پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

همه ما با گذشت زمان، دچار افزایش سن می‌شویم این مسئله در رابطه با ساختمان‌ها نیز صدق می‌کند. درواقع مرور زمان باعث می‌شود تا ساختمانی که در آن زندگی می‌کنید و یا مشغول به کار هستید فرسوده شده و همچون گذشته انرژی مثبت را در شما به وجود نیاورد. حتی این امکان وجود دارد که دیگر نیازهای تجاری شما را برآورده نکند و یا در صورت بروز مشکل آتش‌نشانی نتواند نیاز ساختمان را برآورده سازد. 

در این صورت است که متوجه می‌شوید زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی بزرگ و شگرف در ساختمان به وجود آورید تا ساختمان از لحاظ عملکردی، مفید و زیبایی شناختی باقی مانده باشد. حال مسئله اینجاست که شما باید بین نوسازی و بازسازی ساختمان یکی را انتخاب کنید. هرچند که بسیاری از مردم نسبت به تفاوت میان این دو آگاهی ندارند. اینجاست که عدم وجود یک پیمانکار و مدیر پروژه خوب به چشم می‌آید.

حال با توجه به تمامی این اوصاف اگر در نظر دارید که تغییراتی بزرگ در ساختمان خود به وجود آورید و تصمیم‌گیری‌های راحت‌تری را انجام دهید. توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید زیرا در نظر داریم توضیحاتی خدمت شما ارائه دهیم.

مدت زمان زندگی در ساختمان

اگر قصد دارید برای مدت طولانی در خانه‌ای زندگی کنید و سپس اقدام به فروش نمائید معمولا بازسازی کلی تصمیم ‌عاقلانه‌تری است که می‌توانید اتخاذ نمائید. حداقل از دیدگاه صرفا اقتصادی بسیار عاقلانه است. به‌طور کلی عناصر فیزیکی خانه به یک تایمر تشبیه می‌شود.

دقیقه‌ای که اولین چکش بازسازی به خانه زده‌ می‌شود این تایمر کار خود را آغاز می‌کند. درواقع منظور این است؛ زمانی که شما نمای بیرونی خانه را رنگ می‌کنید می‌توانید این انتظار را داشته باشید که به مدت 5 تا 7سال با توجه به شرایط آب‌وهوایی ماندگاری داشته باشد. سیستم‌های تهیه مطبوع مرکزی برای مدت زمان 10 تا 15 سال و کامپوزیت‌های سه زبانه حدود 20 سال به جای می‌مانند. هرچند که با توجه به این مسئله که طول عمر برخی عناصر مبهم است، بسیاری دیگر تقریباً در همان زمان منقضی می‌شوند.

شما با بازسازی، ماهیت بدنی خانه را دستخوش تغییرات و تنظیمات درستی کرده‌اید. به نوعی تغییر لوازم منزل از جمله سقف، کف و... را به 15 سال دیگر ارجاع داده‌اید. درواقع شما به جای خانه 40ساله‌، خانه 15 ساله را می‌فروشید. شما به خودتان این فرصت را داده‌اید تا در خانه‌ای جدید طی مدت 15 سال زندگی کنید و در زمان فروش خریداران از سن خانه شما متحیر خواهد شد.

چه زمانی نوسازی انتخاب درستی است؟

نوسازی شامل بازگرداندن ساختمان به وضعیت مطلوب است. این حداقل تهاجمی‌ست که خارج از گزینه‌ بازسازی ساختمان پیش روی شما قرار دارد. نوسازی به طور معمول شامل اصلاح‌های کوچک‌تر یک ساختمان است که به ترمیم پریشانی و بهبود زیبایی ساختمان کمک می‌کند. اگر ساختمان شما به برخی از تعمیرات مانند به‌روزرسانی در اتصالات برقری، ترمیم دیوارهای تک‌خورده، لکه‌برداری دیوارها و تعویض کف فرسوده نیاز داشته باشد نوسازی بهترین گزینه برای شماست.

درواقع در نوسازی طرح کلی و طراحی داخلی ساختمان دستخوش هیچگونه تغییری نمی‌شود و تنها بناست که با تعمیرات، جوان‌سازی و زیبایی‌شناختی به منظور بهتری جلوه‌دادن ساختمان و ترمیم مشکلات جزئی داخلی روبرو می‌شود تا در نظر کاری مناسبی نگه داشته شود.

