پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیا شما هم از ظاهر قدیمی و فرسوده آپارتمان خود خسته شده‌اید؟ آیا وجود فضای قدیمی خانه و آشپزخانه برای شما نیز باعث بی‌انگیزگی و عدم تمایل به آشپزی شما شده است و به دنبال روشی برای نو کردن فضای آپارتمان خود هستید؟ ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا درباره چند روش موثر و مفید برای ارتقای ظاهر آپارتمان قدیمی برای شما بازگو کنیم. این روش‌ها به شما کمک می‌کند تا با چند گام موثر به بازسازی و نوسازی فضای خانه خود بپردازید. به طور کلی بازسازی و ارتقای ظاهر آپارتمان برای نو شدن فضای خانه، از جایجایی و نقل مکان به یک خانه جدید هزینه کمتری به همراه دارد و از طرف دیگر باعث بالا رفتن ارزش خانه شما نیز می‌شود.

اهمیت نوسازی و بازسازی آپارتمان قدیمی

بدون شک خانه‌های قدیمی جذابیت خاص خود را دارند. اما این بدان معنا نیست که شما باید سالیان سال خانه را به همان شکل اولیه نگه دارید و در جهت بهبود فضای آپارتمان کار مثبتی انجام ندهید. بلکه ممکن است با پیشرفت تکنولوژی بتوانید به بازسازی خانه قدیمی بپردازید و از فضاهای پرت خانه نیز استفاده کنید تا ظاهری جدید برای آپارتمان خود ایجاد کنید. به طور معمول این بازسازی‌ها علاوه بر ارتقای ظاهر ساختمان، به کاهش انرژی مصرفی، صرفه‌جویی در سوخت و ایجاد فضای مدرن و جذاب و در نهایت بهبود احساس ساکنین خانه خواهد شد.

  1. خانه را رنگ آمیزی کنید

رنگ‌آمیزی مناسب می‌تواند به خوبی از خطر آسیب به دیوارها جلوگیری کند. رنگ‌آمیزی و تغییر تزیینات داخلی دیوارها، رنگ‌آمیزی درها و سقف می‌تواند در ارتقاء و بهبود شرایط یک آپارتمان قدیمی بسیار تاثیرگذار باشد. شما می‌توانید پس از بررسی و بازسازی امور داخلی خانه مانند بررسی سیم‌کشی برق و لوله‌کشی، تعمیر و نوسازی کفپوش‌های قدیمی و گچ‌بری دیوارها به رنگ‌آمیزی کلی خانه بپردازید.

در مراحل رنگ کردن خانه به رفع تمام فرورفتگی‌ها و خراش‌های ایجاد شده در دیوارها بپردازید و ظاهری نو و روشن برای خانه خود ایجاد کنید. همچنین در صورتی که تصمیم به تغییر دکوراسیون و لوازم خانه داشته باشید، می‌توانید با انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها هماهنگی و زیبایی آپارتمان خود را دوچندان کنید.

  1. تعویض دکوراسیون دیوارها و سقف

تغییر دکوراسیون در طراحی دیوارها، سقف و همچنین تخریب دیوارهای اضافی و مزاحم در کنار بازسازی دیوارهای اصلی آپارتمان یکی از مهمترین روش‌های نوسازی خانه‌های قدیمی است. شما می‌توانید برای ارتقای دیوارهای آپارتمان قدیمی، از گچ‌بری دیوارها و ستون استفاده کنید. همین کار ساده می‌تواند چندین مرحله در ایجاد ظاهر جدید و زیباتر شدن آپارتمان شما موثر باشد.

استفاده از گچبری‌ و گچ کاری در دیوار یا سقف ساختمان و همچنین محل ورودی خانه مانند راهروها، دیواره شومینه و اطراف فضاهای خاص مانند اطراف قفسه‌های کتابخانه می‌تواند در زیباتر شدن نمای داخلی آپارتمان کمک زیادی کند. همچنین به دلیل طراحی‌های متنوع انواع گچ‌بری در دکوراسیون خانه، به ارزش مادی آپارتمان نیز منجر خواهد شد.

  1. تعویض کابینت و دستگیره کابینت

برای بهتر کردن دکوراسیون و نمای داخلی خانه به هیچ عنوان بازسازی آشپزخانه را دست کم نگیرید. تعویض کابینت‌های آشپزخانه یکی از مهمترین عوامل برای نو کردن آپارتمان قدیمی محسوب می‌شود. در صورتی که نمی‌خواهید به طور کلی کابینت‌های آشپزخانه را تعویض کنید، می‌توانید با رنگ کردن و یا استفاده از برچسب‌های کاغذی ویژه کابینت آشپزخانه استفاده کنید تا نمای جدیدی را برای آنها ایجاد کنید. همچنین عوض کردن دستگیره‌های قدیمی کابینت‌ها آشپزخانه و کشوها روشی موثر در زیباتر جلوه دادن نمای آشپزخانه است. شما می‌توانید با توجه به دکوراسیون کلی آپارتمان و وسایل خود، با استفاده از دستگیره‌های نیکل، برنز و برنج صیقلی نمای سنتی و کلاسیک به آشپزخانه بدهید و یا با استفاده از فلزات لعابی براق آشپزخانه‌ای مدرن برای آپارتمان خود به وجود آورید. در هنگام انتخاب دستگیره‌های کابینت به راحتی آنها توجه کنید و توصیه می‌شود از انتخاب دستگیره‌های تیز و زبر و خشن بپرهیزید.

