در حالی که قرار بود پیش از واریز یارانه معیشتی در خرداد ماه، تکیلف جاماندگان از یارانه در ماه‌های گذشته تعیین تکلیف شود، هنوز سازوکاری از سوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی اعلام نشده است و جاماندگان همچنان بلاتکلیف هستند.

یارانه معیشتی 99 / چه کسانی یارانه معیشتی دریافت می کنند؟ + برای اطلاع کلیک کنید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یارانه معیشتی یا سوبسید شکلی از کمک مالی است که به یک تجارت یا بخش اقتصادی پرداخت می شود یارانه معیشتی اعطای کمک مالی به روی یک کالا یا خدمتی که به مردم داده می شود جهت افزایش رفاه عمومی در جامعه انجام می شود یارانه معیشتی ممکن است مستقیم یا غیر مستقیم باشد .یارانه معیشتی سود اقتصادی است که معمولا دولت ها به تولیدکنندگان کالابرای تقویت بازار رقابتی کشور انجام می شود  یارانه معیشتی پرداخت یارانه بیشتر از طریق دولت برای تولید کنندگان و یا توزیع کنندگان در یک صنعت برای جلوگیری از رکود و یا افزایش قیمت تولیدات آن یا برای ترغیب به استخدام نیروی کار بیشتر است  

یارانه

مرحله اول یارانه معیشتی در روزهای دوشنبه 27 آبان، پنجشنبه 30 آبان و شنبه دوم آذر 98 توسط سازمان برنامه و بودجه و بر اساس لیست ارائه‌شده از سوی وزارت رفاه پرداخت شد.

در ادامه نیز دومین مرحله یارانه معیشتی در 10 دی ماه سال گذشته واریز شد و مرحله سوم یارانه معیشتی نیز در  10 بهمن ماه 98 واریز شد.

همچنین مرحله پایانی یارانه معیشتی در سال 98 در دهم اسفند ماه به حساب سرپرستان مشمول یارانه معیشتی واریز شد و در واقع پرونده پرداختی یارانه معیشتی در سال گذشته به پایان رسید.

در حالی واریز یارانه‌های معیشتی از آذر ماه سال گذشته در دستور کار دولت قرار گرفت که در فرایند واریز یارانه‌های معیشتی بارها از سوی جاماندگان از دریافت یارانه اعتراضاتی شکل گرفت و در نهایت وزارت رفاه و ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی را مجاب کردند تا با راه‌اندازی سامانه‌ای شرایطی را فراهم کنند تا افراد جامانده در این سامانه ثبت‌نام و در صورت تأیید از سوی این ستاد یارانه معیشتی خود را دریافت کنند.

در ماه‌های دی، بهمن و اسفند سال گذشته نیز تعداد یارانه‌بگیران معیشتی افزوده شد و هر ماه تعداد جدیدی از سوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی به لیست اضافه شدند و تعداد گیرندگان یارانه معیشتی به 19 میلیون و 100 هزار خانوار رسیده است که شامل 60 میلیون نفر است.

همچنین حسین میرزایی؛ سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی در تاریخ 13 فروردین 99 طی مصاحبه‌ای درباره آخرین ارزیابی‌های انجام‌شده برای افزایش تعداد گیرندگان یارانه معیشتی در سال 99 گفت: تا قبل از خرداد امسال مجدداً سامانه ثبت‌نام یارانه معیشتی برای متقاضیان فعال خواهد شد و جامانده‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت www.hemayat.mcls.gov.ir حمایت معیشتی درخواست خود را ثبت کنند.

در حالی که قرار است مرحله بعدی از یارانه معیشتی بنا بر روال ماه‌های قبل در دهم خرداد به حساب سرپرستان خانوار واریز شود که هنوز سایت اشاره‌شده برای خانواده‌های جامانده از یارانه معیشتی فعال نشده است و در این زمینه مشخص نیست که وزارت رفاه چه تدبیری برای جاماندگان از یارانه معیشتی دارد!