پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

image_1643014327

رعایت اصول سئو و بهینه سازی مقاله در هنگام نوشتن رپورتاژ آگهی یکی از اصلی ترین دغدغه های صاحبان کسب و کار است. چرا که نگارش صحیح و رعایت اصول سئو رپورتاژ خبری خیلی می تواند به بهبود رتبه سئو وب سایت شما کمک کند.  

ما در عصر تکنولوژی و ارتباطات زندگی می کنیم و هر روز با روش های جدید تبلیغات و روش های دیجیتال مارکتینگ آشنا می شویم. موضوع داغ دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر فضایی برای رقابت ایجاد کرده است که در آن وب مسترهای حرفه ای و بازاریاب های دیجیتال هر روز روش هایی را ابداع می کنند که در آن تبلیغات دیگر یک اجبار نیست و سعی می شود که پیام تبلیغاتی در میان خیل عظیمی از محتواهای جذاب تحویل کاربران شود. در این صورت احتمال اینکه تبلیغات موثر باشد بسیار زیاد است.

کسب و کارهای مختلف چه کوچک و چه بزرگ در چنین دنیایی با این پیچیدگی چاره ای جز استفاده از تبلیغات آنلاین و استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود ندارند. آن ها می دانند که کناره گیری از فضای مجازی کسب و کار را با شکست مواجه می کند. روزگاری که تراکت ها و بروشورهای رنگارنگ چاپ می شد و افراد برای تبلیغات به صفحه نیازمندی های روزنامه ها مراجعه می کردند گذشته است.

با تبدیل شدن طراحی سایت به یک نیاز مبرم برای همه کسب و کارها، گام دوم برای دستیابی به مشتریان بیشتر و برند سازی، بهینه سازی وب سایت از نظر سئو و بهبود رتبه آن در گوگل است. در بحث seo و content marketing که یکی از با اهمیت ترین اجزا در تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ است، بازاریابی محتوا و تولید محتوای خلاقانه و حرفه ای یکی از قوانین بلامنازع برای جلب بازدید و توجه بیشتر است.

اگر کمی دقیق تر به تبلیغات موثر مجازی نگاه کنیم به موضوع تولید محتوای هدفمند می رسیم در خیلی از موارد با عنوان رپورتاژ آگهی شناخته می شود. پیش از انکه در رابطه با اصول بهینه سازی و سئو سایت صحبت کنیم، قصد داریم به مفهوم رپورتاژ آگهی و اهمیت استفاده از آن و تاثیرش بر سئو و بهینه سازی سایت بیشتر آشنا شویم.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ مقاله یا تبلیغی است که در نگرش ابتدایی ظاهری غیر تبلیغاتی دارد و به طور غیرمستقیم از یک محصول یا کسب و کار خاص تمجید می کند. رپورتاژ خبری می‌تواند یک محتوای خبری باشد که توسط شما یا حتی افراد دیگری تهیه شده و برند یا خدمات خاصی را به خوانندگان معرفی می‌کند. آنلاین وب مستر با اتکا به بیش از دو سال تجربه در زمینه بازاریابی و تبلیغات اینرنتی، ضمن مشاوره و معرفی روش های بهینه سازی سئو، بهترین وب سایت هایی که می تواند در انتشار رپورتاژ آگهی شما کمک کننده باشد را معرفی می کند.

 

رپورتاژ آگهی چه تاثیری بر سئو دارد؟

شاید هدف اصلی صاحبان وب سایت و بازاریابان دیجیتال، جذب کاربران بیشتر به وب سایتی باشد که مسئولیت بهینه سازی و سئو آن را بر عهده دارند. به عنوان مثال، یک شرکت بزرگ تصمیم می گیرد با طریق انتشار رپورتاژ خبری، مشتریان جدیدی به دست آورد. بخش دیجیتال مارکتینگ این شرکت پس از آنالیز چند سایت معتبر در زمینه مربوطه تصمیم به عقد قرارداد با وب سایتی گرفت که از نظر قوانین سئو در گوگل از رتبه بالایی برخوردار است. پس از این که مقاله رپورتاژ این شرکت منتشر شد و توسط مخاطبان دیده شد، کاربران وب سایت ناشر با مشاهده عنوان جذاب مقاله، به مطالعه آن پرداخته و به احتمال خیلی زیاد لینک قرار داده شده توسط آن شرکت را باز می کنند و به وبسایت شرکت مراجعه کرده و با خدمات و محصولات آن بیشتر آشنا می شوند.

