چگونه بفهمیم کسی به اکانت اینستاگراممان وارد شده یا نه؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چگونه بفهمیم کسی به اکانت اینستاگراممان وارد شده یا نه؟ اغلب افراد دوست دارند جواب این سؤال را بدانند. اینستاگرام اپلیکیشن بسیار محبوبی است و کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد. اوایل معرفی این برنامه اغلب افراد محتواهای مربوط به زندگی شخصی خود را به اشتراک می‌گذاشتند. اما رفته‌رفته این برنامه پیشرفت بسیار زیادی کرد و افراد آن را به چشم پلتفرمی برای بازاریابی دیدند.

این اپلیکیشن نیز مانند سایر اپلیکیشن‌های موجود در بازار ممکن است هک شود. البته اقداماتی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید، امنیت اکانت خود را افزایش دهید، اما این روش‌ها نمی‌توانند مانع از هک شدن اکانت شوند. راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌توانید از ورود سایر افراد به اکانت اینستاگرام مطلع شوید. ما در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چطور این موضوع را بفهمید پس با ما همراه باشید.

چک کردن log in activity

روش‌های گوناگونی وجود دارد که بدانید اکانت شما هک شده است یا خیر. در برخی از موارد اکانت کاملاً از دسترس خارج می‌شود. اما نوع دیگری از هک نیز وجود دارد که فرد وارد اکانت شما می‌شود بدون این که موضوع را بدانید. ما در این جا برای شما توضیح می‌دهیم که چطور بدانید کسی وارد اکانت شما شده است یا خیر.

  • ابتدا وارد اینستاگرام شوید
  • وارد قسمت پروفایل اکانت خود شوید
  • سه نقطه‌ای که در گوشه بالا سمت راست حساب شما وجود دارد را بزنید
  • در صفحه باز شده روی گزینه setting کلیک کنید
  • حال روی گزینه security ضربه بزنید
  • حال گزینه log in activity را لمس کنید
  • اکنون لیستی مشاهده می‌کنید که نام دستگاه‌هایی که وارد اکانت شما شدند به جزء نوشته شده است

البته لوکیشن برخی از دستگاه‌ها ممکن است خارج از کشور نشان داده شود، این موضوع به این دلیل است که فرد موردنظر از فیلترشکن استفاده کرده است.

حذف کردن لاگین اکتیویتی

از آن جایی که این برنامه اهمیت بسیار زیادی دارد، احتمال هک شدن توسط افراد سودجو نیز افزایش یافته است. بنابراین لازم است از ورود سایر افراد به اکانت اینستاگرام آگاه شوید. قابلیت login activity برای تشخیص دادن افراد وارد شده به اکانت تعبیه شده است. از طریق این قابلیت می‌توانید دستگاه‌های وارد شده به اکانت را نیز حذف کنید. اگر بعد از دیدن این قسمت، مشاهده کردید که دستگاهی غریبه وجود دارد، می‌توانید روی سه‌نقطه ضربه بزنید و روی گزینه log out کلیک کنید. پس از زدن این گزینه دیگر این اکانت‌ها دسترسی به صفحه شما نخواهند داشت.

با زدن گزینه log out پیغامی برای شما نشان داده می‌شود. در این پیام گفته شده است که دستگاه موردنظر از لیست دستگاه‌های وصل شده به حساب شما خارج شده است. روی دکمه  ok کلیک کنید. دستگاه موردنظر نمی‌تواند با اکانت شما فعالیتی در اینستاگرام داشته باشد. البته فراموش نکنید اگر فردی به غیر از خودتان به رمز اکانت شما را در دسترس داشته باشد، می‌تواند دوباره وارد اکانت شما شود.

بنابراین پس از این که دستگاه‌های وارد شده به اکانت شما را لاگ اوت کردید، گزینه change password را بزنید و رمز خود را تغییر دهید. بدین ترتیب دیگر افراد امکان دسترسی به اکانت شما را نخواهند داشت.

