طی چند ساله اخیر همیشه سوالی که در میدان آزمون سراسری بارها و بارها از دانش آموزان مختلف شنیده می شود این است که آیا کنکور حذف می شود یا خیر!

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حذف کنکور

 

و حتی چندین مرتبه هم نظریه حذف کنکور به صورت جدی در سازمان‌های تحصیلی کشور مطرح شده است و همین امر سبب شد تا همیشه دانش آموزان کنکوری احتمالاتی بدهند که آزمون سراسری حذف شود. به نظر شما امکان دارد با این همه حواشی در حوالی کنکور، آزمون سراسری حذف شود؟

در این مطلب رسانه ساعت 24 برای شما به صورت کامل این مطالب را توضیح می دهد.

به نقل از موسسه کنکور پزشکی :طبق صحبت هایی که در بین مشاور کنکور کشور انجام می شود این امر به هیچ صورت تکلیف آن مشخص نیست.

دانش‌آموزانی که دوست دارند آزمون سراسری حذف شود :

اغلب کسانی که از حذف شدن کنکور حمایت می کنند را کسانی تشکیل می دهند که نسبت به عدالت کنکوری معترض هستند و بر این عقیده استوارند که در آزمون سراسری عدالتی بین دانش آموزان وجود ندارد و در صورتی که انتظار می رود که تنها مبنای سنجش در این آزمون توانایی علمی شرکت کنندگان باشد متاسفانه اینگونه نیست و در این میان حق بسیاری از دانش‌آموزان کشور ضایع خواهد شد.

همچنین یکی دیگر از دلایلی که دانش‌آموزانی موافق حذف کنکور هستند این است که هر ساله داوطلبین زیادی تحت شرایط روانی و جو سنگین آزمون سراسری دچار مشکلات روانی و فیزیکی بسیاری می شوند همین امر سبب می‌شود تا در جامعه طرز فکری به وجود آید که تنها راه موفق شدن دانشگاه رفتن و نمره بالا در آزمون است. در صورتی که انسان های موفق زیادی در جامعه وجود دارند که در این ماراتن کنکور شرکت نکردند.

کنکور یا هفت خوان

سالانه افراد زیادی در کنکور سراسری شرکت می کنند و در این راه از مشاور کنکور مجرب و ماهر استفاده می نمایند که باعث موفقیت آنها در کنکور شود ، اما قطعا یک سال استرس و فشار روحی بر روی دانش آموزان می باشد بسیار سخت و سرسام آور می باشد.

یکی دیگر از دلایلی که دانش‌آموزان موافق حذف آزمون سراسری هستند این است که آن قصر از ابتدای مسیر تحصیلی کنکور شاخ و برگ داده‌اند و آن را با بزرگنمایی و حواشی بیش از اندازه اغراق کننده نشان داده‌اند، که برخی از دانش آموزان در ابتدای راه روحیه خود را می بازند و به همین دلیل فکر می کنند کنکور تمام زندگیست و موفق نشدن در این آزمون برابری می‌کند با موفق نشدن در کل زندگی در صورتی که حقیقت این است که هیچکس منکر سخت بودن آزمون سراسری نیست اما نمی توان گفت موفقیت در این آزمون غیر ممکن است. در هر صورت این بزرگنمایی باعث می شود تا ضربه روحی عمیقی به دانش آموز وارد شود.

قطعا این مشکلات دانش آموزان را در کنکور سراسری فقط یک مشاور کنکور خوب مثل محمد موسوی مدیر موسسه کنکور پزشکی می تواند برای دانش آموزان سخت کوش برطرف نماید.

مخالفت با حذف کنکور

از سمتی دیگر در این میان مخالفان سرسختی وجود دارد که با حذف کنکور موافقت نمی کنند و آن را درست نمی دانند چرا که معتقدند باید آزمونی مشخص وجود داشته باشد تا سطح علمی دانش آموزان رتبه بندی و مشخص شود و از طریق کنکور این غربالگری انجام شود تا هر کسی متناسب با سطح علمی خود وارد رشته هایی شود که مناسب اوست.

از طرفی دیگر مخالفت ها از جبهه کسانیست که در بستر زشی کشور فعالیت می‌کنند و از همین راه نیز کسب درآمد می‌کند در اصل اگر آزمون سراسری حذف شود بسیاری از اشتغال هایی که محور این آزمون فعالیت می‌کنند کم‌درآمد خواهند شد.

