پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهمترین پارامترها در صادرات پایه چراغ فلزی

شبکه توزیع برق شامل حوزه گسترده ای از تجهیزات می باشد که عمل انتقال جریان برق بین شهرها و استان ها و حتی کشورها را فراهم می سازد. این تجهیزات شامل، دکل برق، پایه چراغ دکوراتیو، پایه چراغ ویلایی، تیر برق بتنی، یراق آلات شبکه توزیع برق، فونداسیون های پیش ساخته و سایر محصولات می باشد که آن ها را تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق می نامند. که با توسعه و تولید داخلی این تجهیزات، تکنولوژی های وابسته به برق نیز رشد چشمگیری خواهند داشت.

 

 

 

در حال حاضر متخصصین ایرانی در بخش خصوصی در تولید این تجهیزات به خودکفایی رسیده اند. و حتی در کنار صادرات انرژی و دانش فنی برق، محصولات فراوانی در زمینه تجهیزات صنعت برق مانند پایه چراغ فلزی را به کشورهای همسایه صادر کرده اند. در ادامه پارامترهای مهم در تثبیت بازارهای داخلی و خارجی حوزه صنعت برق را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

کیفیت محصولات  و رعایت استاندارد در بازارهای داخلی و خارجی

در تولید انواع پایه چراغ فلزی مانند پایه چراغ پارکی ، پایه چراغ حیاطی و تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق علاوه بر ثبات در قیمت روزانه پایه چراغ و رضایت مشتری، برای حفظ امنیت و سلامت عمومی جامعه مجموعه قوانین واستاندارد هایی تدوین شده است. که رعایت این استانداردها برای بخش خصوصی با هدف حضور داعمی در بازار تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق، الزامی است. یکی از پارامترهای شرکت های موفق در این زمینه حضور در لیست تامین کنندگان شرکت توزیع برق هر استان می باشد. که در این میان برخی شرکت ها مانند شرکت مازیار صنعت در سطح کشور بسیار موفق عمل کرده است. و همین امر سبب شده که بتواند پایه چراغ فلزی را به عنوان یک محصول با کیفیت به کشورهای همسایه صادر کنند.

قیمت پایه چراغ روشنایی چگونه تعیین می شود؟ قیمت تولیدات داخلی در رقابت با کشورهای همسایه چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید.

تعیین قیمت رقابتی پایه فلزی در بازار داخلی و خارجی

هر محصول از مواد اولیه با، کیفیت مشخصی تولید می شود. که حداقل این کیفیت را استاندارد آن محصول تعیین می کند. برای مثال در محصولات پایه فلزی، مواد اولیه اصلی در تولید پایه چراغ چندوجهی، ورق فولاد st37 یا ورق سیاه با ضخامت های مختلف می باشد. با توجه به اینکه ایران یکی از تولید کنندگان بزرگ فولاد است و فولاد هم اصلی ترین مواد اولیه در تولید پایه چراغ چندوجهی است، می توان این برآورد را داشت که هزینه تمام شده این محصولات در ایران توان رقابت قیمتی در کشورهای همسایه را دارد. با شرایط بیان شده قیمت پایه چراغ فلزی برای ورود به عرصه های بین المللی شرایط مطلوبی دارد.

علاوه بر این امروزه بسیاری از دستگاه ها که در تولید تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق نقش مهمی دارند، توسط متخصصین داخلی تولید و پشتیبانی می شوند. این موضوع وابستگی به دستگاه های خارجی را به حداقل رسانده است که می تواند در قیمت نهایی محصولات تاثیر مستقیم داشته باشد.

حضور داعم و فعال در تامین محصولات

یکی از موارد مهم در تثبیت شرکت ها در بازارهای داخلی و خارجی، حضور فعال در بازار و پاسخگویی نیاز مشتریان است. رعایت این اصل، جلب اطمینان و رضایت مشتریان را به دنبال دارد و در ایجاد مشتریان وفادار نقش کلیدی ایفا می کند.

فرایند تولید تا رسیدن به خودکفایی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی مسیری است که برای پیمودن آن می بایست، تمامی اصول و استانداردهای تولید و فروش، به درستی رعایت شود و سیستم پویایی برای نظارت مداوم بر این فرایند تعبیه گردد.

 

بررسی اجمالی جایگاه صادرات ایران در تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق

صادرات صنعت برق ایران از سه بخش کالا و تجهیزات برقی، خدمات فنی و مهندسی برقی و صادرات انرژی برق تشکیل شده است. با توجه به رتبه اول ایران در منطقه در تولید برق و فراوانی مواد اولیه این صنعت مانند مس، فولاد، روی، آلومینیوم و همچنین ذخایر انرژی بزرگ مانند نفت و گاز و داشتن نیروهای متخصص چشم انداز بسیار مطلوبی در زمینه صادرات در این صنعت مشاهده می شود. علاوه بر تمامی موارد بیان شده، نیاز همسایگان ما به تجهیزات این صنعت نیز می تواند انگیزه ای برای صادرات تجهیزات و دانش فنی در این صنعت باشد.

گزارش های سندیکای صنعت برق ایران و سازمان توسعه و تجارت ایران و اطلاعات منتشر شده شرکت توانیر از صادرات صنعت برق در بازه زمانی 1380 تا 1397 نشان می دهد که هرچند مشکلات ناشی از تحریم روند توسعه صادرات برق را کاهش داده است اما صنعت برق در سال های گذشته به سمت صادرات توجه بیشتری نشان داده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق، شرکت مازیار صنعت را در گوگل جستجو کنید تا با این کارخانه تولیدی بزرگ و روش تولید محصولاتی مانند انواع تابلو برق، انواع پایه های فلزی، انواع دکل، انواع برج های استادیومی و نوری، انواع تیر برق بتن و قیمت آن ها بیشتر آشنا شوید.