در آبان ماه امسال همزمان با آغاز گرانی بنزین بیشتر بازارهای مالی با افزایش نرخ همراه شدند. بازارهایی که در مهر ماه امسال سودده بودند در آبان ماه زیان شدند و بالعکس. در آبان ماه امسال، بورس تنها بازاری بود که ریزشی ظاهر شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گسترش‌نیوز: در آبان ماه امسال همزمان با آغاز گرانی بنزین در این ماه بیشتر بازارهای مالی با افزایش نرخ همراه شدند.

oeBO0BLX4MxL

بازارهایی که در مهر ماه امسال سودده بودند در آبان ماه زیان شدند و بالعکس. در آبان ماه امسال، بورس تنها بازاری بود که ریزشی ظاهر شد.

فلزات طلایی نیز که ماه قبل با افت نرخ مواجه شده بودند در آبان ماه امسال بالاترین بازدهی را به‌دست آوردند.

دلار که در مهر ماه امسال از ثبات نسبی برخوردار بود و جهش قیمتی خاصی را از خود نشان نداد در آبان ماه امسال با نوسان قیمتی مواجه شد.

دلار در نیمه ابتدایی آبان ماه امسال تقریبا با ثبات بود اما در نیمه دوم همزمان با گرانی بنزین روند صعودی در پیش گرفت، به طوری که نرخ آن با ورود به کانال ۱۲ هزار تومان در سطح ۱۲۱۵۰ تومان نیز قرار گرفت.

در مجموع نرخ دلار در بازار آزاد با بازدهی ۴٫۷ درصدی از ۱۱۲۶۰ تومان در ابتدای آبان ماه به ۱۱۷۹۰ تومان در پایان آبان ماه امسال رسید.

طلا

بازار طلا نیز در دوره مذکور شاهد رشد قیمت‌ها بود. هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار طلا که در مهر ماه با افت تقریبا دو درصدی مواجه شده بود در آبان ماه امسال این کاهش را جبران کرده و توانست بالاترین بازدهی را در بین بازارهای مالی کسب کند.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که در ابتدای آبان ماه تا سطح ۳۹۳ هزار تومان نیز کاهش پیدا کرده بود با آغاز سهمیه‌بندی و گرانی بنزین تا سطح ۴۲۶ هزار تومان نیز بالا رفت اما در نهایت با رشد ۵٫۷ درصدی از ۴۰۱ هزار تومان در ابتدای آبان ماه به ۴۲۳ هزار تومان در پایان آبان ماه رسید.

سکه

در آبان ماه امسال روند قیمتی سکه نیز همانند طلا بود. در آبان ماه امسال نرخ سکه روند صعودی را طی کرد، به طوری که در مجموع هر سکه بهار آزادی با رشد ۵٫۶ درصدی معادل ۲۲۰ هزار تومان به نرخ آن اضافه شد.

قیمت هر سکه بهار آزادی که در ابتدای آبان ماه تا سطح سخ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز کاهش پیدا کرده بود با آغاز سهمیه‌بندی و گرانی بنزین تا سطح چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان نیز بالا رفت اما در نهایت با رشد ۵٫۶ درصدی از سه میلیون و ۹۰۹ هزار تومان در ابتدای آبان ماه به چهار میلیون ۱۲۹ هزار تومان در پایان آبان ماه رسید.

بورس

بازار سهام بر خلاف مهر ماه امسال، تنها بازاری بود که در آبان ماه نتوانست سودده ظاهر شود.

شاخص کل بورس که در مهر ماه تنها بازار سودده در میان بازارهای مالی بود در آبان ماه پرنوسان ظاهر شد و در نهایت با افت شاخص مواجه شد.

شاخص کل بورس در آبان ماه امسال در مجموع با افت یک درصدی معادل سه هزار واحد مواجه شد و از کانال ۳۰۸ هزار واحدی در ابتدای آبان ماه به کانال ۳۰۴ هزار واحد در پایان آبان ماه رسید.

منبع: تجارت نیوز