سایت فروشگاهی خودتو در کمتر از یک روز بساز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

مدیر هر کسب و کاری که باشید، تجارت شما براحتی می تواند از بستر اینترنت در دسترس مشتریان و مخاطبینتان باشد. حتی ایده های ناب کارآفرینی شما نیز به لطف فناوری ها و زیرساخت های کارآمد، با واقعیت فاصله چندانی نخواهند داشت.

در دنیای تجارت الکترونیک، وب سایت های فروشگاهی سهم عمده ای را از این پتانسیل ارزشمند دارا هستند و جایگاه شما را در قالب یک کسب و کار آنلاین تعریف می کنند. از طرفی، موتورهای جستجو با در اختیار داشتن ترافیک بالایی از مشتریان بالقوه، زمینه را برای یک تجارت موفق و پرسود فراهم کرده اند.

یکی از مزایای کسب و کارهای آنلاین بهره مندی از انواع روش های بازاریابی اینترنتی است

فضای فراهم شده حتی فرصت های مناسبی را در اختیارتان می گذارد که پیش از این بصورت سنتی انجام می دادید. هرچند ارتباط میان فروشنده و مشتری از هر طریقی امکان پذیر است، اما دیگر نیازی نیست تراکت های کاغذی پخش کرده و یا برای جذب مشتری هرجایی بیلبورد نصب کنید. شیوه های بازاریابی اینترنتی مانند ایمیل مارکتینگ، پیامک، تبلیغات در سایت های پربازدید، شبکه های اجتماعی و صندوق الکترونیک همگی به شما در ارتباط با تمام افرادی که می توانند به فروشگاه آنلاین تان مراجعه کنند، یاری می رسانند.

برای راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی، ابزارهای زیادی وجود دارد. به لطف سیستم مدیریت محتوای وردپرس، خلق فضایی برای عرضه محصولات و ارایه خدمات، بسیار ساده و حرفه ای است. از لحظه ای که تصمیم می گیرید تا انواع کالا و یا سرویسی که ارایه می کنید را در اختیار مخاطبین تان قرار دهید، کمتر از یک روز زمان نیاز دارید. همراه ما باشید تا شما را برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی تمام عیار راهنمایی کنیم.

انواع کسب و کار اینترنتی چیست؟

تدوین استراتژی برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است. برای این منظور اگر ایده جدیدی در ذهن دارید لازم است با انواع کسب و کار آشنا شوید تا برای انتخاب حوزه مورد نظرتان بهتر تصمیم بگیرید.

انواع کسب و کار اینترنتی:

  1. فروش محصولات فیزیکی
  2. فروش محصولات آموزشی
  3. عرضه محصولات رایگان
  4. فروش خدمات و اخذ مشاوره
  5. تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتماعی

چگونه یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم؟

در اولین نیازمند انتخاب نام دامنه و فضای میزبانی هستید. برند شما بهترین انتخاب برای تخصیص دامین است زیرا مخاطبین شما از این پس همواره هر آدرسی را با این اسم می بینند. بسته به حجم کالا و نوع خدماتی که عرضه می کنید، باید فضای مناسب را تهیه کنید. شرکت های هاستینگ پلن های متنوعی را در این خصوص به شما پیشنهاد می دهند. در نظر داشته باشید کیفیت سرور و اصطلاحا uptime بودن آن بر روی نرخ خزش تاثیر گذار است.

پس از انتخاب domain و تهیه host حالا وقت آن رسیده تا برای کاری که انجام می دهید و در نظر دارید، از میان تعداد زیادی قالب وردپرس، بهترین قالب فروشگاهی را انتخاب و راه اندازی کنید. بدین ترتیب بر اساس نوع کسب و کار، قادر خواهید بود مجموعه متنوعی از محصولات با کیفیت و قدرتمند را در اختیار داشته باشید.

قالب های مناسب محصولات فیزیکی و دیجیتالی

در این بخش می خواهیم لیست بهترین قالب فروشگاهی را معرفی کنیم. هرچند تم های وردپرس زیادی وجود دارد که نیازهای شما را برآورده می کنند، با اینحال در این زمینه قالب های پرفروش وردپرس ملاک ما برای معرفی بوده است.

قالب فروشگاهی وودمارت | Woodmart

وودمارت یک انتخاب هوشمندانه و کارآمد برای فروش هرنوع کالا و محصولی است. این تم از مدت ها مورد توجه تمام کاربران داخلی و خارجی بوده و توانسته جای خود را در هر کسب و کاری باز کند. کدنویسی بهینه و استاندارد، امکانات متعدد و قابلیت چند فروشندگی از جمله ویژگی های آن بشمار می رود.

قالب فروشگاهی فلت سام | Flatsome

یک برند بی نظیم و خوشنام در صنعت تجارت الکترونیک که توانسته فروش خارق العاده ای را در تم فارست کسب کند. می توان گفت نام فلت سام را هرکسی می شناسد و ممکن نیست جز تجربه ای خوب و رضایت بخش چیز دیگری از آنها بشنوید. تنظیمات بسیا زیاد، کدنویسی حرفه ای، طراحی اختصاصی برای محصولات فیزیکی و همچنین دموهای متنوع شما را برای انتخاب این قالب متقاعد می سازد.

قالب فروشگاهی ایران کالا | Iran Kala

یکی از شاخص های مهم در انتخاب قالب وردپرس، انعظاف پذیر بودن آن است. اینکه سایت شما بتواند از صفحه سازهای متنوعی پشتیبانی کند، مزیتی رقابتی بحساب می آید، چیزی که در ایران کالا با وجود المنتور و کامپوزر کاملا پوشش داده شده است. شما قادر خواهید بود مشتریان تان را با قابلیت های کم نظیر این تم قدرتمند بخوبی میزبانی و از رضایت آنها اطمینان حاصل کنید.

