تیفور یا تیرفور یک ابزار است که با اعمال نیروی کششی، به جابه جایی بار ها کمک می کند. کاربرد این ابزار در ساختمان سازی، آتش نشانی، امداد و نجات، پل سازی، صنایع ریلی و جاده ای و صنایع برقی و مخابرات و کشتی رانی و جنگل سازی و صنایع دریایی و… که در آنها از تجهیزات سنگین استفاده می شود، کاربرد دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

تیفور سوپر تیل طرح ژاپن (ویتال)

تیفور سوپر تیل طرح ژاپن در پروژه های ساختمان سازی، امور امداد و نجات، ارتباطات و مخابرات، پل سازی، صنایع ریلی، جاده سازی، صنایع دریایی و کشتیرانی و… استفاده می شود. وجه مشترک تمتم مکان هایی که در آن از تیفور استفاده می‌شود این است که در همه یاین مکان ها نیاز به جابجایی باز سنگین می باشد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده از تیفور در کارگاه ها برای جابجایی قالب های بتنی و فلزی، برای جابجایی وسایل در کارگاه ها و ابزار، نصب ماشین آلات، نصب دکل ها و آنتن ها و… استفاده می شود.

از اصلی‌ترین ویژگی هایی که تیفور دارد این است که  می‌توان اجسام را به وسیله آن  در همه ی جهات،  جابجا کرد. از دیگرویژگی های تیفور می‌توان به این اشاره کرد که حجم کمی دارد و می تواند اجسام با وزن سنگین را جابجا کند. تیفور می تواند بار را در هر جهتی جابجا کند و در نتیجه محدودیتی برای جابجایی بار ندارد. عمر تیفور زیاد است و تعمیر آن آسان است.

جابجایی خود تیفور آسان است و قابلیت حمل آن آسان است. تیفور را حتی در ارتفاع نیز می توان استفاده کرد.

 

برای ملاحظه دقیق مشخصات تیفور بکسلی می توانید به جدول زیر مراجعه نمایید.

نام کالا

قدرت بالابری (تن)

قدرت کشش (تن)

طول سیم بکسل (متر)

سایز سیم (میلیمتر)

وزن دستگاه (کیلوگرم)

تیفور 1.5 تن

1.6

2.4

20

11

24

تیفور 3 تن

3.2

4.8

20

16

32

تیفور 7-5 تن

5

7

20

20

90

 

 

 

انواع تیفور بکسلی و سیمی

 

تیفور سیم بکسلی

تیفور

 

تیفور ها به صورت کلی به دو دسته دستی و برقی در بازار یافت می شوند.  تیفور دستی نسبت به نوع برقی  محبوب‌تر است و برای جابه جایی بار از دست کمک میگیرد.

 

تیفور سیم بکسلی دارای انواع مختلفی می‌باشد که در زیر به انواع آن اشاره می کنیم

  • تیفور 800کیلو
  • تیفور 1 تن

  • تیفور 1/5 تن

  • تیفور 3 تن

  • تیفور 5 تن

  • تیفور 7

 

 

 

 

تیفور 1.6 تن سیم بکسلی

 

 

تیفور دستی 1.6 تن دارای کاربری های بسیاری از قبیل شاسی کشی ماشین ها، نگهداری دکل ها و ایجاد کشش در اتصالات می باشد مکانیزمی کاملا متفاوت با تیفور های زنجیری که به پولیفت ها شناخته می شوند دارد.

 تیفور 1.6 تن در واقع میزان بار متوسطی را می‌تواند حمل کند و نسبت به تیفور های 800 کیلوگرم دارای سرعت کندتری است. دو  سیستم ترمز داخلی در این تیفور به صورت قفلی نگهدارنده سیم بکسل هستند. داخل پوسته تیفور معمولاً آلیاژ های آلومینیومی است. آزاد سازی این دو ترمز به منظور عبور سیم بکسل از طریق اهرم بیرونی تیفور صورت می پذیرد.

 

 

تیفور چینی سوپر تیل

 

تیفور چینی سوپر تیل Super til که در ظرفیت های مختلفی از 800 کیلوگرم الی 3.2 تن  موجود هستند. این تیفور از اتصالات سیم بکسلی به عنوان ابزاری برای کشش استفاده می کند و از قلاب های هوک  که معمولاً  قلاب S  هستند برای اتصال به بار از یک سمت و اتصال به تکیه گاه در سمت دیگر استفاده می کند. این اتصالات بکسلی دارای یک بازه کشش مشخص در هر بار حرکت اهرم می باشد با کشش اهرم در یک سمت دامنه مشخصی جابجا می شود. توان اسمی که برای تیفور ها بکار می رود اغلب برای حالت آویز است

 

تیفور اهرمی 3.2 تن سوپر تیل

 

 

تیفور سیم بکسلی اهرمی 3.2 تن، بالاترین تناژ تیفور های کشنده بار را دارد و  با قابلیت بسیار بالایی برای کشیدن بار، مخصوصاً کشیده بار روی سطح شیب دار، بسیار محبوب است. تیفور سوپر تیل 3.2 تن دارای وزن 27 کیولوگرم است. برای کشیدن بار روی سطح شیب دار،  توان وزنی معادل 5 تن نیاز است. اغلب از سیم بکسل با متراژ 20 متر بر روی این تیفور کشنده استفاده می شود تیفور سیم بکسلی 3.2 سوپر تیل اصلی تولید کشور صنعتی ژاپن می باشد.

 

تیفور کشش بار 3.2 تن

 

تیفور ها در اصل ابزاری برای کشش بار بر روی سطوح شیب دار هستند که از سیم بکسل به عنوان ابزار کشش استفاده می کنند. کاربری تیفور شبیه  وینچ است با این تفاوت که به صورت اهرمی کار می کند.در حالی که وینچ ها شبیه قرقره ای عمل می کنند. تیفور ها معمولا  یک اهرم دستی فلزی دارند که از آن برای جابجایی بار استفاده می شود. علاوه بر این دارای یک سیم بکسل دو سر قلاب نیز هستند. طول سیم بکسل تیفور می تواند متغیر باشد ولی اندازه ی آن بین 10 الی 30 متر متغیر است.

 

از دیگر انواع تیفور های بکسلی سیمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تیفور دستی بکسلی

تیفور 1.6 تن سوپر تیل Super Til

تیفور یا پولیفت سیم بکسلی دستی

تیفور 1.6 تن با سیم بکسل 20 متری

تیفور کارل اشتال آلمان

تیفور وینچ کشش بار

تیفور دستی

تیفور 1600 کیلوگرمی ژاپنی KIKAI

بیشتر بخوانید : وینچ بکسلی خودرو

تیفور Yale ییل آمریکا

تیفور سوپر تیل 800 کیلوگرم

تیفور صافکاری

تیفور کابل کشی و سیم کشی

تیفور 0.8 تن سیم بکسلی

تیفور سیم بکسلی اهرمی