معرفی خودروهای جدید بازار ایران | از شاسی بلند جدید سایپا و ایران خودرو تا سدان لوکس مدیران خودرو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بازار رونمایی از خودروهای جدید این روزها بسیار داغ شده است و شرکت های خودروساز دولتی و خصوصی به منظور نوسازی سبد محصولات و افزایش تنوع خودروهای خود، یکی پس از دیگری اقدام به رونمای خودروهای جدید می‌کنند.

در پی اعمال تحریم های بین المللی علیه صنعت خودروسازی کشور و خروج برندهای معتبر اروپایی از این صنعت چندسالی با کمبود تنوع در عرضه محصولات خودروسازان داخلی مواجه بودیم. در این میان خودروسازانی همچون مدیران خودرو، کرمان موتور، بهمن موتور، فردا موتور و ... با رایزنی های بسیار با برندهای خودروساز چینی سعی در به‌روز نگهداشتن سبد محصولات خود و افزایش رضایت مشتریان خود می‌کنند.

ایران خودرو و سایپا نیز به عنوان بزرگترین خودروسازان کشور از قافله عقب نمانده و با همکاری شرکت های چینی و استفاده از محصولات و دانش این شرکت ها سعی می‌کنند سبد محصولات خود را متنوع کرده و از شرکای تجاری خود که اغلب شرکت های چینی هستند برای بروزرسانی و تولید محصولات جدید استفاده می نمایند.

بخاطرهمین موضوع شاهد بوجود آمدن بازار داغ رونمایی از خودروهای جدید در بازار خودروی کشور هستیم که در این گزارش به بررسی سه خودرویی که در سال جاری توسط خودروسازان داخلی رونمایی خواهد شد پرداخته ایم. اطلاعات این خودروها از سایت های معتبر خودرویی از جمله chinamobil.ru وcar.ir و drivearabia.com گردآوری شده است.

در روزهای گذشته زمزمه های مذاکرات سایپا با شرکت خودروسازی چانگان برای ارائه محصول جدید این خودروساز معروف چینی به بازار کشور به گوش رسید. شرکت چانگان که پس از تشدید تحریم های بین المللی علیه کشورمان همکاری خود را با شرکت سایپا به حالت تعلیق درآورده بود، ظاهرا مجددا قصد دارد شانس خود را برای همکاری با شریک تجاری قدیمی خود امتحان کند.

هفته پیش در حاشیه مراسم رونمایی از پیکاپ جدید کارون، مدیرعامل سایپا از همکاری این شرکت برای تولید دو محصول چانگان Uni-T خبر داد. بر اساس اطلاعات بدست آمده شرکت چانگان در حال بررسی خط تولید سایپا برای امکان سنجی تولید این کراس اوور جمع و جور می‌باشد.

4

چانگان Uni-T با ابعاد جمع و جور خود به محصولات لکسوس شباهت زیادی دارد. در نمای ظاهری این خودرو استفاده از طراحی جذاب و چراغ های باریک و کشیده با خودرویی زیبا و کاملا بروز مواجه هستیم. از نکات مهم این خودرو استفاده از هوش مصنوعی برای تنظیم مواردی همچون نور تطبیقی، دی لایت ها، آینه ها، پارک اتوماتیک، سیستم هشدار خروج از خطوط و ... هستیم.

چانگان Uni-T به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 180 اسب بخار و گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه مجهز است.مشاهده مشخصات این خودرو در drivearabia.com

 

خودروی بعدی که در سال جاری شاهد فروش آن توسط شرکت مدیران خودرو خواهیم بود آریزو 6 پرو می باشد. آریزو 6 پرو که نسخه به روز شده آریزو 6 است دارای ظاهری جذاب و زیبا است. این خودرو که لقب سدان لوکس چینی را یدک میکشد دارای کابینی زیبا و امکانات خوبی است.

در نمای جلوی این خودرو با جلوپنجره ای کشیده و اسپرت مواجه هستیم که وجود خطوط پویا روی کاپوت زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده و تغییرات سپر عقب باعث بوجود آمدن هماهنگی مناسب در طراحی جلو و عقب این خودرو شده است.

5

نمای داخل اتاق چری آریزو 6 پرو فونیکس به مدد استفاده از پشت آمپر دیجیتالی و جدید بسیار جذاب شده است. استفاده از یک لیور دنده برقی در کنسول جلوی این خودرو، نمایشگر بزرگ و استفاده از قطعات با کیفیت در ساخت کابین حس خودرویی لوکس را به راننده القا میکند.

فونیکس آریزو 6 پرو مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت است که این توان از طریق گیربکسCVT  به چرخ های جلو منتقل می شود. برای مشاهده شخصات آریزو 6 پرو به car.ir مراجعه نمایید.

 

آخرین خودروی مورد بررسی ماKMC J7  محصول جدید شرکت کرمان موتور است. این خودروی سدان اسپرت و زیبا که نسخه ایرانیزه Sehol A5 Plus است قرار است به زودی رونمایی شود.

سدان فست بک KMC J7 مجهز به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید 184 اسب بخار قدرت دارد که این نیرو توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل میشود. در شرایط ایده آل شتاب صفر تا سد این خودرو کمتر از 8 ثانیه میباشد.

6

KMC J7 در قسمت کابین مجز به امکاناتی از قبیل صندلی های برقی جلو، دوربین 360 درجه، فرمان کمکی برقی، جلو آمپر دیجیتال، ترمز پارک برقی، اتوهلد و ... میباشد که طبق شنیده ها قرار است با قیمتی بیش از یک میلیارد تومان به بازار عرضه شود و در تابستان 1401 رونمایی خواهد شد. مشاهده مشخصات KMC J7 در chinamobil.ru

اخیرا شرکت های ایران خودرو، بهمن موتور و مکث موتور نیز اقدام به رونمایی خودروهای جدید خود کردند. محصول جدید ایران خودر ری را، محصول جدید مکث موتور تیارا و محصول جدید بهمن موتور خودروی ریسپکت نام دارد.

خودروهای دیگری از جمله فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور در نسخه های پرایم و پرستیژ و همچنین لاماری ایما اکنون به تولید رسیده و به بازار عرضه شده اند که این تولیدات تاثیر قابل توجهی در بروزرسانی خودروهای فعال در کشور داشتند.

امید است با بروزرسانی های جدید در صنعت خودرو شاهد رقابتی تر شدن بازار و بهبود کیفیت خودرو های تولیدی و از رده خارج شدن محصولات قدیمی شرکت های خودروساز باشیم.