پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پرایس اکشن را می توان یکی از کارآمدترین و شاید بهترین استراتژی های بازار دانست که عملا قدرت حرکت خوبی به تریدر می دهد. پرایس اکشن استراتژی است که در اکثر بازارهای سرمایه ای جهان از جمله بازار ارز دیجیتال، بورس ایران، فارکس و ... کارایی خودش را نشان می دهد. نکته مهمی که در مورد انواع دوره پرایس اکشن باید بدانید این است که این استراتژی بسیار گسترده است و انواع دوره های مختلف مانند دوره آموزش مدیریت پرتفوی، تفکر اقتصادی، شناسایی ریسک، شناسایی بهترین صرافی ارز دیجیتال و ... را شامل می شود.

دوره پرایس اکشن چه چیزی را به ما آموزش می دهد؟

برای این که بدانیم دوره پرایس اکشن چه چیزی هایی را به ما آموزش می دهد باید با مفهوم این استراتژی بیشتر آشنا شویم. مهمترین ویژگی که پرایس اکشن نسبت به غالب استراتژی های بازار نحوه نگرش تریدر به چارت نموداری است. در واقع در بسیاری از استراتژی های بازار تریدر به دنبال این است که بداند چه اتفاقی در حال رخ دادن است اما در استراتژی پرایس اکشن تریدر می خواهد بداند که چرا این اتفاق در حال رخ دادن است؟

موفقیت در معاملات با پرایس اکشن

در ابتدا شاید تفاوت چندانی میان این دو دیدگاه به نظر نرسد، اما بیایید کمی بهتر به موضوع نگاه کنیم. زمانی که شما می خواهید بدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن است باید از اندیکاتورهای مختلف استفاده کنید. در واقع اندیکاتورها و شاخص ها ابزاری برای فهم رخ داد های بازار محسوب می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که اندیکاتورها سایه ی سایه ی قیمت ها محسوب می شود. به عبارت ساده تر اندیکاتورها دو قدم از قیمت ها عقب تر هستند. بنابراین شما عملا برای یافتن پاسخ سوال خود، دو قدم از بازار عقب می مانید و این یعنی ممکن است شما برخی از فرصت های خرید یا فروش را از دست می دهید.

اما در دوره پرایس اکشن به شما آموزش داده می شود که سوال دیگری را از بازار بپرسید. در واقع شما باید بدانید که چرا این اتفاق در حال رخ دادن است. پاسخ این سوال مانند پیدا کردن  یک فرمول برای مسئله ای ریاضی است. زمانی که شما بتوانید چرایی یک روند یا یک تغییر قیمت را پیدا کنید متوجه خواهید شد که چارت در ادامه این روند یا تغییر قیمتی چگونه رفتار خواهد کرد. بنابراین نه تنها از بازار عقب تر نخواهید بود، بلکه به نوعی در پرایس اکشن آینده را نیز پیش بینی می کنید. حال سوال اصلی این است که پرایس اکشن چگونه به سوالی که خود مطرح می کند پاسخ می دهد؟

پرایس اکشن پاسخ می دهد!

پرایس اکشن استراتژی است که بر اساس مفاهیم ساده و بنیادی – مانند دوره آموزش مدیریت پرتفوی – طراحی شده است. دو مفهوم بسیار ساده که به نوعی می توان گفت بنیادهای اصلی پرایس اکشن را تشکیل می دهند عبارتند از:

  1. بازه زمانی
  2. قله ها و دره های نمودار

در واقع شما با استفاده از این دو مفهوم می توانید به سوال مطرح شده توسط پرایس اکشن پاسخ دهید. اما چگونه؟ شکار روند در دوره  پرایس اکشن سعی کرده است به این سوال به شکل کامل و کاربردی پاسخ دهد. اما اگر بخواهیم به صورت ساده و خلاصه بیان کنیم، در پرایس اکشن شما برای پیدا کردن پاسخ سوال خود باید سراغ یک بازه زمانی بالاتر بروید.

بگذارید از یک مثال استفاده کنیم. تصور کنید که شما قصد معامله در تایم فریم 1 دقیقه در بازار ارزهای دیجیتال – بیت کوین – دارید. در این تایم فریم شما روند مشخصی را شاهد هستید و می توانید بر اساس اندیکاتورها و روش های مختلف و همچنین شناسایی نقاط حمایتی و مقاومتی آن را تحلیل کنید. اما پرایس اکشن به شما یاد می دهد که یک تایم فریم بالاتر به این چارت نگاه کنید. در واقع اگر شما قصد خرید و فروش در تایم فریم یک دقیقه را دارید باید در تایم فریم 3 دقیقه به نمودار نگاه کنید.

موفقیت در معاملات با شکارروند

این تفاوت زمانی به شما نشان می دهد که چارت و نمودار در ادامه مسیر خود به کدام سمت حرکت خواهد کرد. از این رو عملا شما در تایم فریم یک دقیقه یک پیشگو راستگو محسوب خواهید شد. توجه داشته باشید که مهمترین ابزار شما در تحلیل تایم فریم بالاتر شناسایی نقاط حساس مقاومتی و حمایتی و بررسی وضعیت چارت نسبت به این نقاط است.

این مسائل شاید در ابتدا ساده به نظر برسد، اما سختی ها و پیچیدگی های خاص خودش را دارد که در عمل خودش را نشان می دهد. مجموعه شکار روند تلاش کرده است که با طراحی و تولید دوره پرایس اکشن به شکل عملیاتی و تجربی این آموزش را ساده تر و روان تر کند. به عبارت ساده تر شکار روند سعی کرده است که دوره پرایس اکشن را به دور از تمام تعاریف و اطلاعات اضافی طراحی کند و تنها به شما چیزی را آموزش بدهد که به صورت واقعی و عملی در بازار به آن احتیاج دارید.

دوره آموزش مدیریت پرتفوی چیست؟

اما در خلال بحث در مورد پرایس اکشن از دوره آموزش مدیریت پرتفوی و موارد دیگر مانند پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال نیز صحبت کردیم. در واقع مسئله ای که وجود دارد این است که پرایس اکشن یک دوره آموزشی ساده نیست. پرایس اکشن یک استراتژی است. استراتژی بدین معنی یک روند از صفر تا صد است. پرایس اکشن یک روند است که تحلیل نموداری و چارتی تنها بخشی از آن محسوب می شود. دوره پرایس اکشن زمانی کامل است که دوره آموزش مدیریت پرتفوی، دوره پیدا کردن بهترین صرافی ارز دیجیتال و ... را شامل شود.

تشخیص زمان درست معامله با پرایس اکشن

وقتی شما تفکر اقتصادی نداشته باشید و عملا با مفهوم پرتفوی و مدیریت آن آشنا نباشید عملا سود حاصل تحلیل پرایس اکشن را از دست می دهید. مجموعه این روند است که می تواند سودآوری خوبی برای شما داشته باشد. این نکته ای است که کمتر آموزش هایی مانند دوره پرایس اکشن شکار روند به آن توجه کرده باشد. به هر حال وقتی تصور کاربر از پرایس اکشن محدود به چند تحلیل تکنیکال باشد، انتظار نداشته باشید که تولید کننده بخواهد خدماتی بالاتر به شما ارائه دهد. اما شکار روند دوره ای کامل و جامع از پرایس اکشن و ... را طراحی و تولید کرده است که می تواند برای هر تریدر تازه کار و یا حتی حرفه ای مناسب باشد.