پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یکی از دغدغه های خانواده ها در زمان خرید لوازم خانگی، خرید فرش ماشینی خوب است. چون وجود فرش در منزل خانواده های ایرانی، بسیار پر رنگ و مهم است. بنابراین افراد در هنگام خرید فرش دقت زیادی به خرج می دهند تا بتوانند فرشی مناسب برای استفاده در منزل خود تهیه کنند. به همین دلیل توجه به چند مورد در زمانم خرید فرش مناسب اهمیت بالایی دارد که از جمله آن می توان به کیفیت فرش، دوام و ماندگاری فرش، عدم پرزدهی و شانه و تراکم و قیمت فرش اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم نکات مفیدی در مورد نحوه خرید فرش ماشینی خوب، در اختیار علاقه مندان قرار دهیم. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

1

قیمت فرش

قیمت فرش در خرید فرش یکی از مهمترین عوامل در انتخاب فرش هست بطوری که اولین سوال در خرید فرش مربوط به قیمت فرش میباشد که تفاوت های زیادی با هم دارند در زیر لیست قیمت فرش را با تراکم و شانه های مختلف برای شما قرار داریم

قیمت فرش ماشینی کاشان

قیمت فرش ماشینی  6 متری کاشان

 

قیمت فرش ماشینی  9 متری کاشان

 

قیمت فرش ماشینی 12متری کاشان

 

شانه فرش ماشینی
1350.000 2200.000 2700.000 قیمت فرش 500شانه تراکم 1000
3500.000 5500.000 6950.000 قیمت فرش 700 شانه تراکم 2550
4250.000 6500.000 8500.000 قیمت فرش 1000 شانه تراکم 3000
4450.000 6900.000 8950.000 قیمت فرش 1200 شانه تراکم 3600
4850.000 7500.000 9700.0000 قیمت فرش 1500 شانه تراکم

 

 

 

 

 

 

 

 

نحوه انتخاب فرش ماشینی خوب

 

برای خرید یک فرش ماشینی خوب لازم است، به چند مورد توجه کافی داشته باشید تا بتوانید در زمان خرید به بهترین شکل تصمیم گیری کنید. بنابراین برای انتخاب فرد مناسب ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 

  • انتخاب فرش براساس کاربرد

اولین گام توجه به استفاده از فرش ها در خانه و نوع کاربرد آن می باشد. برای مثال، فرش اتاق پذیرایی یا اتاق ناهارخوری که جزو اتاق های شلوغ و پر رفت و‌ آمد هستند، باید دوام و عمر زیادی در برابر پا خوردگی داشته باشد. تا بتوان از آن در مدت طولانی استفاده کرد. همچنین فرش باید مقاومت خوبی در مقابل گرد ‌و ‌غبار نیز داشته باشد.

اما برای فضاهایی مانند اتاق خواب که جایی جهت استراحت و کم رفت ‌و آمد است، می توان از فرش هایی از جنس لطیف و به رنگ روشن خریداری نمود. با پهن کردن این فرش در اتاق خواب، فضای اتاق لطیف و آرامش بخش خواهد شد.

 

  • انتخاب فرش براساس سبک زندگی

 

مورد بعد در خرید فرش ماشینی خوب که باید به آن توجه شود، سبک زندگی منزل فرد می باشد. برای مثال، اگر در خانه کودک یا حیوانات خانگی دارید بهتر است فرشی را انتخاب کنید که طرح و نقوش شلوغ و تیره رنگی داشته باشد. در این صورت، کثیفی و آلودگی فرش به آسانی قابل دیدن نیست. حال، سبک زندگی اشخاصی که تنها زندگی می کنند متفاوت می باشد.

اگر جزو افرادی هستید که خانواده کم جمعیتی دارید و عادت به شلوغی و رفت و آمد زیاد ندارید. در زمان خرید فرش ماشینی خوب برای خانه خود می توانید فرشی با نقوش کم و رنگ روشن را انتخاب کنید.