افرادی که مخالف حذف کنکور سراسری هستند معتقدند که آزمون سراسری نباید حذف شود اما بایستی در جهت سالم سازی فضای برگزاری آزمون و قوانین موجود در ارتباط با کنکور جدیت به خرج داد تا از ضایع شدن حقوق دانش آموزان در این آزمون حساس جلوگیری کرد.

آیا کنکور حذف میشود

حذف کنکور و اعمال سوابق تحصیلی

سودای حذف کنکور و اعمال سوابق تحصیلی دانش آموزان برای ورود به دانشگاه ها در سال ۹۸ مطرح شد اما به سرعت این نظریه رد شد چرا که سازمان سنجش اعلام کرد که سوابق تحصیلی دانش آموزان به صورت دقیق و مناسبی برای یک مقایسه همگانی صلاحیت ندارد و با توجه به یکدست نبودن امکانات تحصیلی در همه نقاط کشور برای دانش‌آموزان و تفاوت کیفیت تدریس در مراکز آموزشی دولتی این امکان وجود ندارد.

حذف آزمون سراسری به طور کلی نیازمند یک برنامه جایگزین قوی و دقیق می باشد تا بتوان عدالت آموزشی را در آن برای همه دانش آموزان برقرار کرد.

دانش اموزانی که علاقه مند به شرکت در کنکور نیستند

طی چند ساله اخیر سازمان سنجش برای دانش آموزانی که علاقه مند به شرکت جدید در آزمون سراسری نیستند اما علاقمند به شرکت در دانشگاه هستند مسیری فراهم کرده تا دانش آموزان بتوانند با اعمال سوابق تحصیلی خود پس از اخذ مدرک دیپلم، وارد یک سری از رشته های تعیین شده بدون در نظر گرفتن نتیجه آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند.

خبر قطعی حذف کنکور سراسری ۱۴۰۱

آخرین اطلاعیه های سازمان سنجش و بر اساس آخرین اعلام سخنگوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کنکور آینده حذف کنکور امکان پذیر نیست و انتظار می‌رود تا در این آزمون سراسری نیز با همان شیوه قدیم برای دانش آموزان آزمون طراحی شود.

اما اعلام کردند که تغییراتی اساسی در حوزه آزمون سراسری اعمال خواهد شد و طبق روز شمار کنکور ۱۴۰۱ فرصت چندان زیادی تا کنکور باقی نمانده است .

از جمله این تغییرات می توان به حذف دروس عمومی و تاثیر پذیری آنها در قسمت سوابق تحصیلی افزایش تاثیرپذیری مثبت سوابق تحصیلی ۶۰% برگزاری دوم کنکور سراسری در یک سال تحصیلی_ اعتبار نتایج کنکور سراسری تا دو سال تحصیلی پس از اعلام نتایج اشاره کرد‌.

کنکور 1401

آیا کنکور سراسری حذف می شود؟

و نتیجه همه این اطلاعات این است که هنوز نظر قطعی در ارتباط با حذف کنکور سراسری اعلام نشده است و تا وقتی که اعلانیه جدیدی از سوی سازمان مربوطه صادر نشود روال برگزاری آزمون سراسری همچنان ادامه دارد و قطعاً هر گونه تغییراتی که در این زمینه قطعی شود ابتدا از سوی سازمان سنجش اطلاع رسانی خواهد شد.

به نظر شما حذف کنکور سراسری می تواند مفید باشد یا خیر؟

جمع بندی

در صورتی که بساط کنکور جمع شود یا به همین صورت ادامه پیدا کند قطعا مشاور کنکور های در کشور همراه شما هستند تا کمک کنند بهترین دانشگاه ممکن تحصیل کنید.

موسسه کنکور پزشکی که خدمت و سابقه طولانی و بلند بالایی در این زمینه دارد و محمد موسوی مشاور کنکور این مجموعه می باشد که کمک شایانی به شما برای قبولی در کنکور خواهد کرد.

محمد موسوی همیشه حرف از قبولی تضمینی پزشکی و دندانپزشکی می زند و این حرف او بر اساس لیست افرادی هستند که ایشان مشاور کنکور آنها بوده است و به بهترین موفقیت و رتبه سه رقمی، دو رقمی و تک رقمی ممکن رسیده اند و این صحبت به هیچ عنوان از شعار و ادعا های تبلیغاتی ایشان نیست.