شیوع سریع ویروس کرونا نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضای جهانی را شدت داده است؛ چنانکه قیمت نفت در معاملات امروز به کمترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسید و هر بشکه نفت 50.95 دلار فروخته شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به نقل از رویترز، از آنجاییکه شیوع سریع ویروس کرونا نگرانی ها در مورد کند شدن تقاضای جهانی را شدت داده است، قیمت نفت در معاملات امروز به کمترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسید و در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در 4 سال گذشته قرار گرفته است.

ویروس کرونا از چین به عنوان مرکز آن به 46 کشور سرایت کرده است و سرمایه گذاران به طرز فزاینده ای از تبدیل شدن این بیماری فراگیر به بیماری عالم گیر نگران هستند.

هر بشکه نفت برنت با 1.23 دلار کاهش 50.95 دلار فروخته شد که کمترین میزان در 14 ماه گذشته به شمار می رود.

نفت خام آمریکا نیز کاهش 1.20 دلاری را ثبت کرد و 45.89 دلار فروخته شد. نفت خام امریکا طی یک هفته گذشته تا حدود 14 درصد افت داشته که بیشترین کاهش هفتگی از می 2011 به شمار می رود.

نفت برنت نیز در روز پنج شنبه حدود 2 درصد کاهش قیمت داشت و طی هفته گذشته حدود 13 درصد افت کرد که بیشترین کاهش هفتگی از نیمه ماه ژانویه 2016 به شمار می رود.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار در این رابطه گفت: «نفت زیر 50 دلار، کابوس اوپک خواهد بود و ممکن است واکنش خوبی در از آخر هفته از سوی اعضا دیده شود.»

بازارهای نفتی امید به کاهش بیشتر عرضه از سوی اوپک و هم پیمانانش بسته اند.

این تولیدکنندگان موسوم به اوپک پلاس در حال حاضر روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را در حمایت از قیمت نفت کاسته اند و در 5 و 6 ماه مارس در وین دیدار خواهند کرد.