 

  • انتخاب فرش براساس رنگ

 

2

از دیگر نکات مهم در خرید فرش ماشینی، انتخاب فرش براساس رنگ آن است. فرش طوسی که این روز ها بیشترین فروش را در میان رنگها  دارد یا فرش های رنگ تیره که خیلی پرطفدار شده ، برای مثال آبی نفتی، قهوه‌ای و... به راحتی لکه های روشن و گرد و غبار را نشان می دهد. فرش های رنگ روشن، برای مثال سفید یا کرم، نیز جای پا و لکه غذا را نمایان می کند. زمانی که قصد خرید فرش ماشینی برای بیرون از خانه را دارید، بهتر است به فضای بیرون از خانه و میزان آلودگی آن نیز توجه داشته باشید. تا فرشی که جلوی در منزل پهن می شود، کثیف و آلوده نشان داده نشود. همچنین باید محیط داخل خانه را نیز بررسی کنید تا میزان و نوع آلودگی آن را نیز بدانید. سپس با توجه به اطلاعات بدست آمده، اقدام به خرید فرش ماشینی برای منزل خود کنید.

 

  • انتخاب فرش براساس ابعاد

 

اگر فضای خانه تان کوچک و جمع و ‌جور است و می خواهید آن را بزرگتر نشان دهید، باید فرش مورد نظر خود را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید. چون این نوع فرش ها، فضا را وسیع تر و بزرگتر نمایان می دهند. اما اگر فضای خانه خیلی بزرگ باشد بهتر است، در زمان خرید فرش ماشینی خوب برای منزل خود، فرشی انتخاب کنید که رنگ تیره‌ای داشته باشد. چون فرش های تیره رنگ سبب گرم و صمیمی شدن فضای خانه می شوند.

 

  • انتخاب فرش براساس طرح

3

یکی دیگر از نکاتی که می بایست در زمان خرید یک فرش ماشینی به آن توجه داشته باشید، طرح و نقش فرش است. فرش ها تنوع بسیاری در طرح و نقش دارند، فرش های جدید و بروز هر فصل وارد بازار میشه مدل فرش جدید از لحاظ قیمت با فرش های دیگر تفاوتی ندارد فقط امکان ست شدن با دکوراسیون های جدید را برای شما راحت تر میکند بنابراین قبل از خرید فرش باید نوع دکوراسیونی خود را بدانید تا فرش انتخابی با سبک دکوراسیون خانه شما هماهنگی باشد. اگر فضای خانه مدرن و امروزی است، باید ازی بین فرش های مدرن انتخاب کنید. فرش های مدرن، طرح ساده تری در قیاس با انواع کلاسیک دارند.

برای فضاهای کلاسیک و یا تلفیقی نیز می توانید از فرش های طرح سنتی خریداری نمایید. فرش های دارای نقوش ریز و شلوغ، حالتی از گرما و نشاط به فضا می بخشند. در زمان انتخاب طرح فرش نیز باید به فضای اتاق توجه داشت، فرش هایی با طرح شلوغ و ریز، برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. چون فضای منزل را شلوغ و کوچک نشان می دهند. اگر مبلمان اتاق پر نقش و نگار است، انتخاب فرش ساده گزینه بهتری می باشد.

 

  • انتخاب فرش براساس جنس و متریال

 

در زمان خرید فرش ماشینی باید به مواد اولیه مورد استفاده در بافت فرش نیز توجه ویژه ای داشت. فرش ها از نظر جنس، تنوع زیادی دارند، از جمله می توان به آکریلیک، پلی پروپیلن و پلی استر اشاره کرد. که هر یک از این جنس ها، خصوصیات و مزایای خاصی دارد.

فرش اکریلیک، دوام و ماندگاری بالایی دارند و بدون پرزدهی و عدم ایجاد آلرژی نیز از ویژگی های خاص آن می باشد. فرش های اکرولیک قابلیت شستشوی بالایی دارند و در برابر آب و آفتاب زیبایی خود را از دست نمی دهند.

فرش پلی پروپیلن رنگ پذیری بالایی دارد و به همین علت دارای تنوع رنگ بالایی است.

فرش پلی استر یا ابریشم مصنوعی، تنوع رنگ و طرح بالا و پرزدهی کمتری را دارا می باشد.

 

 

کلام آخر در چگونه یک فرش خوب انتخاب کنیم

 

در این مقاله در مورد نکات مربوط به خرید فرش خوب صحبت کردیم. فروشگاه فرش کوروش یکی از مراکز تولید و عرضه فرش انواع فرش ارزان قیمت می باشد. اگر به ذنبال خرید فرش ماشینی کاشان هستید، پیشنهاد می‌کنم به وبسایت www.bfarsh.com مراجعه نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که می توانید به راحتی و در زمان از شبانه روز اقدام به بررسی و خرید فرش مورد نظر خود از این مجموعه داشته باشید. از اینکه با ما همراه بودید سپاسگزاریم!