پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

شما به عنوان یک کشاورز و باغدار که به دنبال احداث باغ گردو هستید باید اطلاعات علمی و کشاورزی خود را در این زمینه بالا ببرید. اگر این امکان برایتان وجود ندارد بهتر است از کمک، مشاوره و راهنمایی های افراد متخصصی استفاده کنید، که هم در این زمینه تحصیل کرده هستند، همین که تجربه کافی را به خاطر احداث چندین باغ گردو به دست آورده اند. مطمئناً نتایج خیلی مطلوب و پر سودی به همراه خواهد داشت.

در این مقاله می خواهیم درباره انواع درخت گردو صحبت کنیم که کاملاً پربار و اقتصادی برای کشاورزان است و باعث می شود در سال های اولیه درآمد خیلی بالایی برای آنها به همراه داشته باشد.

علاوه بر آن چهار تکنیک طلایی جهت احداث باغ گردو به شما ارائه می دهیم که با خواندن این مطالب  اطلاعات عمومی شما در مورد این موضوع افزایش پیدا می‌ کند.

 ولی در مرحله اول توصیه می کنیم حتماً تمامی راه و روش های سنتی را کنار بگذارید. جهت صرف هزینه کمتر و سود بیشتر روش های علمی امتحان شده توسط پژوهشکده ها را جایگزین آن کنید.

 

معرفی پربارترین درخت گردو

همانطور که قول دادیم می‌خواهیم برخی از پربار ترین و انواع نهال گردو را به شما معرفی کنیم، تا هنگام خرید آن دچار مشکل و یا سردرگمی نشوید. برخی از معروف ترین نژاد های گردو که در شرایط محیطی مناسب بسیار پربار می باشد و احتیاج به کود یا سموم و آفات کش کمتری دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نهال گردو و خرید و فروش با قیمت مناسب میتوانید وارد صفحه زیر شوید : 

https://bartarnahal.ir/walnut-seedlings

نهال و درخت گردو فرنور پیوندی:

معمولا در مناطق کوهستانی که ارتفاع آن از سطح دریا 1500 تا 2500 متر می باشد، درخت گردو فرنور جز نهال های پیوندی محسوب می‌شود بهترین گزینه برای کاشت در مناطق با ارتفاع بالا محسوب می شود.

نهال و درخت گردو چندلر پیوندی:

اگر باغ شما در مناطق معتدل و یا معتدل رو به سردی قرار است احداث شود، می توانید از درخت گردوی چندلر استفاده کنید. به خاطر کیفیت بالای آن و میزان باردهی که دارد، این نوع گردو مورد توجه کشاورزان و باغداران عزیز قرار گرفته است. بهترین مناطق برای کاشت نهال چندلر در ارتفاعات 2۰۰الی ۱۵۰۰ متری از سطح دریا می باشد.

دلایل اصلی محبوبیت باغ گردو در میان کشاورزان و باغ داران

شما برای احداث باغ گردوی پربار و اقتصادی باید به چندین نکته و تکنیک طلایی توجه کافی داشته باشید تا بتوانید یک باغ پربار با طول حیات اقتصادی بالا راه اندازی کنید.

کسانی که برای کسب درآمد به دنبال احداث باغ گردو هستند می‌ دانند که گردو امتیازات خیلی زیادی نسبت به نهال های دیگر دارد. همین امر باعث شده تا کشاورزان بیشتری به دنبال راه اندازی باغ گردو باشند.

از خصوصیات و امتیازات ویژه ای که باعث محبوبیت باغ گردو شده است،  برای مراقبت از این درختان احتیاج به صرفه زمان خیلی زیاد نمی باشد و نگهداری آن آسان است علاوه بر آن به خاطر مقاومت و استحکام بالای آن در برابر آفت ها و خود تغذیه بودن به عنوان نهال کم هزینه شناخته شده است.

درخت گردو به گونه است که از تمامی قسمت های آنرا می توان استفاده بهینه کرد. برگ و پوست سبز آن برای رنگرزی در صنایع نساجی و دیگر صنایع مورد استفاده قرار می دهند.  پوست چوبی آن یا همان غلاف گردو به عنوان سوخت زغالی در کشور خودمان و کشور منطقه خریداری می شود.

مغز گردو ارگانیک و طبیعی  دارای ارزش غذایی خیلی بالایی بوده، در صنایع غذایی خواهان خیلی زیادی دارد. بازار خرید و فروش آن بسیار پر رونق و سودآور است.

چهار تکنیک طلایی برای احداث باغ گردو

شما برای احداث باغ گردو پربار و اقتصادی باید به چهار تکنیک طلایی دقت و توجه کافی داشته باشید. اگر به آن ها دقت کنید، مطمئنا می‌توانید باغ گردوی احداث کنید که نه تنها برای خودتان بلکه برای نسل های بعدی خانواده تان نیز کسب درآمد داشته باشد.