چه زمانی بازسازی ساختمان انتخاب درستی است؟

ایجاد تغییرات در ساختار و یا طرح ساختمان را بازسازی می‌گویند. درواقع در این تغییرات دیوارها جابجا می‌شوند، جریان ساختمان تغییر می‌یابد و حتی ساختار فضای ساختمان نیز دستخوش تغییراتی شگرف می‌شود. به نوعی اگر ساختمان شما برای فضاهای کوچک طراحی شده باشد و اکنون شرکتی بزرگ با تعداد نفراتی بیشتر در حال رفت و آمد به آن هستند این امکان برای شما وجود دارد که در بازسازی ساختمان دیوارها را بردارید و برنامه‌های بزرگ‌تری را در آن به اجرا درآورید.بازسازی منزل شامل موارد مختلفی است شامل بازسازی اتاق ها، بازسازی مشاعات، بازسازی کابینت آشپزخانه و...

حتی اگر ساختمان شما مطابق با ADA نباشد یا کد مرتبط با فاجعه طبیعی در منطقه را رعایت نکند، ممکن است برای اطمینان از مطابقت با کد، و به منظور حفظ جان افراد داخل ساختمان بازسازی ساختار ساختمان با سرعت بیشتری صورت گیرد.

چه مقدار می‌خواهید خرج کنید؟

اگر برای بازسازی ساختمان با کمبود بودجه مواجه هستید اما همواره فکر بازسازی در ذهن‌تان رژه می‌رود. باید بدانید راهی بسیار موثر پیش روی شما قرار دارد. در واقع شما می‌توانید با استفاده از مقیاس و توانایی‌تان در هزینه‌ کردن و با توجه به نیازها و منابع خود مبلغی را تهیه کنید و مطابق با همان پیش بروید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با بازسازی یک سرویس بهداشتی شروع کنید و سپس طبق بودجه و زمان خود به اتاقهای دیگر بروید.

از طرف دیگر، گزینه تخریب ساختمان و سپس ساخت دوباره آن را نیز می‌توانید انتخاب کنید. هرچند که این کار بسیار سخت‌تر و زمان‌برتر خواهد بود. درواقع شما پس از تخریب با یک جای خالی روبرو خواهید شد که شما را متعهد به ساختن خانه جدید می‌کند مگر اینکه بخواهید از یک محل خالی برخوردار باشید. شما باید همواره به سمت جلو حرکت کنید هرچقدر که این کار سخت باشد. پیمانکاران همواره بدترین چیز را وجود خانه‌ای نیمه ساخته می‌دانند.

بین بهتر یا ارزان‌تر انتخاب کنید

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که درنظر دارند ساختمانی را تخریب و سپس دوباره از نو بسازند باید به این مسئله آگاه باشید که هزینه این کار تقریبا دو برابر هزینه یک بازسازی گسترده خواهد بود. به نوعی پیمانکاران بازسازی منازل را به تخریب آن ترجیح می‌دهند زیرا در حین ساخت باید به نکات بسیار بشتر و دقیق‌تری توجه شود.

طی آماری که در رابطه با هزینه‌های مربوط به بازسازی ساختمان و تخریب آن منتشر شده می‌توان به درک این مسئله رسید که تخریب چیزی حدود 20درصد گران‌تر از بازسازی کلی و گسترده ساختمان هزینه به همراه دارد. پیشنهاد ما برای یک تیم بازسازی خوب با سابقه بالا در بازسازی واحد های مسکونی شمال تهران گروه بازسازی خانه و ساختمان کوئیک سازه است

اما این کار همواره مزایایی را شامل می‌شود که از جمله آن می‌توان به از بین رفتن بسیاری از پرتی‌های طراحی شده، طراحی معماری بنیادی بهتر، تغییر سیستم‌های جدید، سیم‌کشی‌ها و اتصالات جدید، پنجره‌های باکیفیت‌تر، سیستم‌ گرمایشی جدید و کارآمد، سقف‌های بلند به همراه فضای طراحی شده اشاره کرد.