این روزها بازار خودروی ایران شاهد ورود تازه واردی است که می‌توان آن را در شو روم‌های نمایندگی سیف خودرو دید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این شرکت که با خرید کارخانه مرتب خودرو اقدام به تولید و عرضه خودروهای چینی بیسو در ایران می‌کرد حال در تازه‌ترین اقدام نمونه هایی از خودروی چینی جدیدی به نام " SWM" را وارد کشور کرده است که هم اکنون در حال اخذ استاندارد‌های لازم برای تولید آن است.

jZNANAmzbM8M

شرکت shineray با خرید سهام شرکت SWM ایتالیا، که به تولید موتورسیکلت اشتغال دارد، روند جهانی شدن خود را تسریع کرده و از این پس خودروهای برند SWM، در ایتالیا طراحی و در چین تولید می‌شوند.

G۰۱ و G۰۱ F دو مدلی است که در آینده نزدیک به صورت گسترده وارد بازار کشور می‌شود. G۰۱ نسخه استاندارد این کراس اوور و G۰۱ F نسخه‌ای است که با بهره گیری از کیت اسپرت ظاهر خشن تری را به نمایش می‌گذارد.

5dbIaYkuajaA

G۰۱ با طول ۴۶۱۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۵۵ میلی‌متر عرضه می‌شود. فاصله‌ی محورهایG۰۱ هم ۲۷۵۰ میلی‌متر است. با این اوصاف، حاصل همکاری برلیانس و SWM نسبت به ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اسپرت، ۲۲ سانتی‌متر در طول و ۹ سانتی‌متر در عرض بزرگ‌تر است؛ درحالی‌که ارتفاع تقریبا مشابه دارد. به بیان بهتر، G۰۱ از نظر ابعاد اندازه نزدیک به جک S۵ است.

در طراحی کابین، ظاهری جالب‌تری را از SWM G۰۱ شاهد هستیم. فرم کلی کابین مینیمال بوده و عاری از هرگونه دکمه اضافه است. شرکت ایتالیایی سعی داشته تا مخلوطی از طراحی داخلی خودروهای لوکس امریکایی و محصولات گران‌قیمت چینی را در کابین SWM G۰۱ ارائه دهد.

همانند دیگر خودروهای روز جهان، نشانگر‌های خودرو در صفحه نمایشی دیجیتالی جای داده شده‌اند. یک صفحه نمایش لمسی دیگر نیز وظیفه برقراری ارتباط با سیستم سرگرمی را بر عهده دارد.این خودرو همچنین مجهز به دوربین ۳۶۰ در جه نیز است.

ndAYAk7efXiu

سیستم پیشرانه

در این خودرو یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر نصب شده که این توان را از طریق یک گیربکس cvt شش سرعته به چرخ‌های چلو منتقل می‌کند.

نخستین نمونه‌های خودروی SWM G۰۱ قرار است تا قبل از عید سال نو به صورت پلاک شده وارد خیابان‌های کشور شوند اما قبل از آن می‌توانید این خودرو را در شوروم‌های شرکت سیف خودرو ببینید.

هنوز نرخ SWM G۰۱ توسط این شرکت مشخص نشده و باید منتظر ماند و دید در زمان معرفی رسمی این خودرو چه قیمتی برای آن اعلام خواهد شد.

منبع: عصر ایران