پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چقدر با صادرات انواع رنگ و سوخت آشنا هستید؟ موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که منابع ارزشمند زیادی از جمله هیدروکربن ها در کشورمان وجود دارند. یکی از این منابع ارزشمند، سوخت های فسیلی است. وجود این سوخت های فسیلی موجب شده تا ایران بتواند این سرمایه ملی و ارزشمند را به کشور های دیگر صادر کرده و موجب ورود ارز به داخل کشور شود. کشورهای هدف این صادرات سوخت چین، افغانستان، عراق، سریلانکا و... هستند. 

صادرات انواع رنگ و سوخت

روشان فام علاوه بر صادرات هیدروکربن ها، تولید کننده و صادر کننده انواع رنگ صنعتی،رنگ ساختمانی و رنگ ترافیکی  با کیفیت بالا است. این رنگ ها با کیفیت بالاتر از میانگین بازار توسط متخصصین و تیم آزمایشگاهی این برند تولید و به بازار عرضه می گردد. 

صادرات سوخت

همانطور که گفته شد به دلیل موقعیت خاص ایران در سطح بین الملل این امکان ایجاب شده است که کشور ما بتواند این هیدروکربن ها را به کشورهای هدف و متقاضی صادر کند. 

ایران به دلیل قرارگیری در بین دو منبع هیدروکربنی یعنی دریای خزر و خلیج فارس امکان صادرات این هیدروکربن ها را دارد. شرکت هایی از جمله روشان فام اقدام به صادرات این هیدرو کربن ها کرده اند. 

یکی از راه های درآمدزایی هر کشوری صادرات است. ایران هم به دلیل منابع سرشار سوخت های فسیلی این امکان را دارد که از طریق فروش و صادرات سوخت های فسیلی درآمد زایی کند. باید این را بدانید که بیشترین درآمد ایران از طریق صادرات و فروش سوخت های فسیلی است. امروزه به دلیل نوسانات ارزی و بالاتر بودن ارزش دلار نسبت به ریال با صادر کردن هر بشکه نفت، ارز و درآمد زیادی را برای کشور به همراه دارد. 

صادرات انواع رنگ 

رنگ ها دارای انواع مختلفی هستند. هر کدام از این رنگ ها ساختار شیمیایی متفاوتی دارند که باعث می شود ویژگی ها و خصوصیات مختص به خود و کاربردهای متفاوتی داشته باشند. ضد زنگ ها نیز نوعی رنگ هستند که بر اساس فرمول شیمیایی که دارند از زنگ زدگی جلوگیری می کنند. 

ضد زنگ ها

فلزات و بالاخص آهن در مجاورت اکسیژن دچار واکنش شیمیایی شده و باعث ایجاد خوردگی در آن ها می شود. برای محافظت از فلزات نیاز است که با استفاده از پوشش هایی از آن ها محافظت کنیم. یکی از این پوشش ها رنگ ها هستند. با استفاده از رنگ آمیزی های دوره ای و مکرر بر روی فلزات می توانیم از ایجاد خوردگی و خسارت های ناشی از آن جلوگیری کنیم. 

پس همانطور که گفته شد وجود این ضد زنگ ها بسیار مهم و حیاتی بوده و می تواند مانع ایجاد هزینه های هنگفت در آینده شود. از آنجا که ضد زنگ ها بسیار محصول مهم و کاربردی هستند، تولید این محصول نیز در حفظ سرمایه و جلوگیری از هزینه های اضافه کمک می کند. در ایران شرکت ها و کارخانجات بسیاری ضد زنگ ها را تولید و به کشورهای دیگر صادر می کنند. با توجه به اهمیت این موضوع صادرات ضد زنگ ها بسیار مهم است و می توان از طریق صادرات ضد زنگ ها باعث ورود ارز و درآمد زایی شد. 

حلال ها

برای رنگ آمیزی و استفاده از رنگ ها به حلالی به نام تینر نیاز داریم. از آن جا که هر رنگی فرمولاسیون مختص به خود را دارد پس نیاز است از حلال مناسب خود که همان تینر نام دارد استفاده شود. از آنجا که صنعت رنگ سازی نقش بسیار مهمی در زندگی بشر دارد پس وجود و استفاده از تینر ها نیز بسیار مهم است. 

ضرورت استفاده از تینر ها سبب شده است تا شرکت های زیادی اقدام به تولید و صادرات حلال ها کنند. از آنجا که حلال ها محصول کاربردی هستند می توان با تولید و صادرات حلال، محصول تولید شده را به کشورهای دیگر صادر کرد. 

صادرات رزین

رزین ها موادی هستند که در دو حالت شیمیایی و طبیعی وجود دارند. رزین های طبیعی در طبیعت وجود دارند اما رزین های مصنوعی ساخت بشر است. 

صادرات رزین

رزین های مصنوعی ویژگی هایی دارند که موجب برتری آنها نسبت به رزین های مصنوعی می شود. ارزان بودن، تصفیه راحت، پایداری، قابل پیش بینی بودن و یکنواخت بودن از جمله ویژگی هایی هستند که در رزین های مصنوعی بارزتر هستند. 

برای خرید و یا استفاده از هر محصولی باید ابتدا از ویژگی ها و خصوصیات آن محصول مطلع شویم. رزین های مصنوعی فرآورده های نفتی هستند که کاربردهای بسیاری دارند. این کاربرد ها عبارتند از:

  1. برای ساخت طلا و جواهرات
  2. فرآوری سنگ 
  3. ماده اولیه در محصولات پتروشیمی
  4. کفپوش ها
  5. برای تولید چسب و رنگ 
  6. به عنوان چوب
  7. به عنوان فایبر گلاس
  8. در کشتی سازی و خودرو سازی
  9. دست سازه ها و وسایل تزئینی و...

رزین ها دارای انواع مختلفی هستند. انواع رزین ها شامل رزین اپوکسی، رزین وینیل استر، رزین فنولیک، رزین پلی استر، رزین سیلیکونی، رزین پلی کربنات و رزین آلکیدی است. هر کدام از این رزین ها دارای ویژگی هایی هستند که برای مصارف گوناگون از آن ها استفاده می شود. 

قیمت رزین

قیمت رزین ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع رزین، کیفیت و کشور تولید کننده رزین عواملی هستند که بر روی قیمت رزین تاثیر می گذارند. برای خرید رزین باید در ابتدا بدانیم برای چه کاری می خواهیم از رزین استفاده کنیم و سپس اقدام به خرید رزین نماییم. 

امروزه به دلیل نوسانات ارزی قیمت محصولات دائما در حال تغییر است. با افزایش قیمت دلار و ارز قیمت های رزین های خارجی نیز افزایش پیدا می کند. زیرا قیمت این محصولات به دلار است؛ در نتیجه برند و کشور تولید کننده رزین از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت رزین است.