  1. بازسازی نمای قدیمی ساختمان

در گذشته استفاده از آجر و یا ترکیب آجر و سنگ در نمای ساختمان‌ها بسیار مرسوم بود. در کنار زیبایی سنتی و کلاسیک بودن این ساختمان‌ها، پس از گذشت مدت زمانی ظاهر نو و زیبایی آجرها در اثر آلودگی هوا و باد و باران، باعث نمای قدیمی و فرسوده ساختمان می‌شد. در صورتی که قصد ارتقا و نوسازی ساختمان قدیمی را دارید بهتر است پیش از هر اقدامی از یک متخصص سنگ کار مشاوره بگیرید. سنگ کار ماهر به شما کمک می‌کند تا جهت آماده‌سازی و بازسازی مطابق با نیاز ساختمان مصالح مناسب انتخاب و خریداری کنید. به تازگی خدمات سنگ کاری نمای ساختمان و دیوار حیاط با دستمزد به صرفه به راحتی در دسترس شما قرار دارد و می‌توانید با قیمت مقرون به‌صرفه نمای قدیمی ساختمان را نوسازی کنید. سنگ نمای ساختمان بر عکس نمای آجری فرسوده نخواهد شد و با گذشت زمان ظاهر نازیبا و قدیمی به خود نمی‌گیرد. همچنین استفاده از سنگ در نمای آپارتمان از نفوذ رطوبت به دیوارهای داخلی ساختمان نیز جلوگیری می‌کند.

  1. تعویض پرده های قدیمی پنجره

یکی از روش‌های مهم در ارتقای آپارتمان‌های قدیمی و تبدیل به فضایی زیبا و بازسازی این است که به همه اجزاء و عناصر خانه با دقت بیشتری توجه کنید. به همین جهت پنجره‌ها و پرده‌های پنجره از این قاعده خارج نیستند. تعویض پرده‌های قدیمی پنجره با پرده‌های با طراحی و پارچه‌های امروزی باعث افزایش جذابیت دکوراسیون خانه می‌شوند. استفاده از پارچه‌های با طراحی به روز و ترکیب رنگ‌های زیبا کمک می‌کند علاوه بر زیبایی باعث روشنایی و عبور نور طبیعی به داخل فضای آپارتمان شود و فضا را روشن‌تر و بزرگ‌تر جلوه دهد. از طرف دیگر پارچه‌های پرده‌ای به مرور زمان گرد و غبار و کثیفی را به خود جذب می‌کنند. این آلودگی‌ها و باکتری‌ها ممکن است حتی با شست‌وشو نیز از بین نروند و دراثر فرسودگی پارچه در بافت آنها ماندگار شده باشند که برای سلامتی به شدت مضر هستند.

با توجه به محدودیت فضای آپارتمان‌ها استفاده از پرده‌های حریر و تور با رنگ روشن کمک می‌کند تا در طول روز نور خورشید فضای آپارتمان را بزرگ‌تر نشان دهد و زیبایی دلپذیری برای اهل خانه فراهم کند.

  1. بازسازی و تعویض کفپوش آپارتمان

به طور کلی در طراحی خانه انتخاب صحیح کفپوش، که در اینجا به طور کامل توضیح داده شده است می‌تواند به طور ناخودآگاه بر تصور افرادی که به خانه شما می‌آیند تاثیرگذار باشد. از آنجایی که مدام و در طول ساعات طولانی روز کفپوش زیر پای شما قرار دارد نیاز است در انتخاب صحیح آن دقت زیادی داشته باشید. از طرف دیگر کفپوش تاثیر قابل توجهی بر زیبایی آپارتمان شما خواهد داشت. کفپوش مناسب می‌تواند فضای آپارتمان شما را فورا خنک‌تر، گرم‌تر، بزرگ‌تر، کوچک‌تر، دنج‌تر و یا لوکس‌تر نشان دهد.

پس انتخاب کفپوش مناسب قادر است علاوه بر زیبایی و ارتقای آپارتمان قدیمی به صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز موثر باشد. از سوی دیگر انتخاب کفپوش‌های زیبا آپارتمان شما را جذاب‌تر کرده و ارزش مالی ملک شما نیز افزایش می‌دهد. همچنین در صورتی که قصد فروش آپارتمان خود را دارید با تعویض کفپوش جذابیت بیشتری برای خریداران ایجاد کنید تا بهتر نظر مشتریان را جلب کنید.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله گفته شد در صورتی که از فضای قدیمی آپارتمان خود خسته شده‌اید می‌توانید به راحتی با انجام چند اقدام موثر به ارتقا و نوسازی آپارتمان قدمی بپردازید و زیبایی و ارزش آپارتمان خود را افزایش دهید. بازسازی آپارتمان‌های قدیمی علاوه بر همه جنبه‌های مالی که از نظر بالا رفتن ارزش مادی ملک و یا صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های جاری زندگی از این خانه ها شود، باعث بهتر شدن روحیه ساکنان آن و احساس شادابی برای افراد آن شود.