همه چیز در مورد سیستم های خانه هوشمند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

امروزه محبوبیت سیستم ها و تجهیزات خانه هوشمند رو به افزایش است و روز به روز در زندگی ما پررنگ تر می شود. خانه های هوشمند راحتی زندگی ما را فراهم نموده و از نظر امنیت و کنترل از راه دور مزایای مختلفی را در خانه هایمان فراهم می کنند.

اگرچه عادت کردن به آسایش بیش از حد برای زندگی انسان بد است، اما وقتی وارد خانه هوشمند می‌شویم، می‌توانیم راحت استراحت کنیم و تنها با یک ریموت از روی کاناپه ای که دراز کشیده ایم، خیلی چیزها و کارها را در خانه کنترل کنیم.

همه چیز در مورد سیستم های خانه هوشمند

افزایش محبوبیت سیستم های خانه های هوشمند

وقتی صحبت از سیستم های خانه هوشمند می شود، ابتدا مسئله امنیت به ذهن خطور می کند، اما وقتی آن را عمیق تر بررسی کنید، متوجه خواهید شد که این فناوری تقریباً از هر جنبه ای زندگی انسان را آسان تر می کند.

« سیستم‌های خانه هوشمند» زندگی ما را در مقیاس وسیع آسان‌تر می‌کنند. از استراحت مطلوب و باکیفیت در خانه و صرف تلاش و زمان کمتر در خانه گرفته تا بهینه‌سازی انرژی در خانه، باعث شده است که این خانه ها در کشور ما و در بسیاری از کشورهای جهان محبوبیت زیادی پیدا کنند.

توابع سیستم های خانه هوشمند

اتوماسیون یک نکته بسیار مهم در خانه هوشمند است. دلیل آن دستیابی به حداکثر بازدهی با صرفه جویی در انرژی است. امروزه کاهش تدریجی منابع انرژی یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که جهان را تهدید می کند.

همه ما می خواهیم هم انرژی بیشتری برای استفاده نسل های آینده بگذاریم و هم در هزینه ای که برای منابع انرژی خرج می کنیم صرفه جویی کنیم. خانه هوشمند عمدتاً تمرکز خود را بر به حداقل رساندن اتلاف انرژی میگذارد.

علاوه بر این، خانه‌ هوشمند موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شود، زیرا با بررسی مداوم خانه، می‌تواند سریع‌تر از انسان ها به مقادیر بهینه دسترسی پیدا کند.

2

امنیت در خانه های هوشمند

این که درهای اتاق، خانه و گاراژ شما فقط توسط افرادی که می خواهید وارد شوند و مورد تایید شما قرار گرفته اند باز می شود، از نظر جنبه امنیت خانه، کمی آرامش بیشتری به شما می دهد. اگرچه نمی توانند به طور کامل از سرقت و ورود افراد غیرمرتبط جلوگیری کنند، اما این سیستم ها تا آنجا که می توانند به شما کمک می کنند.

به عنوان مثال، اگر فردی خارج از سیستم باز کردن قفل شما بخواهد بدون اجازه شما درب گاراژ شما را باز کند، با ارسال پیامی به شما اطلاع می دهد.

در سیستم‌های خانه هوشمند، حسگرهای حرکتی و همچنین دوربین‌هایی وجود دارند. این حسگرهای حرکتی با ویژگی هایی مانند موج و فرکانس صدای تولید شده در اثر حرکت در محیط در حافظه سیستم خانگی ثبت می شوند و مکانیزم متمایزی شکل می گیرد.

با این مکانیزم به شما اطلاع داده می شود که آیا فردی که وارد خانه می شود فردی از اهل خانه است و آیا ممکن است حیوانی با عبور از فیلتر سنسورِ حرکت وارد خانه شده باشد.

تجهیزات خانه هوشمند می تواند چیزهایی مانند اجاق گاز و وسایل الکترونیکی را که در خانه فراموش کرده اید خاموش کنید، نیز خاموش می‌کند و از شما در برابر خطرات ترسناک احتمالی از قبیل آتش سوزی و ...که ممکن است در خانه رخ دهد محافظت می‌کند و اطمینان می دهد که ذهن شما درگیر نباشد.

به این ترتیب، زمانی که برای کار یا تفریح ​​به بیرون از خانه می روید، به شما کمک می کند زمان خود را به کارآمدترین روش سپری کنید، بدون اینکه تمرکز خود را برای لحظه ای از کار خود منحرف کنید.

3

ویژگی های خانه هوشمند

سیستم های خانه هوشمند سیستم های اتوماسیونی هستند که مدیریت روشنایی، گرمایش، امنیت و لوازم خانگی را امکان پذیر می کنند. سیستم ایجاد شده در فناوری خانه هوشمند به شما این امکان را می دهد که با اتصال به دستگاه های خود مانند تلفن های همراه هوشمند یا تبلت ها، سیستم را در خانه یا دور از خانه مدیریت کنید. ویژگی‌های خانه هوشمند  هر روز با فرصت‌های جدید با فناوری در حال توسعه در حال توسعه هستند.

برنامه های کاربردی خانه هوشمند به شما این امکان را می دهد که خانه خود را حتی زمانی که در خانه نیستید مدیریت کنید. با استفاده از این فناوری، زندگی شما امن تر، راحت تر و اقتصادی تر می شود. خانه هوشمند امنیت بالایی را ارائه می دهد. با نصب فناوری تشخیص چهره مورد استفاده در سیستم اتوماسیون، هنگامی که غریبه ای در اطراف خانه شما دیده می شود، تلفن هوشمند شما فوراً مطلع می شود. بنابراین، جان و مال شما در برابر عوامل خطر مانند سرقت محافظت می شود.

مزایای سیستم خانه هوشمند

یکی از بزرگترین مزیت های تجهیزات خانه هوشمند این است که امنیت بالایی را فراهم می کند. خانه شما در برابر سرقت، آتش سوزی و بسیاری از خطرات محافظت می شود. سیستم نصب شده در خانه هوشمند حتی کوچکترین خطر را به شما هشدار می دهد.

صرفه جویی در انرژی حاصل می شود زیرا هیچ خطری برای روشن شدن سیستم گرمایش و روشنایی زمانی که در خانه نیستید وجود ندارد. سیستم خانه هوشمند با این امکان که شما را قادر می سازد تا سیستم گرمایشی را راه اندازی کنید، قهوه خود را آماده کنید یا موسیقی خود را قبل از آمدن به خانه روشن کنید، فرصت راحتی عالی را ارائه می دهد. با سیستم های خانه هوشمند، زندگی شما امن تر و راحت تر می شود. با این فناوری می توانید زندگی آرام و شادتری داشته باشید.

آینده فن آوری خانه های هوشمند

به طور کلی، خانه‌ هوشمند که امروزه به وفور نام آن را می‌شنویم ، با توسعه فناوری نرم‌افزار فرصت خوبی برای ظهور پیدا کرده‌اند. در حالی که می‌توانیم با تلفن‌هایمان به رایانه‌هایمان متصل شویم و عملیات مختلفی را انجام دهیم، دسترسی به همه چیز در خانه به روشی مشابه روز به روز ممکن می‌شود. پیش‌بینی اینکه سیستم‌های خانه هوشمند در هر خانه جدیدی در سال‌های آینده یافت می‌شوند ، نباید دشوار باشد .

منبع: بهامد