رئیس صنف جایگاهداران کشور از اجرای طرح جمع‌آوری کارت سوخت آزاد از پمپ بنزین‌های تهران خبر داد و اعلام کرد که از این به بعد هر جایگاه تنها یک کارت سوخت خواهد داشت و مردم حتما کارت سوخت را به همراه داشته باشند.

خبر جدید مجلس درباره افزایش قیمت بنزین | افزایش 2 برابری قیمت بنزین تا قبل از تابستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش سایت مه شوقیمت بنزین این روزها به یکی از مباحث روز تبدیل شده است چرا که اعلام اجرای طرح بنزین برای همه تغییر قیمت بنزین نیز به یکی از خبرهای  دنبال کننده چند وقت اخیر تبدیل شد. مسئولان در اظهار نظرهای متفاوتی موضع مشخصی در رابطه با کاهش یا افزایش قیمت بنزین اعلام نکرده اند. مهمترین خبر منتشر شده درباره قیمت بنزین قیمت واقعی آن که 20 هزار تومان اعلام شده است. در ادامه به آخرین خبر درمورد قیمت بنزین می پردازیم.

اجرای حذف کارت‌ سوخت آزاد پمپ بنزین‌ها در تهران از امروز آغاز می‌شود.

 آنچه دیگران می‌خوانند:

آشنایی با قوانین ویزای همراه عمان

آشنایی با شرایط حجاب در عمان

مقایسه ویژگی‌های خرید ملک در عمان و ترکیه

شرایط و قوانین اخذ ویزای کاری عمان

جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد جایگاه ها‌ی بنزین در راستای محدودتر شدن این کارت ها در جایگاه‌های سوخت تهران از امروز آغاز می‌شود.

اسدالله قلی زاده رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: تعداد کارت‌های آزاد سوخت تا ۷۰ درصد در جایگاه‌ها کمتر می‌شود به طوری که متقاضیان حتما برای سوختگیری باید از کارت شخصی خود استفاده کنند.

او گفت: تمام کسانی که کارت سوخت دریافت نکرده اند، باید برای و کارت‌های المثنی خود اقدام کنند چرا که در حال حاضر در هر سکوی نازل سوختگیری یک عدد کارت سوخت وجود دارد.

براین اساس از روز گذشته حذف ۷۰ درصدی کارت سوخت آزاد جایگاه‌های کشور اجرایی شده است و متقاضیان می‌بایست از کارت سوخت شخصی خودرو خود استفاده کنند.

هم اکنون به علت تفاوت قیمت گازوئیل و بنزین در ایران و کشور‌های همسایه قاچاق سوخت از شهر‌های مرزی به شیو ه‌های مختلف صورت می‌گیرد که با اجرای برنامه جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد می‌توان تا حدودی از قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

این طرح در بعضی از شهر‌ها به صورت آزمایشی اجرا شده است و مردم بیشتر از کارت‌های شخصی خود استفاده می‌کنند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1401 قاچاق بنزین در کشور رشد 250 درصدی و قاچاق گازوئیل 69 درصد افزایش داشته است که این به این مفهوم است که روزانه 50 میلیون لیتر سوخت از کشور قاچاق می‌شود.

بر اساس طرح جمع آوری کارت‌های سوخت آزاد، هیچ برنامه‌ای برای سهمیه بندی بنزین وجود ندارد و قیمت بنزین هم تغییر نخواهد کرد.

قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران: هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و قیمت بنزین وجود نخواهد داشت و هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.

به گزارش «وطن امروز»، طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌ها در رسانه‌ها منتشر شد که بسیاری علت آن را تغییر شیوه سهمیه‌بندی بنزین یا افزایش قیمت آن عنوان می‌کردند.

علی زیار، قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اما گفت: هیچ تغییری راجع به سهمیه‌بندی بنزین و تغییر نرخ وجود ندارد و تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: زمانی که افراد از کارت جایگاه استفاده می‌کنند، نمی‌توان از داده‌ها برای تحلیل مصرف استفاده کرد اما زمانی که مردم از کارت‌های خودشان برای سوخت‌گیری استفاده کنند، مدیریت مصرف بهتری می‌توان داشت..

زیار افزود: اکنون ماهانه ۶۰ لیتر سهمیه بنزین به کارت‌های سوخت واریز می‌شود که با نرخ ۱۵۰۰ تومان مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکان استفاده ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ ۳ هزار تومان برای مردم وجود دارد. به همین دلیل مشکلی بابت سوخت و کارت‌های سوخت نیست.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: البته باید در نظر داشت همه کارت‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شود، بلکه تعدادشان کم می‌شود و کسانی که کارت خود را همراه ندارند یا فراموش کرده‌اند امکان استفاده از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها را دارند.

وی خاطرنشان کرد: در حال فرهنگ‌سازی هستیم که همه مردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم مصرف سوخت در کشور را بهتر مدیریت کنیم.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سامانه هوشمند سوخت قابلیت‌های مختلفی دارد و می‌تواند در زمینه مدیریت مصرف به ما کمک کند و کمک می‌کند ما داده‌هایی داشته باشیم که بر مبنای آن بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم و هم در بحث قاچاق سوخت و هم برنامه‌ریزی برای تولید و مدیریت مصرف به توفیق‌هایی دست پیدا کنیم.

وی در خاتمه با انتقاد از جدی گرفته نشدن استفاده از کارت‌های سوخت در دولت قبل در این زمینه توضیح داد: پس از تعطیلی سامانه هوشمند سوخت در دولت قبل، داده‌های چندانی در رابطه با مصرف سوخت برای مدیریت مصرف در دست نبود و مردم به استفاده نکردن از کارت‌های سوخت خود عادت کردند. اکنون نیازمند این فرهنگ‌سازی هستیم که مردم در جایگاه‌ها از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوانیم این داده‌ها را در سامانه داشته باشیم و برای تحلیل‌های خود را درباره  تولید، مصرف و برنامه‌ریزی برای آینده بهتر از آنها استفاده کنیم./ وطن امروز