آیا جایگزینی برای بیت کوین ارائه خواهد شد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بیت کوین (بر اساس طراحی) یک سیستم بسیار محدود است. تقریباً فقط می توانید از آن برای ارسال و دریافت بیت کوین یا خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید. تغییر آن (همچنین از نظر طراحی) بسیار دشوار است، بنابراین فناوری های جدید را بسیار آهسته به کار می گیرد. این تغییرناپذیری می تواند برای افراد ناآشنا، نوعی ناکارآمدی به نظر برسد، اما مقاومت در برابر تغییر، ارزش اصلی بیت کوین است. شما نمی توانید با ساخت بیت کوینی که تغییر آن آسان تر است، بیت کوین بهتری بسازید.

بیت کوین بیشتر به عنوان یک انقلاب اجتماعی شناخته می شود تا یک انقلاب فناوری. هیچ ارز دیجیتال جدیدی نمی تواند به نتایجی مشابه بیت کوین دست یابد، زیرا بافت اجتماعی که در آن ایجاد شده اکنون از بین رفته است. بیت کوین در یک سال و نیم اول وجود خود اساساً رایگان بود - وب سایتی به نام Bitcoin Faucet وجود داشت که فقط برای حل یک CAPTCHA به کاربران 5 بیت کوین می داد. ساتوشی قبل از اینکه پروژه به شهرت گسترده برسد ناپدید شد و هرگز هیچ نوع پاداش ویژه ای از بنیانگذاران برای تلاش های خود دریافت نکرد. حتی اگر یک پروژه جدید بتواند به نحوی این شرایط را بازسازی کند، باز هم نمی تواند تاریخچه ای اثبات شده را از آن زمان بازسازی کند.

سایر پروژه‌های ارزهای دیجیتال ممکن است همچنان مفید و ارزشمند باشند – اما نمی توانند با بیت کوین که بهترین پول است رقابت کنند. اگر آنها موفق شوند به این دلیل است که برای ارائه کاربرد متفاوتی طراحی و بهینه شده اند.

آنها جایگزین بیت کوین نخواهند شد، بلکه در کنار آن وجود خواهند داشت. (نقل قول)

به طور خلاصه، بیت کوین همانطور که تبلیغ می شود کار می کند.

 

بیت کوین بیش از 12 سال است که به طور مداوم خارج از کنترل هر کسی فعالیت می کند - این واقعیت به تنهایی باید حتی از سوی افراد شکاک نیز مورد توجه قرار گیرد. هک، سانسور، متوقف یا کنترل نشده است. از حباب‌ها و اتفاقات جان سالم به در برده است و اجازه نداده آن را کنترل، غیرقانونی یا منسوخ کنند. این تاریخچه عملکرد نشان می دهد بیت کوین واقعاً همان چیزی است که ادعا می کند: یک دارایی کاملاً کمیاب و مستقل.

شواهد فزاینده مبنی بر واقعی بودن بیت کوین به این معنی است که افراد مسئول باید برای این فرصت ها برنامه ریزی کنند. وجود یک دارایی در دسترس جهانی و کاملاً کمیاب چه معنایی برای جهان دارد؟

13

 

بیت کوین برای مردم مفید است

بیت کوین اغلب متهم می شود که اساسا برای مجرمان مفید است، اما این واقعاً درست نیست. فعالیت مجرمانه در شبکه بیت کوین در سال 2019 حدود 2 درصد به اوج خود رسید و در سال 2020 به 0.34 درصد کاهش یافت. تراکنش های بیت کوین به صورت عمومی و دائمی ثبت می شوند. بیشتر مجرمان ترجیح می دهند با دلار آمریکا تجارت کنند. بیت کوین در واقع بیشتر برای پس انداز استفاده می شود.

بیت کوین برای فقرا خوب است، زیرا تورم بیشتر از همه بر اقشار فقیر سنگینی می کند. اگر دارایی خالص شما بیشتر پول نقد باشد، تورم ثروت شما را از بین می برد. اگر دارایی خالص شما بیشتر سرمایه گذاری و املاک است، تورم فقط اعداد کنار حساب های شما را تغییر می دهد - هیچ سودی برای شما ندارد. در کشورهایی که تورم شدید دارند، بیت کوین پناهگاه امنی برای فقرا است.

بیت کوین همچنین برای فعالانی مانند معترضان فمینیست در نیجریه، سیاستمداران مخالف مانند الکسی ناوالنی در روسیه یا گروه های محروم مانند زنان بی بهره از خدمات بانکی در افغانستان ارزشمند است. الکس گلادشتاین از بنیاد حقوق بشر بیت کوین را "ابزاری ضروری برای حفظ آزادی" نامیده است.

 

 

 

بیت کوین برای کره زمین خوب است

علیرغم تبلیغات منفی در رسانه های مهم، بیت کوین در واقع برای محیط زیست خوب است. بیت کوین انرژی زیادی مصرف می کند، اما از انرژی اتلاف شده و کم هزینه تغذیه می کند. تولید انرژی بسیار بسیار آسان تر از ذخیره یا انتقال آن است، به این معنی که انرژی زیادی هدر می رود.

