کنگره آمریکا روز یکشنبه در جهت تلاش‌های واشنگتن برای مسدود کردن صادرات حامل های انرژی روسیه، اعلام کردکه به دنبال تحریم خط لوله گازی روسیه به آلمان است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

"جیم ریش" رئیس کمیته امور خارجه سنا در گفت وگو با تارنمای دیفنس نیوز افزود که کنگره به دنبال آن است تا در بودجه دفاعی سال ۲۰۲۰ خط لوله گازی روسیه به آلمان تحت عنوان " نورد استریم ۲" را تحریم کند.

سناتور ریش ادامه داد که  تحریم هایی علیه شرکت های فعال در ساخت خط لوله نورد استریم ۲ در پیش نویس قانون دفاع ملی سال ۲۰۲۰ گنجانده شده است.

رئیس کمیته امور خارجه سنای آمریکا یادآورشد که  اجرای این تحریم ها شرکت های ساختمانی را متقاعد می کند که کار خود برای ساخت خط لوله گازی روسیه به آلمان را متوقف کنند، زیرا محدودیت های آمریکایی "برای آنها گران تمام خواهد شد. "

به گفته ریش، اگر تحریم ها در بودجه دفاعی ایالات متحده گنجانده شوند، شرکت های فعال ساخت خط لوله گازی نورد استریم را ترک خواهند کرد و روسیه مجبور به پیدا کردن سایر پیمانکاران خواهد بود.  

طرح گازی نورد استریم ۲ یک خط لوله‌ فراساحلی با هزینه‌ ۹.۵ میلیارد یورویی است که گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک، مستقیم به آلمان انتقال می دهد.

آمریکا با تلاش های فراوان در صدد مانع اجرایی شدن این پروژه بوده و قصد دارد گاز مایع خود را در اختیار اروپا قرار دهد. آلمان به تازگی اعلام کرد که نیاز به تامین منابع امریکا ندارد و پیشنهاد کرد که اگر واشنگتن از برنامه‌های خود برای مسدود کردن خط لوله گازی طبیعی روسیه دست بر ندارد، تحریم‌های تلافی جویانه اعمال خواهد کرد.

به دنبال برنامه نخست وزیر بلغارستان برای سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ خبرگزاری رسمی بلغارستان "بی. تی. ای" (BTA) نوشت: آمریکا درصدد کاهش سلطه انرژی روسیه بر شرق اروپا است، بوریسُف و ترامپ درباره احتمال صادرات گاز به بلغارستان مذاکراتی انجام خواهند داد.

خبرگزاری بی. تی. ای بلغارستان در این زمینه تاکید کرد: بلغارستان اخیرا موافقت خود جهت خرید جنگنده های "اف – ۱۶" از آمریکا را اعلام کرده و مقامات آمریکایی آن را اقدامی مهم در نوسازی توان دفاعی این کشور عنوان کردند.