شرکت نایارا انرژی نفت خام ونزوئلا را از روس نفت خریداری کرده و به جای پول نقد، سوخت می دهد تا از نقض تحریمهای آمریکا علیه کاراکاس اجتناب کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منابع آگاه به رویترز اظهار کرده‌اند نایارا که از مجموعه‌های وابسته به شرکت روس نفت روسیه است، به این غول دولتی گازوئیل و بنزین تحویل داده است.

مبادله تهاتری به عنوان راهی برای دور زدن تحریمهای آمریکا مورد استفاده قرار گرفته است زیرا تحریمها تنها روی پول متمرکز شده اند. به همین دلیل است که شرکت روس نفت تاکنون و با وجود همکاری با شرکت نفتی دولتی PDVSA هدف تحریم قرار نگرفته است. در آخرین دور تحریمها که شامل نهادهای غیرآمریکایی می شود، تاکید شده است که دریافت نفت به عنوان بازپرداخت وام قابل قبول است زیرا شامل دریافت پول نیست.

صادرات نفت خام و دریافت محصولات نفتی، تاکتیک دیگری است که ونزوئلا از زمان آغاز تحریمهای آمریکا استفاده کرده است. به این شکل، پول بخشی از مبادله نیست و در عوض کاراکاس سوخت دریافت می‌کند که پالایشگاههای داخلی برای ادامه فعالیت به آن نیاز دارند.

نایارا انرژی تنها شرکت هندی نیست که نفت ونزوئلا را از روس نفت خریداری می‌کند. شرکت ریلاینس نیز چند ماه پس از این که اعلام کرد تمامی معاملات مستقیم با شرکت PDVSA را متوقف کرده است، نفت خام ونزوئلا را از روس نفت دریافت می کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکتهای هندی با خرید نفت ونزوئلا به شکل غیرمستقیم کمک می کنند تا سطح بالای ذخایر نفت این کشور که ماه گذشته باعث توقف فعالیت بلندینگ در دو تاسیسات شد، کاهش پیدا کند.