پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اکثر افرادی که به دنبال خرید جاروبرقی برای تمیز کردن خانه خود هستند، در میان مدل‌ها و مارک‌های مختلف و متفرقه بازار گیج می‌شوند. با این حال مطمئنا با کمی تحقیق، با برند بوش مواجه خواهند شد. تمامی مدل‌های جاروبرقی بوش با استفاده از بهترین مواد اولیه و جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده‌اند و کیفیت بالای آنها در عملکرد موجب شده تا طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا داشته باشند. اگر شما نیز در تردید این هستید که جاروبرقی بوش بخرم یا نه، بهتر است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. چرا که می‌خواهیم تمامی مزایا و معایب جاروبرقی‌های بوش را بیان کنیم.

 

جاروبرقی بوش بخرم یا آاگ

 

مزیت های خرید جاروبرقی بوش

اگر تصمیم دارید برای خانه خود جاروبرقی بوش خریداری کنید، ابتدا بهتر است از تمامی مزایا و معایبی که این برند دارد آگاه باشید. در حال حاضر جاروبرقی های بوش یکی از پرقدرت‌ترین و باکیفیت‌ترین جاروبرقی‌های روز دنیاست. از جمله ویژگی‌هایی که باعث شده تا این برند به این سطح از شهرت برسد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود شرکت های تعمیر جاروبرقی بوش در سرتاسر کشور

یکی از معضلات خرید کالای برقی خارجی، پیدا کردن تعمیرکار متخصص جهت تعمیر و سرویس دستگاه در کشور است. خوشبختانه شرکت های تعمیر جاروبرقی بوش در تهران و در اکثر شهرهای کشور وجود دارند که می‌توانند با قطعات اصلی و اورجینال، دستگاه شما را تعمیر و عیب‌یابی کنند.

 

تعمیر جاروبرقی تعمیر آنلاین

 

لازم به ذکر است که تعمیر جاروبرقی بوش در تمامی تعمیرگاه‌های لوازم برقی ممکن نیست و تنها برخی از شرکت‌ها دانش آن را دارند. لذا باید به دنبال شرکت‌های واقعی و متخصص در این زمینه باشید و جاروبرقی خود را به دست هر تعمیرکاری نسپارید. چرا که ممکن است آسیب بیشتری به دستگاه شما وارد شود و یا به دلیل استفاده از قطعات غیراورجینال، عملکرد جاروبرقی کاهش پیدا کرده و در بلند مدت نیز شاهد کاهش عمر آن باشید.

  1. استفاده از پاکت یک بار مصرف

برخی از مارک‌ها به دلیل نداشتن تکنولوژی‌های جدید، هنوز هم جهت جمع‌آوری آشغال‌های جذب شده در داخل جاروبرقی از کیسه‌های دائمی استفاده می‌کنند. این کیسه‌ها باید هر چند ماه یک بار تخلیه شوند و آشغال‌های داخلش تکان دادن کیسه از آن خارج گردد. این مساله باعث پخش شدن مقدار زیادی گرد و خاک در هوا و به وجود آمدن مشکلات تنفسی و بهداشتی خواهد شد.

جاروبرقی بوش با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا جهت جمع‌آوری آشغال‌ها، از پاکت یک بار مصرف استفاده می‌کند. در این حالت تنها لازم است که کاربر، پاکت جاروبرقی بوش را از دستگاه خارج کرده و دور اندازد سپس پاکت جدید را در جای خود قرار دهد.

 

  1. استفاده از مخزن شیشه‌ای

یکی دیگر از مزایای خرید از جاروبرقی های بوش این است که این مارک به تمامی سلایق توجه می‌کند. اگر از انباشته شدن آشغال در داخل جاروبرقی خود بیزارید یا ترجیح می‌دهید به جای تولید زباله بیشتر و دور انداختن پاکت یک بار مصرف از روش دیگری استفاده کنید، توصیه ما به شما خرید جاروبرقی‌های مخزن‌دار بوش است. مخزن این مدل‌ها از شیشه شفاف و با کیفیت تهیه شده که به شما امکان جستجو کردن اشیا کشیده شده در داخل دستگاه به صورت ناخواسته را می‌دهد.

از دیگر مزایای این مدل این است که  مخزن حجم بیشتری دارد اما کاربر به راحتی می‌تواند آن را پس از هربار استفاده با آب و تمیز کننده بشوید تا کاملا تمیز و درخشان شود. ظاهر زیبا و مدرن جاروبرقی مخزن‌دار بوش از دیگر مزایای خرید این مدل است.

