پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دزد در حال باز کردن قفل درب خانه

یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم سرقت از خانه ها است. خانه های بسیاری هر ساله مورد سرقت قرار می گیرند. برخی از افرادی که خانه آن ها مورد سرقت قرار گرفته، موارد امنیتی را بخوبی رعایت کرده بودند.

فرهنگ سازی در زمینه رعایت نکات امنیتی ساختمان ها به خوبی در کشور صورت نمی گیرد. تنها پلیس در برخی مواقع هشدار هایی به مردم می دهد که این مقدار کافی نیست.

مشکل آنجاست که با تغییر شیوه های سرقت می بایست به سرعت مردم را در این زمینه هوشیار کرد که متاسفانه این مسئله به درستی انجام نمی شود.

در حال حاضر بسیاری از مردم با خرید یک درب ضد سرقت فکر می کنند که خانه آن ها از گزند دزد ها در امان است. اما اکثر قفل های استفاده شده در این درب ها نیز توسط سارقین باز می شوند.

روشی که از آن در اکثر سرقت ها مورد استفاده قرار می گیرد، تخریب و شکستن مغزی قفل و جایگزینی آن با یک مغزی دیگر است. یعنی سارقین مغزی خود را به همراه دارند و آن را با مغزی قفل خانه شما تعویض می کنند آن وقت درب با کلید سارقین باز می شود!

برای پیدا کردن یک راه حل برای این موضوع در سایت های مختلف و مرتبط جستجو کردیم. مسئله ای که در سایت samdarb به آن اشاره شده است منطقی است. در این سایت به مشکل امنیتی قفل های معمول اشاره شده و گفته شده است که در حال حاظر قفل های گاوصندوقی این مشکل را حل کرده اند. این قفل ها مغزی ندارند و کلید بطور مستقیم با مکانیزم قفل درگیر می شود. بنابراین سارقین نمی توانند مغزی اینگونه قفل ها را تعویض کنند زیرا در ساختار این قفل ها مغزی وجود ندارد.

بهتر است قبل از تغییر قفل های خانه خود با یک متخصص در این زمینه مشورت بگیرید و بعد اقدام به تعویض آن ها کنید. همچنین اگر می خواهید بطور کلی درب خانه را تعویض کنید، به نکته امنیتی گفته شده دقت داشته باشید و در مورد آن تحقیق کنید.

استفاده از حفاظ های آکاردئونی استاندارد نیز می تواند برای جلوگیری از سرقت بسیار کمک کننده باشد. همچنین آژیر های هشدار دهنده نیز امنیت منزل شما را افزایش می دهند.