در این مقاله قصد داریم به معرفی 5 مورد از ارزهای جدیدی که معروف شدند بپردازیم. تمرکز ما در این مقاله روی ارزهایی است که در نیمه دوم سال 2020 و ابتدای سال 2021 عرضه شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید.

5 مورد از ارزهای جدیدی که معروف شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

1. ارز دیجیتال فگ (feg)

فگ یکی از پروژه‌های جدیدی است که در ابتدای سال 2021 در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است. پروژه فگ در ردیف پروژه‌های دیفای قرار دارد و با هدف افزایش امنیت کاربران و ایجاد نظام پاداش‌دهی بهتر به اعضای جامعه خود ایجاد شده است. ارز دیجیتال فگ مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم و شبکه هوشمند بایننس ساخته شده است. در طراحی ساختار شبکه فگ مسئله ضدتورمی بودن توکن‌های فگ به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. در هر تراکنشی که روی ارز دیجیتال فگ صورت می‌گیرد، یک درصد از مبلغ معامله به عنوان مالیات اخذ می‌شود و به هولدرهای این رمزارز اختصاص پیدا می‌کند. در قالب این پروژه تاکنون خدمات متفاوتی به کاربران ارائه شده است که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • صرافی fegex
  • رپد کردن توکن fWrap: منظور ایجاد ارتباط بین شبکه‌های بلاک‌چین‌های مختلف و انتقال یک توکن از شبکه‌ای به شبکه دیگر است.
  • نرم‌افزار fegtrack: به کمک این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعاتی مانند بالانس و ارزش ذاتی توکن‌ها، تعداد توکن‌های سوزانده شده، تعداد توکن‌های در گردش، پیش‌بینی پاداش نگهداری توکن و ... را به صورت لحظه‌ای مشاهده کرد.
  • نرم‌افزار fegfaucet: برای تشویق فعالان بازار به فعالیت در قالب پروژه فگ از طریق اعطای جایزه راه‌اندازی شده است.

2. ارز دیجیتال safemoon

اگر سابقه فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید، احتمالاً با دوج کوین به عنوان یکی از جنجالی‌ترین رمزارزهای موجود در تاریخ این بازار آشنایی دارید. این ارز دیجیتال طرفداران متعصبی دارد که اعتقاد دارند قیمت آن در سال‌های آینده بسیار بیشتر از امروز خواهد شد. همین موضوع باعث شده است که بسیاری از بنیان‌گذاران جدید این ارز دیجیتال نیز در انتخاب شعارهای تبلیغاتی خود از شعارهای پیرامون این ارز استفاده کنند.

287

یکی از ارزهای جدیدی که معروف شدند، ارز دیجیتال safemoon نام دارد. هدف از تعریف پروژه سیف مون، ایجاد مکانیزم جدیدی برای وام گرفتن است که کاملاً بی‌نیاز از شبکه سنتی بانکی باشد. آنچه سیف مون را از دیگر پروژه‌های مشابه خود متمایز می‌کند، تلاش برای تشویق دارندگان ارز safemoon به نگهداری دارایی خود است که از طریق تعریف پاداش برای نگهداری و جریمه برای فروش صورت گرفته است.

3. ارز دیجیتال چیا chia

دو مکانیزم اثبات سهام و اثبات کار به عنوان مهم‌ترین راه‌های تأیید تراکنش‌ها در بلاک‌چین‌های مختلف تلقی می‌شود. در سال 2017 یک پروژه‌ای تحت عنوان چیا کلید خورده است که در بلاک‌چین آن از مکانیزم جدیدی به نام اثبات فضا و زمان برای تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌شود. اگر در خصوص استخراج ارزهای دیجیتال معروفی مانند بیت کوین مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که برای ماینینگ آن‌ها نیاز به دستگاه‌های گران قیمتی وجود دارد که برق زیادی نیز مصرف می‌کنند. مکانیزم اثبات فضا و زمان باعث شده است که دیگر نیازی به این گونه دستگاه‌ها نباشد. با استفاده از فضای خالی هارددیسک‌ها می‌توان نسبت به استخراج ارز دیجیتال چیا اقدام کرد و همین مسئله باعث شده است که چیا، بلاک‌چین سبز نیز لقب داده شود.