image_1643014363

باید توجه داشته باشید که گوگل رفتار کاربرانی که وارد سایت مدنظر شده اند را به خوبی بررسی می کند. از این رو با بررسی دقیق رفتار کاربر و اینکه چه اتفاقی برای رشد یا حتی کاهش ترافیک وب سایت می افتد، متوجه می شود که این گزارش تأثیر مثبتی بر تجربه کاربر دارد و رتبه وب سایتی را که سعی در تولید گزارش تبلیغاتی داشته است، بهبود می بخشد. البته رپورتاژ آگهی به همان اندازه که تاثیر مثبت دارد در صورت عدم رعایت اصول سئو و بهینه سازی می تواند حتی رتبه سئو سایت شما را نیز کاهش دهد. از آنجایی که هدف یک رپورتاژ آگهی موفق، دریافت یک بک لینک با کیفیت و طبیعی است، اما اگر در جای مناسب و با رعایت اصول سئو انجام نشود، نه تنها به نتیجه مطلوب نمی رسد، بلکه در نهایت امتیاز منفی نیز از طریق گوگل دریافت خواهید کرد.

 

معرفی برخی از فواید انتشار رپورتاژ خبری

ماهیت رپورتاژ آگهی به شکلی است که به عنوان یک تبلیغ دائمی برای سایت شما یا محصولات و خدماتتان عمل می کند. گزارش های تبلیغاتی می توانند حاوی چندین بک لینک باشند و این بک لینک ها هم انکر تکست های هدفمندی را دنبال کنند. به عنوان مثال، شما ماسک های سلامتی برای صورت می فروشید، بنابراین حداقل یک بار در رپورتاژ آگهی خود از عبارت خرید ماسک سه لایه ارزان استفاده کنید. پس از آن این عبارت را به صفحه خرید ماسک در وب سایت خود هدایت کنید.

 

با بررسی چنین پیوند محبوبی، گوگل متوجه می شود که ماسک های شما احتمالا می توانند نیازهای کاربران را از نظر عملکرد برآورده کنند. به همین دلیل است که شما شایسته نمایش در صفحات اول جستجو هستید و برای رسیدن به صفحه اول امتیاز مثبت خواهید گرفت. در ادامه به بررسی برخی دیگر از ویژگی های یک رپورتاژ آگهی مناسب می پردازیم.

image_1643014398

افزایش تعداد بک لینک ها در گزارش تبلیغاتی

یافتن بک لینک های بیشتر یکی از اصول سئو برای بهینه سازی وب سایت است. البته ترفند استفاده از بک لینک های اسپم و بدون کیفیت در سال های گذشته جواب خوبی می داد، اما اکنون که بازاریابان دیجیتال با الگوریتم های فوق هوشمند گوگل طرف شده اند، دیگر نمی توان میانبر ایجاد کرد و تنها بک لینک های با کیفیتی را که روش های متفاوت به دست می آورند، تاثیر گذاری بیشتری داشته و رتبه سئو را بهبود می بخشد.

 

خرید رپورتاژ آگهی از وب سایت های معتبر ضمن افزایش بازدید و از سایت شما، در صورتی بالا بودن اعتبار دامنه وب سایتی که در آن رپورتاژ آگهی منتشر می کنید بالا باشد، بک لینک های ارزشمندی برای افزایش اعتبار شما ایجاد می کند.

 

 ماندگاری بک لینک های رپورتاژ

یکی از خصوصیات ایده آل و منحصر به فرد گزارش های تبلیغاتی یا همان رپورتاژها، دائمی بودن متن و لینک های داخل آن است. بر خلاف تبلیغات بنری در سایت ها (یا حتی بنرهای فیزیکی در داخل شهر) که فقط تا پایان دوره با ناشر در مکان رزرو شده نمایش داده می شوند. رپورتاژهای آگهی تاریخ انقضا ندارد و می توانند اعتبار مشخصی را از طریق بک لینک ها تا سال های سال برای صفحات وب سایت شما به ارمغان بیاورند.

 

ارزش بالای بک لینک ها در محتوای اصلی

هنگام تولید و انتشار رپورتاژ آگهی، به خاطر داشته باشید که تبلیغ شما نباید در قسمت هایی مانند فوتر سایت، منوها، ابزارک های نوار کناری یا مکان های تبلیغات قرار گیرد. از نظر گوگل چنین بک لینک هایی ارزش بالایی نداشته و احتمالا می توانند اثر منفی هم بر روی وب سایت شما داشته باشند.