مراحل کاشت مو به روش ترکیبی چیست ؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی شامل مشاوره ، بی حسی ، برداشت و آماده سازی فولیکول ها به روش FUT و کاشت به روش FIT می باشد.

کاشت مو به روش ترکیبی چیست ؟

مهمترین تفاوت این روش کاشت با سایر روش ها ، چگونگی برداشت و کاشت فولیکول های مو است. کاشت مو به روش ترکیبی ، ادغامی از متدهای FIT و FUT می باشد که در درمان کم مویی و طاسی ، بسیار چاره ساز است. هدف از ترکیب دو متد قدیمی و جدید ، به حداکثر رساندن راندمان و بازدهی می باشد.

در این روش ماکزیمم گرافت ها با کیفیت بسیار بالایی در ناحیه ی پیوند ، کاشته می شوند. این روش ، عوارض بسیار کمی دارد. در تکنیک کاشت موی ترکیبی ، نخست یک گام از متد FUT پیاده سازی می شود و سپس متد FIT پیاده سازی می شود.

مراحل کاشت مو به روش ترکیبی چگونه انجام می شود ؟

  • در مرحله ی نخست باید فرد متقاضی کاشت مو ، در جلسات مشاوره شرکت کند و تمامی نکات ارائه شده را به خاطر بسپارد.
  • در ابتدای جراحی ، بی حسی موضعی انجام می شود. مراحل FUT پیاده سازی می شود. ( فولیکول های مو از محل اهدا برداشته شده و آنها را به زیر میکروسکوپ می برند. فولیکول ها در گروه های چندتایی تقسیم می شوند و آماده سازی می شوند. این گرافت ها از طریق دستگاه ایمپلنتر به محل پیوند منتقل می شوند. )
  • در آخرین مرحله باید کاشت به روش FIT انجام شود. این مرحله از مهمترین مرحله ی پیوند مو می باشد. کاشت فولیکول ها ، دانه به دانه صورت می گیرد. بدین ترتیب مراحل کاشت مو به روش ترکیبی پایان می پذیرد.

به هر اندازه که تراکم بیشتری موردنیاز باشد ، باید تعداد جلسات بیشتری برای کاشت اختصاص داده شود.

مهمترین مزایا و معایب کاشت با تکنیک ترکیبی چیست ؟

همانگونه که متوجه شدید ، روش ترکیبی ادغامی از روش های کاشت مو به روش FUT و FIT می باشد. به همین علت روش ترکیبی از مزایای هر دو روش برخوردار است. 

مزایا :

این روش در مقایسه با سایر روش های کاشت مو از تراکم فوق العاده بالایی برخوردار است. اصلی ترین دلیل انتخاب این روش از سوی متقاضیان کاشت مو ، همین مسئله می باشد. کاشت مو با تراکم بالا ، رضایت و خرسندی فرد داوطلب را به همراه دارد.

با توجه به مراحل کاشت مو به روش ترکیبی ، کمترین عارضه ای برای فرد ایجاد می شود. عوارض ایجاد شده سطحی بوده و به زودی برطرف می شود.

سرعت پیوند مو به این روش ، بسیار بالا است. شاید سریعترین روش کاشت مو را بتوان روش ترکیبی عنوان نمود.

معایب :

ایرادات این روش همانند روش FUT می باشد. ممکن است در ناحیه ی اهدا ، کمی از آثار زخم و اسکار بر جای بماند. چون در این ناحیه جراحی و برداشت نواری صورت گرفته است. اما چنانچه روش ترکیبی توسط یک پزشک حاذق در یک کلینیک معتبر انجام شود ، احتمال بروز این مشکل بسیار پایین است. ممکن است زخم های ایجاد شده بسیار سطحی باشند و ظرف چند روز برطرف شوند.

اقدامات لازم پیش از پیوند مو با تکنیک ترکیبی چیست ؟

قبل از پیاده سازی مراحل کاشت مو به روش ترکیبی ، باید اقداماتی را از روزهای قبل انجام داد تا نتیجه بهتری از عمل کاشت مو بدست بیاید.

حداقل یک هفته قبل از عمل ، مصرف دخانیات و الکل را قطع نمایید. این کار به بهبود گردش خون شما و اکسیژن رسانی به فولیکول های مو کمک شایانی می کند.

حداقل یک هفته پیش از عمل ، مصرف داروهای رقیق کننده خون را با مشورت با پزشک قطع نمایید.

استحمام شب قبل از عمل ، توصیه می شود.

در صورت مصرف داروهای خاص به علت بیماری ، این مسئله را به اطلاع پزشک خود برسانید تا در صورت لزوم ، اقدامات موردنیاز صورت بگیرد.

اقدامات لازم پس از پیوند مو با تکنیک ترکیبی چیست ؟

پس از انجام مراحل کاشت مو به روش ترکیبی ، باید مراقبت هایی از فولیکول های کاشته شده صورت بگیرد.

دو هفته پس از عمل ، از استعمال دخانیات و مصرف الکل اجتناب کنید.

مایعات بیشتری میل کنید تا سموم بدن دفع شده و اکسیژن رسانی به فولیکول های مو بهتر صورت بگیرد.

برنامه غذایی خوبی داشته باشید. میوه ها و سبزیجات را تا حد ممکن به برنامه غذایی خود اضافه نمایید.

حمام کردن پس از عمل باید بر اساس تجویز پزشک صورت بگیرد. یعنی زمان حمام و نحوه ی شستشو باید مطابق با دستور پزشک انجام شود.

در زمان خواب توجه داشته باشید که سر شما بالاتر از بدنتان قرار بگیرد. هدف از این کار این است که به فولیکول های کاشته شده ، آسیبی وارد نشود.

از انجام کارهای سنگین و بلند کردن بار پرهیز کنید تا مشکلی برای فولیکول های کاشته شده ایجاد نشود.

هزینه متد ترکیبی با توجه به مراحل کاشت مو به روش ترکیبی چقدر است ؟

وسعت کم مویی و طاسی سر ، تعداد فولیکول های برداشت شده و کاشته شده ، کلینیک کاشت مو ، داروهای تجویز شده از سوی پزشک ، تعداد جلسات مورد نیاز و ... از عواملی هستند که نرخ کاشت با تکنیک ترکیبی را تعیین می کنند.

با توجه به اینکه مراحل پیوند مو با تکنیک ترکیبی کامل تر است ، هزینه این روش در مقایسه با برخی از روش ها بیشتر است. البته همانگونه که اشاره شد عوامل متعددی در تعیین هزینه اثرگذار هستند. به طور کلی کاشت مو در مقایسه با سایر عمل های زیبایی از هزینه کمتری برخوردار می باشد.

کلینیک سی آی پی

انتخاب کلینیک کاشت مو از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. اینکه مراحل کاشت مو به روش ترکیبی از سوی چه پزشکی و با بهره گیری از چه تجهیزاتی انجام شود ، در نتیجه ی نهایی اثرگذار است.

لذا با هدف کسب نتیجه ی بهتر و تراکم حداکثری ، توصیه می شود بهترین کلینیک کاشت مو را برای این کار انتخاب نمایید. در چنین شرایطی ، کمترین عارضه ای برای فرد بوجود می آید و فرد از نتیجه ی کاشت مو احساس رضایت و خرسندی خواهد داشت.