288

یکی دیگر از ارزهای جدید که معروف شدند، چیا نام دارد که به عنوان ارز اختصاصی بلاک‌چین چیا شناخته می‌شود و در سال 2021 در صرافی‌ها قابل معامله شده است. برخی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در این پروژه وجود دارد، عبارت‌اند از:

  • Colored coins که برای انتقال دارایی‌های واقعی بر روی بلاک‌چین بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • کیف پول دیجیتال معمولی، با نرخ محدود، گیرنده مجاز، چند امضایی و قابل بازیابی
  • تبادلات اتمی

4. ارز دیجیتال کیک cake

صرافی‌های غیرمتمرکز نوع خاصی از صرافی‌های فعال در بازار رمزارزها هستند که بدون نیاز به افتتاح حساب کاربری می‌توان در آن‌ها اقدام به معامله کرد. در این نوع صرافی‌ها مرجع مشخصی به عنوان مدیریت‌کننده معاملات فعالیت نمی‌کند. پنکیک سواپ به عنوان یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز مشهور در بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. ارز کیک نیز به عنوان توکن اختصاصی این صرافی به شمار می‌رود که در سال 2020 به بازار عرضه شده است.

289

اگر یک کاربر دارایی خود را در صرافی پنکیک سواپ نگهداری کند، در ازای هر معامله‌ای که در این صرافی انجام می‌شود، تعدادی ارز کیک به عنوان پاداش به او اختصاص پیدا می‌کند و در واقع این روش به عنوان تنها مکانیزم توزیع این ارز دیجیتال به شمار می‌رود. هر کاربر بر مبنای تعداد ارز کیک خود می‌توان در جریان حاکمیت صرافی پنکیک سواپ حق رأی داشته باشد. این امکان نیز وجود دارد که کاربری ارزهای کیک خود را به صرافی برگرداند و معادل ارزش آن‌ها را دریافت نماید.

5. ارز دیجیتال بیبی دوج کوین

یکی دیگر از ارزهای جدیدی که معروف شدند، بیبی دوج کوین است که در سال 2021 به تازگی در بازار عرضه شده است. این ارز دیجیتال همان طور که از نامش مشخص است، به نوعی خود را فرزند دوج کوین می‌داند. بنیان‌گذاران آن هدف از عرضه بیبی دوج کوین را رقابت با پدر از طریق ایجاد قابلیت‌های برتر در مقایسه با دوج کوین اعلام کرده‌اند. دوج کوین یک ارز دیجیتال به شدت تورمی است و همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاری در آن اجتناب کنند. اما در سیستم معاملات بیبی دوج کوین این مشکل به خوبی برطرف شده است. همچنین کارمزد 5 درصدی از هر معامله در این ارز دیجیتال دریافت می‌شود که بین هولدرها توزیع می‌شود و به نوعی تشویق برای نگهداری آن به شمار می‌رود. سرعت تراکنش‌های بیبی دوج کوین نیز به مراتب بیشتر از معاملات دوج کوین است.

نکته مهمی که باعث شده است بیبی دوج کوین در ردیف ارزهای جدیدی که معروف شدند، قرار بگیرد، حمایت ایلان ماسک چهره سرشناس بازار ارزهای دیجیتال است. ایلان ماسک چند سالی است که سطح اثرگذاری بسیار بالایی را در بازار دارد و این تأثیر را در طول زمان روی رمزارزهای مختلفی از جمله بیت کوین و دوج کوین به رخ همه کشیده است.

کلام پایانی

در این مقاله 5 مورد ارزهای جدیدی که معروف شدند، پرداختیم. در سال‌های 2020 و 2021 شاهد ترافیک سنگین پروژه‌های جدید در بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و به نظر می‌رسد که این رویه حداقل در کوتاه مدت تداوم داشته باشد. بسیاری از ارزهای دیجیتال در روزهای نخست عرضه به دلیل جو روانی که ایجاد می‌کنند، رشد‌های زیادی را در قیمت خود تجربه می‌کنند و این باعث می‌شود که به صورت مقطعی توجهات زیادی به سمت آن‌ها جلب شود.

ناگفته نماند که نباید این اتفاق را به عنوان یک اصل در نظر گرفت و حتماً باید مطالعات کافی روی بنیاد یک ارز دیجیتال را انجام داد و در ادامه نسبت به سرمایه‌گذاری در آن اقدام کرد. ما در کلینیک سرمایه به طور مداوم در حال رصد بازار ارزهای دیجیتال هستیم. بسیاری از ارزهای جدیدی که معروف شدند در کلینیک سرمایه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم. برای اطلاع از جدیدترین رمزارزهای مستعد رشد در بازار حتماً وبلاگ کلینیک سرمایه را دنبال کنید.