برخی از نکات لازم برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام

لازم است برای جلوگیری از ورود سایر افراد به اکانت اینستاگرام و افزایش امنیت پیج اینستاگرام خود، به برخی از نکات توجه کنید. این نکات عبارتند از:

  • ابتدا باید مراحل تأیید دومرحله‌ای از اینستاگرام را فعال نمایید. این بدان معناست که علاوه بر رمز عبور احراز هویت نیز کنید
  • سعی کنید از برنامه‌های جانبی اینستاگرام مانند اپلیکیشن‌های فالوور بگیر یا آنفالویاب استفاده نکنید
  • اگر از این برنامه‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است رمز عبور خود را زودبه‌زود تغییر دهید
  • ایمیل و شماره‌تلفن خود را به اینستاگرام اضافه کنید
  • بخش لاگین اکتیویتی اکانت خود را به‌صورت مرتب چک کنید
  • به هیچ عنوان رمز عبور و یوزرنیم اکانت خود را در اختیار کسی قرار ندهید
  • اگر در اکانت اینستاگرام خود هرگونه فعالیت مشکوکی مشاهده کردید، سریعاً رمز خود را عوض کنید
  • از سایت‌ها و برنامه‌هایی استفاده نکنید که برای ورود رمز شما را می‌خواهند

2

واردکردن ایمیل برای افزایش امنیت پیج

یکی از روش‌های بسیار خوبی که می‌توانید با استفاده از آن امنیت اکانت خود را بالا ببرید، واردکردن ایمیل است. برخی از افراد برای ورود به اینستاگرام تنها شماره‌تلفن خود را وارد می‌کنند، اما بهتر است ایمیل خود را نیز برای امینت بیشتر به اکانت اضافه کنید. در این حالت اگر رمز عبور خود را نیز فراموش کنید، با استفاده از ایمیل، اکانت به طور کامل بازیابی می‌شود.

برای جلوگیری از ورود سایر افراد به اکانت اینستاگرام می‌توانید رمز عبور جدیدی برای حساب خود معین کنید. در چنین حالتی اگر اکانت شما نیز هک شود، ایمیل در ذخیره شدن اکانت شما نقش مهمی ایفا می‌کند. البته اگر از طرف اینستاگرام برای شما ایمیل‌هایی ارسال می‌شود که هشدارهایی برای شما دارند، به آن‌ها توجه کنید. زیرا ممکن است با نادیده‌گرفتن آن‌ها مقدمات هک شدن پیج خود را فراهم نمایید.

قبل از ادامه هم پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش اینسایت و آنالیز اینسایت پیج را هم مطالعه کنید.  

اشتباه بودن لوکیشن فعلی در اینستاگرام

گاهی اوقات افراد به بخش لاگین اکتیویتی مراجعه می‌کنند، اما پس از مشاهده این قسمت متوجه می‌شوند که لوکیشن فعلی آن‌ها در برنامه اشتباه است. وجود این اشتباهات در برنامه کاملاً طبیعی است، به همین دلیل لازم نیست در این باره نگران باشید. اگر مایل به ویرایش لوکیشن خود در برنامه هستید، کافی است روی نماد سه‌نقطه کلیک کنید. راستی، می توانید آموزش افزودن لوکیشن کسب و کار به پیج اینستاگرامی را هم مطالعه کنید.

سپس آیکون i را بزنید و از روی نقشه لوکیشن خود را برای انجام ویرایش به پلتفرم اینستاگرام گزارش کنید. برخی از افراد نیز دوست دارند آخرین ورود خود به برنامه را پاک کنند. برای انجام این کار باید در بخش لاگین موقعیت فعلی خود را log out کنید. موقعیت فعلی شما با عبارت active now مشخص می‌شود. 

3

جمع‌بندی

ورود سایر افراد به اکانت اینستاگرام را در مقاله امروز بررسی کردیم. بهترین روشی که می‌توانید با استفاده از آن ورود سایر افراد به اکانت خود را کاهش دهید، تغییر رمز عبور است. اگر زودبه‌زود برای تغییر رمز اینستاگرام خود اقدام نمایید، افراد نمی‌توانند به‌راحتی وارد اکانت شما شوند. اگر همچنان از بابت هک شدن اکانت اینستاگرام خود نگرانی دارید، بهتر است توصیه‌های ذکر شده عمل کنید. رعایت کردن این توصیه‌ها تا حدودی دست هکرها را برای ورود به پیج شما می‌بندد. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که اگر به طور هم‌زمان در اینستاگرام چندین اکانت دارید، از یک رمز عبور برای همه آن‌ها استفاده نکنید. این کار دسترسی به سایر پیج‌های شما را نیز راحت می‌کند.