آشنایی با انواع پارتیشن اداری و راهنمای خرید آن از تتراگلس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

شما میتوانید از پارتیشن ها با اهداف مختلفی در فضاهای گوناگون در سراسر دنیا استفاده کنید. پارتیشن اداری یکی از فاکتورهای مهم در طراحی فضاهای اداری میباشد. با توجه به این نکته که بخش عمده ای از زمان افراد در محیط کاری سپری می شود،محیط کاری باید استاندارد های مورد نیاز برای افزایش بهره بری و کارایی و همچنین تاثیر روی مخاطب و کارکنان را داشته باشد.در سال های اخیر با پیشرفت و تولید انواع پارتیشن ها، استفاده از آن ها در طراحی محیط های اداری و شرکت ها از محبوبیت خوبی برخوردار شده است و شرکت ها در همه ی ابعاد توجه ویژه ای به طراحی داخلی و مهندسی فضای اداری و استفاده از پارتیشن اداری داشته اند.

به علت تنوع در پروژها، ارتفاع، نوع کاربری، ترکیب‌بندی رنگ و ملزومات, قیمت پارتیشن اداری متمایز هست ولی نصب پارتیشن به خصوص انواع پارتیشن اداری شیشه ای میتواند باعث افزایش کاربری، کاهش فضای پرت و افزایش راندمان کاری شود، همچنین پارتیشن گزینه مناسبی در طراحی چیدمان فضاهای اداری باشد.

 

 

تقسیم بندی انواع پارتیشن های اداری (بر اساس شکل ظاهری آن ها)

پارتیشن های اداری بر اساس طراحی ظاهری آنها به چهار دسته تقسیم می شوند. در هریک از این انواع از مصالح مختلف مانند، چوب، MDF، شیشه  ای تک جداره و دو جداره، آلومینیوم و ... استفاده میشود.

2

انواع پارتیشن شیشه‌ای:

  • پارتیشن شیشه ای دوجداره

همانطور که از نام این نوع از پارتیشن شیشه ای مشخص است، در ساخت آن ها از شیشه‌ های دوجداره استفاده می‌شود این نوع شیشه‌ ها عایق بسیار خوبی برای صوت بوده و در عین ‌حال مقاوم هم هستند. عموما از این نوع پارتیشن شیشه ای در ادارات، اتاق جلسات و مکان ‌هایی که نیاز به عایق صوتی بیشتری دارند استفاده می‌شود.

جدا کننده های شیشه ای دوجداره از نوع تمام شیشه، به وسیله اتصالات آلومینیومی بسیار زیبا به‌ هم متصل می‌شوند. این نوع اتصال باعث می‌شود هرگاه نیاز به تغییر در محل پارتیشن ‌ها و یا اضافه کردن بخش دیگری بود به سادگی جا به جا شوند. و نیاز به تخریب و اقداماتی که در گذشته برای جداسازی انجام می‌شد نداشته باشید.

  • پارتیشن شیشه ای تک‌ جداره

این نوع پارتیشن در تعداد لایه‌ های شیشه استفاده شده با پارتیشن دوجداره متفاوت است.

 اما تفاوت اصلی در مزیت های آنهاست، تفاوت نوع دوجداره و تک ‌جداره در این سازه ‌ها مربوط به تفاوت در میزان عایق گیری صدا و بحث عبور نور است اگر نیاز به دریافت نور بیشتر در محیط خود دارید در این ‌مورد، بهترین نوع پارتیشن برای شما تک‌جداره است.

اگر محیط کاری شما ارباب رجوع زیادی ندارد و از سکوت لازم برخوردار است نوع تک جداره شیشه ای بهترین انتخاب برای شما است.

·پارتیشن هوشمند

جداکننده های محیط اداری از نوع پیشرفته و هوشمند نسل جدیدی از پارتیشن هستند که با استفاده از شیشه های هوشمند ساخته شده اند. این نوع پارتیشن شیشه ای که اتفاقا قابلیت جذاب هوشمند بودن را می توان مهمترین ویژگی برنده آن دانست به تازگی گزینه بسیاری از کارفرمایان شده است و فضای بسیار جالب و زیبایی را در دکوراسیون اداری شرکت ها ایجاد کرده است. این محصولات به دلیل داشتن ظاهر لاکچری و مدرن، فضای به روزی را در یک اداره به نمایش می گذارند.