تکنیک طلایی اول (آب و هوای مناسب و سازگار جهت احداث باغ گردو)

شما قبل از اینکه نژاد نهال درخت گردو را تعیین کنید، حتماً به آب و هوای منطقه احداث باغ دقت کافی داشته باشید. ارتفاع مناسب از سطح دریا، رطوبت مناسب و همچنین دمای آب و هوا در فصل پاییز، تابستان و بهار تاثیر خیلی مثبتی بر روی رشد و باردهی درخت گردو دارد.

شناخت کامل شما از شرایط جغرافیایی محیط کشت درخت گردو باعث می شود تا بتوانید در انتخاب نوع نهال دقت اطلاعات داشته باشید، برای اطلاعات بیشتر در این ضمینه با کارشناسان برتر نهال تماس حاصل فرمایید.

تکنیک طلایی دوم (شرایط خاکی مناسب و میزان زهکشی آن جهت احداث باغ گردو)

از دیگر عواملی که تاثیر مثبتی بر میزان رشد سریع درخت گردو دارد و باردهی آن را افزایش می دهد خاک مناسب جهت کاشت و پرورش درخت گردو است. خاکی که مملو از شن و سنگریزه و یا سخت و کلوخ مانند باشد، اصلا مناسب برای کاشت درخت گردو نیست. چون مانع پخش و رویش ریشه ها می‌‌ شود. زهکشی مناسب باعث می‌شود تا شرایط کافی برای رشد ریشه ها و تغذیه آن به وجود بیاورد.

تکنیک طلایی سوم (میزان آبیاری و رطوبت محیط اطراف درخت گردو به همراه میزان استفاده از آفت کش و کود)

درست است که ما بهترین نهال گردو را به‌عنوان یک نهال مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی و جو های گوناگون می شناسیم، همچنین مقاوم بودن آن در برابر برخی آفت ها ثابت شده است، ولی مانند هر درخت و نهال دیگر احتیاج به رطوبت کافی، آبیاری منظم ، کود دهی مناسب و استفاده از انواع سم و قارچ‌ کش ها دارد.

تکنیک طلایی چهارم (خرید نهال مرغوب و با کیفیت گردو از مراکز معتبر و شناخته شده)

شاید باورتان نشود ولی مهم ترین تکنیکی که باعث می شود تا شما یک باغ پر بار و اقتصادی را احداث کنید، خرید نهال ها با ویژگی های خاص و کیفیت بالا از نهالستان های معتبر می باشد. نهال های خریداری شده حتما باید دارای لیبل جهاد کشاورزی باشد. در واقع شناسنامه‌ دار بودن نهال ها نشانگر این است که این محصولات در نهالستان های معتبر و زیر نظارت وزارت جهاد کشاورزی همچنین پژوهشکده‌ های گیاه شناسی تولید شده اند، تمامی مراحل آن به صورت اصولی و علمی طی شده است.

عرضه اینترنتی  و خرید نهال گردو نژاد برتر نهال از سایت خارجی و ایرانی بصورت غیر حضوری

اگر شما به دنبال خرید نهال گردوی نژاد برتر هستید تا بتوانید با خیال راحت آن را در مزرعه و باغ خود کشت کنید، بهتر است به سایت اینترنتی نهالستان مراجعه کنید، خوشبختانه در دهه گذشته سایت برتر نهال توانسته است در زمینه فروش اینترنتی و ارائه اطلاعات عمومی و علمی در مورد انواع نهال های درختان رتبه برتر را در گوگل کسب کند.

اگر شما به یک سایت خارجی و معتبر مراجعه می کنید می بینید که تمامی محصولات موجود در انبار فروشگاه از جمله برای فروش نهال گردو به طور منظم در گالری سایت درج شده است.

علاوه بر آن تمامی اطلاعات موجود در مورد نژاد نهال ها و همچنین قیمت نهال گردو و دیگر نهال ها نیز ثبت شده است. همچنین سایت سعی  کرده‌اند اطلاعات کامل و علمی در مورد نهال های میوه ارایه دهند. از جمله آن می توان به سایت http://burntridgenursery.com/english-walnut-trees/product/55 اشاره کرد.

 البته همانطور که اشاره شد در کشور ما سایت های معتبر و معروف در سال‌های گذشته همانند برتر نهال توانستند این راه را ادامه داده و خدمات متنوعی جهت رفاه حال مشتریان ارائه دهند.

در ضمن قیمت نهال گردو در این سایت ارزان و اقتصادی است. برتر نهال برای فروش نهال گردوی با کیفیت در منطقه شمال غرب کشور به رسمیت شناخته شده است.

شماره تماس : ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳ – ۰۹۱۴۱۸۳۲۳۹۳

 دفتر : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت