سرکلانتر هفتم از دستگیری ۲ جاعل و توزیع کننده دلار و تراول های تقلبی خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان ۲ میلیارد و یکصد میلیون ریال دلار و تراول تقلبی کشف شد.

کشف ۲ میلیارد ریال دلار و تراول تقلبی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جلیلیان با اعلام خبر دستگیری ۲ جاعل در محدوده کلانتری ۱۱۷جوادیه در توضیح این خبر، گفت: در پایش های اطلاعاتی مشخص شد که موتورسواری در محدوده کلانتری ۱۱۷ جوادیه دلار و تراول های تقلبی را به ارزش ریالی کمتر از ارزش واقعی توزیع می کند.

وی عنوان کرد: تیم عملیات کلانتری جوادیه شناسایی و دستگیری متهم را بر عهده گرفتند و تعداد گشت زنی های هدفمند در محدوده این کلانتری افزایش یافت. 
سرکلانتر هفتم بیان داشت: گشت زنی های هدفمند ادامه داشت تا اینکه ماموران کلانتری غروب روز گذشته به رفتار موتورسواری مظنون و برای بررسی های بیشتر به وی نزدیک و تحت بازجوئی قرار دادند.

این مقام پلیسی با بیان اینکه موتور سوار پاسخ درستی به سوالات ماموران نمی داد، تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری برای تحقیقات تکمیلی وی را بازرسی و در بررسی های بیشتر موفق شدند ۱۹۳ برگ تراول ۵۰ هزار تومانی تقلبی به ارزش ۹۶  میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کشف کنند.

جلیلیان افزود: متهم که ۳۱ ساله است برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری انتقال و در بازجوئی اولیه علاوه بر اعتراف به جرم ارتکابی اقرار کرد: قصد داشته یکصد میلیون ریال  تراول تقلبی را به مبلغ ۲۵ میلیون ریال بفروشد.

وی گفت: در گام بعدی تحقیقات پلیسی، مشخص شد که متهم با همکاری همدستش در منزلی مسکونی در محدوده کلانتری تراول و دلارهای تقلبی را چاپ و سپس به وارد چرخه بازار می کنند که شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری دومین متهم پرونده در دستور کار قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم دستور قضائی برای دستگیری دومین متهم پرونده و بازرسی از مخفیگاه متهمان اخذ شد و تیمی از ماموران کلانتری به مخفیگاه متهمان اعزام شدند.

جلیلیان ابراز داشت: تیمی اعزامی علاوه بر دستگیری متهم، موفق شدند در بازرسی از مخفیگاه آنان ۳ لب تاب، ۲ دستگاه پرینتر ، ۴ بسته کاغذ چاپ پول، ۴ عدد مهر جعلی پول و ۵ دستگاه دستگاه ساخت مهر ژلاتینی و ۴ هزار برگ تراول و ۸۰۰ برگ دلار تقلبی به ارزش ۲ میلیارد و یکصد میلیون ریال کشف کردند.

سرکلانتر هفتم عنوان کرد: با تکمیل تحقیقات مقدماتی هر دو متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.