 

  1. قدرت بالای موتور

برخی قدرت بالای موتور را تنها مربوط به میزان مکش دستگاه می‌دانند؛ در حالی که این طور نیست. هرچه قدرت موتور جاروبرقی شما بیشتر باشد امکان استفاده از آن به صورت طولانی‌تر نیز بیشتر است و دستگاه به سرعت داغ نخواهد کرد. پس هرچه متراژ خانه شما بیشتر باشد احتمالا باید مدل‌های قدرتمندتری خریداری نمایید که قابلیت استفاده طولانی مدت و روشن و خاموش شدن برای چند بار در روز را داشته باشد. خوشبختانه در بسیاری از مدل‌های جاروبرقی بوش، قدرت موتور چیزی در بین 1800 تا 2500 وات است که به راحتی می‌تواند از پس ساختمان‌های مسکونی بزرگ نیز برآید.

  1. میزان مکش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جاروبرقی بوش که باعث شهرت آن شده است، میزان مکش بسیار بالای آن است. تمیز شدن راحت سطوح در کسری از ثانیه تنها زمانی اتفاق می‌افتد که مکش دستگاه به قدری باشد که به سرعت آشغال‌ها را در خود بکشد. مکش جاروبرقی بوشچیزی در حدود 1800 تا 220 وات است که عدد بسیار خوبی است و برخی ادعا می‌کنند که توانایی بلند کردن اجسام سنگینی چون فرش نیز با آن ممکن است! 

6. استفاده از فیلتر هپا

یکی از بزرگترین معضلات کاربران در هنگام جاروبرقی کشیدن این است که جاروبرقی تمامی گرد و خاک موجود در خانه را در هوا پخش می‌کند که وارد مسیر تنفسی انسان می‌شود. استفاده از بهترین فیلترهای روز دنیا ( فیلتر هپا) در داخل جاروبرقی بوش باعث شده تا بیش از 99.9 % ذرات معلق در فیلتر جذب شوند و هوای ساختمان تمیز و بهداشتی باقی بماند.

 

جارو برقی بوش

 

معایب خرید جاروبرقی بوش

اگرچه برند بوش یکی از بهترین‌هاست اما باز هم عیب‌های کوچکی در جاروبرقی‌های ان وجود دارد که باید قبل از خرید از وجود آنها باخبر باشید. البته ذکر این ایرادات به این منظور نیست که مارک‌های دیگر از این مشکلات مبرا هستند.  از مهم‌ترین ایرادات جاروبر های بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم امکان مکش مایعات

بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که جاروبرقی‌شان به یک باره مایعات و آشغال‌ها را داخل خود بکشد. این امکان در هیچ یک از جاروبرقی‌های خانگی بوش وجود ندارد و در صورت ورود مایعات به داخل دستگاه، موتور جاروبرقی خواهد سوخت. البته این ویژگی تا به حال در هیچ یک از جاروبرقی‌های خانگی محقق نشده اما به هر حال از بهترین برند لوازم خانگی دنیا انتظار می‌رود که به این تکنولوژی دست پیدا کرده باشد.

  1. وجود جاروبرقی بوش فیک

از انجایی که جاروبرقی‌های بش از کیفیت و محبوبیت زیادی برخوردارند، برخی از کشورها به تولید جاروبرقی‌هایی کاملا شبیه بوش می‌زنند و دستگاه بی کیفیت خود را به اسم برند بوش به مردم می‌فروشند. به همین دلیل تشخیص جاروبرقی اصلی بوش از غیراورجینال ممکن است افراد را به زحمت بیندازد و آنها ترجیح دهند از برندی خرید کنند که کپی شده آن در بازار وجود ندارد.

 

  1. وجود قطعات یدکی غیراورجینال

محبوبیت بالای جاروبرقی بوش در میان کاربران باعث شده تا برخی افراد سودجو دست به تولید قطعات یدکی غیر اصل مانند فیلتر و پاکت جاروبرقی بوش بزنند. این مساله باعث می‌شود که کاربران در هنگام خرید این قطعات توجه بیشتری داشته باشند و به راحتی آن را پیدا نکنند. البته اگر از نمایندگی‌های مجاز قطعات خود را بخرید احتمالا با این مشکل کمتر مواجه خواهید شد.

  1. قیمت بالا

یکی دیگر از معایب جاروبرقی بوش، بالا بودن قیمت آن است. البته نمی‌توان قیمت بالای دستگاه را نوعی عیب دانست چرا که استفاده از مواد اولیه با کیفیت، هزینه تمام شده دستگاه را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. به هر حال همین موضوع باعث شده تا برخی از افراد علی رغم میل باطنی خود نتوانند جاروبرقی بوش بخرند.

 

منبع : تعمیر جاروبرقی بوش