کارکرد پارتیشن های اداری هوشمند

در طراحی و ساخت شیشه های به کار رفته در پارتیشن های اداری هوشمند مقداری کریستال مایع وجود دارد که به منظور تنظیم رنگ آن به حال مات می توان با استفاده از جریان استفاده کرد. به عبارت ساده تر جریان الکتریکی باعث مات شدن کریستال مایع و به دنبال آن مات شدن رنگ شیشه می شود.

 

3

پارتیشن اداری شیشه ای تکجداره یا فریم لس

باید به این نکته اشاره کرد که پرفروش ترین پارتیشن اداری مدل فریم لس می باشد. البته ذکر این موضوع ضروریست که پارتیشن فریم لس به این معنا نیست که هیچ فریمی ندارد. بلکه یک فریم بسیار نازک حدود 3 سانتیمتر در دورتا دور پارتیشن نصب می شود که باعث اتصال شیشه به دیوار میشود. درواقع برای اتصال شیشه به دیواره ها و سقف از یک فریم آلومینیومی 20 در 30 سانتیمتری استفاده می شود. اما در جاهایی که شیشه ها بهم متصل میشوند، از فریم استفاده نمی شود و یک ماده ای شبیه چسب شیشه های را در کنار هم نگه می دارد.

پارتیشن اداری دوجداره شیشه ای یا آلومینیومی

شاید بتوان گفت که یکی از بهترین پارتیشن ها از نظر کارایی و ویژگی ها پارتیشن دوجداره آلومینیومی یا شیشه ای می باشد. این پارتیشن ها عایق صوتی بسیار خوبی هستند ، استحکام بسیار بالایی دارند و طراحی مدرن و امکان نصب پرده کرکره ای از ویژگی های دیگر این نوع جداکننده می باشد. تنها عیب این پارتیشن قیمت بالای آن می باشد. بدلیل استفاده دو جداره شیشه سکوریت و استفاده زیاد از آلومینیوم در ساخت آن قیمت بالاتری نسبت به سایرانواع پارتیشن اداری دارد.

·پارتیشن اداری‌ ام دی اف

همانطور که میدانید در ایران پارتیشن اداری‌ ام دی اف به دلیل شرایط ساخت در داخل بسیار پیشنهاد می‌شود. این پارتیشن نقاط مثبت و منفی زیادی دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره میکنیم. در ساخت بدنه پارتیشن ام دی اف، ستون‌ها و قسمت‌های اصلی آن از آلومینیوم استفاده میشود و برای ساختار ظاهری آن از ام دی اف و یا شیشه یا مواد دیگر استفاده می‌شود. از مزایای استفاده از پارتیشن ام دی اف می‌توان به اندازه‌های مناسب شیت ام دی اف، برش و فرم دهی آسان، دوام و استقامت مناسب و تنوع طرح و رنگ اشاره کرد. ضعف و سستی‌ ام دی اف نسبت به آلومینیوم، همچنین مقاومت کم آن در مقابل حرارت و رطوبت و همچنین تغییر شکل ظاهری‌ ام دی اف در صورت استفاده از جنس نامرغوب، از معایب پارتیشن ام دی اف است.

 

 

مشاوره رایگان

شما میتوانید برای انتخاب نوع پارتیشن مناسب برای فضای خودتان با کارشناسان تتراگلس تماس بگیرید تا بهترین انتخاب بر اساس نیاز های خودتان را داشته باشید. برای مشاوره رایگان با ۰۲۱۷۷۰۰۰۲۲۹ تماس بگیرید و یا هرگونه پرسش، انتقاد یا پیشنهاد خود را در فرم صفحه تماس با ما در سایت تتراگلس یادداشت کنید. مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت.

منبع: جام جم آنلاین