با بهترین جاهای دیدنی فرانکفورت بیشتر آشنا شوید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

 

حتما نام فرانکفورت به گوشتان خورده است، فرانکفورت، پایتخت گردشگری آلمان و یکی از شهرهای خوب برای زندگی و فعالیت های اقتصادی به شمار می‌رود. رویدادهای فرهنگی مهمی مانند نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در این شهر برگزار می‌شود، هرساله توجه زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند. عبور رود راین از شهر فرانکفورت، موجب شهرت این شهر می‌شود. وجود گالری‌ های هنری و جاذبه های گردشگری، فرانکفورت را به مقصدی محبوب در میان هنرمندان تبدیل می‌کند. فرانکفورت شلوغ ترین فرودگاه آلمان است که بسیاری از پروازهای اروپا از طریق این فرودگاه انجام می‌شود. پس از یک گردش خوب در فرانکفورت براحتی می‌توانید با خرید پرواز فرانکفورت تهران از سایت فلای تودی به تهران بازگردید. همراه ما باشید تا با بهترین جاهای دیدنی فرانکفورت بیشتر آشنا شوید.

برج اصلی فرانکفورت

برج فرانکفورت نمونه ای بارز از بهره وری انرژی در جهان محسوب می‌شود. این برج 200 متر و 56 طبقه دارد. با باز کردن تعدادی از 2550 پنجره این برج، تهویه هوا به صورت کامل انجام می‌گیرد و دیگری نیازی به دستگاه تهویه هوا نیست. مرتفع ترین باشگاه بدنسازی اروپا نیز در این برج واقع شده است.

خانه گوته

خانه گوته یکی از معروف ترین جاهای دیدنی فرانکفورت به حساب می‌آید. یوهان ولفگانگ فن گوته نویسنده، فیلسوف و شاعر قرن 18 آلمانی، ارادت خاصی به حافظ نیز داشت. در بازدید از خانه گوته می‌توانید علاوه بر آشنایی با آثار گوته، طراحی های دوران رمانتیک و باروک را هم، تماشا کنید.

رومربرگ

مرکز شهر قدیمی فرانکفورت، رومربرگ نام دارد. رومربرگ با میدان مربعی و فواره عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت به شمار می‌آید. از جاذبه های این شهر وجود مغازه های روباز و تالار قدیمی شهر به صورت 11 ساختمان کنارهم است. به هنگام بازدید از رومبرگ حتما به رستوران ورتایم (Haus Wertheym) که تنهای بنای سالم مانده از حملات هوایی به آلمان به حساب می‌رود هم، سری بزنید.

کلیسای جامع فرانکفورت

کلیسای جامع سنت بارتولومائوس (Dom St. Bartholomäus) که به کلیسای جامع فرانکفورت شهرت دارد، از آثار به جامانده قرن 13 و 15 میلادی محسوب می‌شود. این کلیسا با داشتن برج 95 متری، به عنوان یکی از آسمان خراش‌ های فرانکفورت به حساب می‌آید. تاج گذاری امپراطورها از سال 1562 تا 1792 در کلیسا جامع فرانکفورت انجام می‌شد.

خانه قدیمی اپرا

خانه اپرای قدیمی (Alte Oper) در سال 1880 به سبک رنسانس ایتالیایی در میدان اپرای فرانکفورت احداث شد. پس از آسیب در جنگ جهانی دوم، مجدد در سال 1981 بازسازی و به عنوان یکی از مهم ترین مکان های برگزاری کنسرت در فرانکفورت به فعالیت خود ادامه داد.

باغ پالم فرانکفورت

بزرگ ترین باغ گیاهشناسی آلمان، به وسعت 54 هکتار، در سال 1871 به نام باغ پالم (Palmengarten) در فرانکفورت ساخته شد. در این باغ گیاه شناسی بیش از 60000 گونه گیاهی نگهداری می‌شود که امکان پیک نیک و قایق رانی برای بهره‌ مندی گردشگران از این فضا، وجود دارد.

هاوپ واخه

یکی از مناطق اصلی خرید در فرانکفورت، میدان هاوپ واخه نام دارد. وجود یک مرکز خرید بزرگ زیرزمینی این میدان را به یکی از جاذبه های گردشگری فرانکفورت تبدیل کرده است. این میدان محل تلاقی خیابان زایل (Zeil) و خیابان کایزاشتراس (Kaiserstraße)، یکی از شلوغ ترین مناطق در فرانکفورت به حساب می‌رود. ساختمانی که در این میدان قرار گرفته، در سال 1730 به عنوان محل نگهبانی و زندان فرانکفورت مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

باغ وحش فرانکفورت

باغ وحش فرانکفورت در سال 1858 با مساحت 32 هکتار احداث شده است. این باغ وحش محل زندگی 4500 حیوان است که جز دومین باغ وحش قدیمی آلمان به شمار می‌رود. در بخش دریایی Exotarium آن موجودات دریایی و تمساح ها، بخش جنگلی آن میمون ها و در سالن پرندگان باغ وحش، گونه های متنوعی از پرندگان نگهداری می‌شوند.

موزه های فرانکفورت

حال و هوای هنری و فرهنگی شهر فرانکفورت، آن را با سایر شهرهای آلمان متمایز می‌کند. فرانکفورت دارای 60 موزه که 13 موزه آن در ساحل جنوبی و شمالی رودخانه ماین، موسوم به منطقه موزه فرانکفورت واقع شده‌اند.

موزه اشتیدل

موزه اشتیدل (Städel) یا موسسه هنری اشتیدل و گالری شهرداری فرانکفورت، آثار هنرمندان بزرگی نظیر رامبراد، ورمیر، کویا، مونه، دگاس، بکمن و پیکاسو را در خود جای داده است. موزه فرهنگ ‌های جهانی (Museum der Weltkulturen) برای شناخت مردمان اروپا، موزه مجسمه‌های باستانی (Städtische Galerie Liebieghau) محل نگهداری مجسمه‌های آسیایی، مصری، یونانی و رومی و از دوران قرون وسطایی، رنسانس و باروک، موزه آیکون (Ikonen-Museum der Stadt Frankfurt am Main) گنجینه ای با ارزش از تصاویر ارتدکس مسیح، تنها گوشه ای از موزه های معروف در فرانکفورت به حساب می‌روند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

بازار کلاین مارکت هال

بازار کلاین مارکت هال (Kleinmarkthalle) که به عنوان بازار محلی فرانکفورت شناخته می‌شود، یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانکفورت به حساب می‌آید. در این بازار قدیمی می‌توانید انواع خوراکی های خوشمزه و محلی فرانکفورت نظیر پنیر، چای، شکلات، سوسیس و... را بچشید و از طعم لذیذ آنها لذت ببرید.

خرید بلیط ارزان فرانکفورت با فلای تودی

خرید بلیط ارزان هواپیما و رزرو هتل همواره یکی از دغدغه های مسافران و گردشگران محسوب می‌شود. برای خرید بلیط ارزان هواپیما فرانکفورت، کافی است وارد سایت فلای تودی شوید و پس از انتخاب تاریخ ورود و خروج و وارد کردن تعداد نفرات همراه خرید خود را نهایی کنید. از مزیت های خرید در سایت فلای تودی امکان مقایسه قیمت ایرلاین های مختلف در بازه های تاریخی متفاوت است.