مرحله جدید سود سهام عدالت واریز شد.

خبر داغ ظهر 21 آبان درباره سهام عدالت / واریز 2 میلیون و 500 هزارتومان میلیون سود سهام عدالت بحساب سهام داران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سود سهام عدالت | سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد. آخرین اخبار سود سهام عدالت را با هم در سایت فردا می خوانیم.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

بنابراین با توجه به اینکه اعلام شده است سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی حدود ۹۷۸ تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

حسین قربانزاده ، در مورد پرداخت سود سهام عدالت‌، بیان کرد: احتمالا سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر که قرار است امسال واریز شود، در دو نوبت واریز می‌شود.

وی در مورد میزان و زمان واریز سود در مرحله اول، گفت: رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است اما به زودی مرحله اول پرداخت سود سهام عدالت اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی همچنین در مورد واگذاری سهام عدالت به دو دهک کم‌درآمد جامعه شامل مشمولان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اظهار داشت: از ۲۲ خرداد پیش‌نویسی در راستای قانون بودجه سال جاری تهیه کردیم و افراد مشمول دریافت سهام عدالت، از دو دهک کم‌درآمد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی به تعداد ۳.۵ میلیون نفر که فاقد سهام عدالت بودند را شناسایی‌ و پیش‌نویس آن را به دولت ارائه کردیم.

وی افزود: بحث واگذاری سهام عدالت به جاماندگان دو دهک کم‌درآمدی هم‌اکنون در دولت در دست بررسی است و بعد از نهایی شدن در دولت عملیاتی خواهد شد.

طبق بندی از ‌قانون بودجه سال ۱۴۰۱ دولت مکلف است جاماندگان از سهام عدالت از دو دهک کم‌درآمدی جامعه را شناسایی کرده و از محل باقیمانده سهام دولت در شرکت‌ها، سهام عدالت اختصاص دهد.

واریز سود سهام عدالت

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت توضیحاتی را درمورد نحوه و زمان واریز سود سهام عدالت اعلام کرد.

پیمان حدادی درمورد سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ توضیح داد: میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال گذشته (سود سال ۱۳۹۹)  است. بر این اساس در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود.

وی درمورد زمان واریزی مابقی سود سهام عدالت نیز گفت: مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

بنابراین با توجه به اینکه اعلام شده است سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سود سهام سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی حدود ۹۷۸ تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دوبرابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

اقدامات مربوط به تکلیف سهام عدالت متوفیان

اقدامات مربوط به تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان در حال انجام است، اما زمان دقیق اجرای آن هنوز مشخص نیست.

حمیدرضا دانش کاظمی عضو شورای عالی بورس گفت: در آخرین جلسه شورای عالی بورس که در نخستین روزهای مهرماه برگزار شد، مصوبه تعیین تکلیف متوفیان سهام عدالت صادر شد. وراث باید درخواست خود را اعلام و برگه انحصار به وراثت را در اختیار داشته باشند.

دانش کاظمی به معضل موجود در زمینه سهام عدالت متوفیان تاکید کرد و ادامه داد: فرآیند سهام عدالت متوفیان از سال‌ها قبل بلاتکلیف مانده و مشکل اصلی این است که حتی شاید وراث هم فوت کرده باشند.

عضو شورای عالی بورس ادامه داد: اینکه چگونه بتوان سهام عدالت و سود این سهام را به دست وارث اصلی برسانیم، خود دارای یک فرآیند حقوقی است که باید آنها را طی کنیم.

دانش کاظمی تاکید کرد: پس از تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی بورس در نهایت مصوب شد تا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی امکانی را فراهم کند که سهامداران بتوانند از طریق برگه انحصار وراثت، فرمی را به‌صورت رایگان از طریق سامانه‌ای که به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی متصل است، پر کنند.

حمیدرضا دانش کاظمی ادامه داد: از سود سهام سال‌های گذشته فرد متوفی که در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار دارد. هزینه انتقال به مبلغ کمتر از ۶٠هزار تومان کسر می‌شود و باقی منابع به همراه سهام و سودها به وراث منتقل خواهد شد. این مصوبه در شورای عالی بورس تصویب و در اختیار قوه قضاییه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده شد تا این فضا عملیاتی شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این مصوبه از چه زمانی به مرحله اجرا می‌رسد، گفت: اقدامات مربوط به این طرح به‌سرعت در حال انجام است، اما تعیین دقیق زمان اجرای آن اصلا کار ساده‌ای نیست.

این عضو شورای عالی بورس تاکید کرد: وراث باید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند. در آنجا تقاضای دریافت سهام داشته باشند، پس از آن شرکت سپرده‌گذاری به‌صورت خودکار سود و اصل سهام را در اختیار وراث قرار می‌دهد./ ساناپرس

واریز سود سهام عدالت 2 میلیون تومانی برای خانوارها

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دوبرابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.