قالب فروشگاهی سیگما پلاس | Sigma Plus

توسعه دهندگان داخلی توانسته اند سهم بزرگی از بازار فروش محصولات ایرانی را در اختیار داشته باشند. این مهم به واسطه تخصص و همچنین کیفیت بالای افزونه ها و قالب هایی است که برای راه اندازی سایت های حرفه ای ارایه کرده اند. سیگماپلاس را می توانید یک قالب بسیار خوب و مطئمن برای عرضه هر چیزی در نظر بگیرید. مشتریان شما در صفحه محصول هر ابزاری را برای ارزیابی خریدی مطمئن در اختیار خواهند داشت و این به لطف طراحی بی نظیر آن، رنگ و بویی ویژه بخود گرفته است.

قالب فروشگاهی دیناکالا | Dina Kala

نوبت به یکی از پرسرعت ترین قالب های وردپرس رسیده است. در توسعه و طراحی این پوسته از آخرین فناوری های برنامه نویسی استفاده شده و به لطف افزونه های کاربردی که دارد، نیازهای شما در مدیریت سایت فروشگاهی تان پاسخ می دهد. انتخابی بی نقص برای افرادی که قصد دارند تجربه خوب کاربری را به مخاطبین شان هدیه کنند.

ابزارهای مورد نیاز برای سایت های فروشگاهی

پلاگین های زیادی برای مدیریت کسب و کار آنلاین شما وجود دارند کع هرکدام به سهم خود، وظایف بسیاری را خودکار سازی می کنند. وجود افزونه های ضروری نتنها یک الزام بحساب می آید بلکه نبود آنها در سرعت و انجام بموقع کارها تاثیر گذار است. در ادامه مهم ترین ابزارهای وردپرس را برای سایت فروشگاهی طبقه بندی می کنیم.

افزونه های سئو و بهینه سازی وردپرس

موتورهای جستجو بستری بسیار غنی برای حضور در نتایج جستجوی کاربران هستند. مخاطبین تان برای تهیه و خرید کالا از طریق رتبه ای که کسب می کنید، تصمیم می گیرند تا به سایت شما و یا رقبای تان مراجعه کنند. در این زمینه، پلاگین های سئو امکانات بسیار زیادی را برای مدیریت فاکتورهای سئوی سایت در اختیارتان قرار می دهند که در هر سایت وردپرسی نقش اثربخشی ایفا می کنند.

در خصوص بهترین افزونه های سئوی سایت های وردپرسی می توان از پلاگین سئوی رنک مث و پلاگین سئوی یوآست نام برد. ابزارهای تعبیه شده در این دو افزونه شاخص شما را برای بهبود سایت یاری می رسانند. رنک مث و یوآست از محبوبیت بسیار بالایی میان وب مسترها و کارشناسان برخوردار هستند.

افزونه های ووکامرسی فروشگاهی

هر فروشگاهی برای ارایه خدمات بهتر نیازمند ابزارهای کاربردی منحصر بفرد است. به عنوان مثال نمودار قیمت های یک محصول، تغییرات بصری در انتخاب ویژگی های کالا، امتیاز و اعتبار برای مشتریان وفادار، تخفیف های هوشمندانه، درگاه های پرداخت، امکان اخذ اطلاعات مخاطبین و همچنین تمام جیزهایی که به یک خرید خوب و تجربه عالی می انجامد، به لطف پلاگین های ووکامرسی امکان پذیر است.

ابزارهای امنیتی فروشگاه های اینترنتی

این فاکتور جزو شاخص های مشترک میان انتظارات موتورهای جستجو و قابلیت های سایت شما است. اگر نتوانید امنیت سایت تان را تامین کنید، قادر نخواهید بود به مشتریان تان خدمات مطمئنی ارایه کنید. از آنجاییکه برای خرید کالا هزینه ای پرداخت می شود، هکرها و خراب کاران می توانند علاوه بر سرقت اطلاعات کاربران، بستری برای خسارت به مشتریان ایجاد کنند. از جمله افزونه های امنیتی بسیار قدرتمند، پلاگین آیتمز و وردفنس است که هر مدیر سایت به آنها نیاز پیدا می کند.

امروزه راه اندازی یک سایت فروشگاهی خوب و حرفه ای کار بسیار آسانی است. به کمک وردپرس و قابلیت هایی که در اختیارتان می گذارد، می توانید هرنوع کسب و کاری را به بستر اینترنت بیاورید. هنر شما در مدیریت فروشگاه و پاسخگویی به نیازهای مشتریان، تمام چیزی است که در راس همه امور قرار دارد. وقتی بر روی چیزی که می خواهید عرضه کنید تسلط و دانش کافی داشته باشید، قادر خواهید بود خدمات مورد انتظارشان را ارایه کنید.

ابزارها و افزونه وردپرس مانند یک دستیار همه فن حریف در خدمت شما هستند. با رعایت اصول سئو که جایگاه شما را در صدر نتایج جستجو تعریف می کنند، قادر خواهید بود تا به بهترین شکل رقبای تان را به چالش بکشید. انتخاب نام مناسب برای دامنه، تهیه هاست با کیفیت و همینطور با کمک گرفتن از قالب های متنوع و افزونه های با کیفیت وردپرسی، راه را برای ایجاد وب سایت فروشگاهی منحصر بفرد هموار می کنید.