به عنوان مثال، استخراج نفت اغلب گاز طبیعی را به عنوان یک عارضه جانبی تولید می کند. اگر راحت باشد، شرکت های نفتی آن گاز طبیعی را می فروشند. اما اغلب، نفت در نقاط دورافتاده استخراج می شود، بنابراین عرضه آن گاز به بازار آسان یا ارزان نیست. در عوض، در عمل، شرکت‌های نفتی به سادگی آن گاز را در هوا تخلیه می‌کنند و آن را آتش می‌زنند، عملی به نام مشعل سوزی. بر اساس برآوردهای شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، گاز سوزانده شده در مشعل سوزی در سراسر جهان شش برابر انرژی مورد نیاز شبکه بیت کوین است. در نمودار میزان مشعل سوزی را نسبت به سایر منابع انتشار دی اکسید کربن مشاهده می کنید:

14

 

چندین شرکت در حال ساخت دستگاه های قابل حمل استخراج بیت کوین هستند که می توانند به دریچه های تخلیه گاز انتقال داده شده و از آن گاز طبیعی در محل برای استخراج بیت کوین استفاده کنند. این باعث می شود مصرف انرژی بیت کوین افزایش یابد، اما در واقع تأثیر مثبتی بر محیط زیست دارد زیرا استفاده از گاز طبیعی بسیار بهتر از شعله ور کردن آن است. هم مشعل سوزی و هم استفاده از گاز طبیعی دی اکسید کربن تولید می کند، اما مشعل سوزی که اغلب ناکارآمد و ناقص است - همچنین می تواند متان و اکسیدهای نیتروژن را در جو آزاد کند. متان به لایه اوزون آسیب می رساند و اکسید نیتروژن به باران اسیدی کمک می کند. استفاده از نمودار مصرف انرژی بیت کوین به عنوان نماینده ای برای تاثیرات زیست محیطی آن گمراه کننده است.

استخراج بیت‌کوین برای انرژی‌های تجدیدپذیر نیز واقعاً مفید است، زیرا انرژی‌های تجدیدپذیر زیادی در ساعات کم مصرف تولید می‌شوند که ارزش کمتری دارند. شبکه بیت کوین می تواند انرژی مازاد را به کار گرفته و انرژی تجدیدپذیر را از نظر اقتصادی مقرون به صرفه تر می کند. به همین دلیل است که شرکت های انرژی تجدیدپذیر شروع به اضافه کردن استخراج بیت کوین به فعالیت های خود کرده اند.

بسیاری از منتقدان بیت کوین از محیط زیست به عنوان یک نگرانی در این حوزه یاد می کنند، اما بسیاری از محیط بانان چنین ادعایی را مطرح نمی کنند زیرا اگر صادقانه به محیط زیست اهمیت می دهید، کاملاً واضح است که نقش بیت کوین بسیار کمرنگ است.

بیت کوین انرژی بیشتری نسبت به آرژانتین مصرف می کند اما انرژی کمتری نسبت به چراغ های کریسمس آمریکایی مصرف می کند. هیچ کدام از این دو مقایسه سودی ندارند. مقایسه بهتر شامل مصرف انرژی کل سیستم مالی قدیمی یا هزینه زیست محیطی مبتنی بر اقتصاد نفتی دلاری است. دروازقع می تواند گفت انتقاد از مصرف انرژی بیت کوین به دلیل راحتی اندازه گیری آن است.

 

بیت کوین جایگزینی برای جنگ است

تاریخ جنگ، تاریخ دفاع و کسب ثروت است. اگر آن ثروت دارای موقعیت فیزیکی باشد، مستلزم دفاع از قلمرو فیزیکی است که به طور ضمنی به معنای خشونت است. با انتقال ثروت به سیستم‌های غیر فیزیکی مانند بیت‌کوین، می‌توان با روش‌های غیرخشونت‌آمیز از آن دفاع کرد - یعنی استخراج بیت‌کوین. هر چه ثروت بیشتر از کالاهای فیزیکی خارج شود، کمتر به دفاع فیزیکی نیاز دارد.

بیت کوین همچنین طولانی کردن جنگ باخته را برای دولت‌ها سخت‌تر می‌کند، زیرا ثروت شهروندان خرج می شود. تأمین مالی جنگ با خلق پول جدید بسیار ساده تر از اخذ مالیات مستقیم است زیرا مردم تأثیر مالیات مستقیم را واضح تر درک می کنند. به همین دلیل است که اکثر کشورهای درگیر در جنگ جهانی اول مجبور شدند استاندارد طلا را کنار بگذارند. اگر مردم می فهمیدند که جنگ چقدر هزینه دارد، زودتر جلوی آن را می گرفتند.

هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که بیت کوین پایان دهنده جنگ است - نیروگاه ها و مراکز جمعیتی همیشه نیاز به دفاع دارند.

دولت ها همیشه دلایلی برای نزاع با همسایگان خود پیدا خواهند کرد. اما تا جایی که بیت کوین به پذریش عمومی برسد به طور معناداری ابزار و انگیزه های درگیری خشونت آمیز را کاهش می دهد.

 

در هر صورت باید مقداری بیت کوین داشته باشید

کاملاً ممکن است که حتی با در نظر گرفتن تمام استدلال های بالا، در مورد ارزش بیت کوین متقاعد نشده باشید - اما احتمالاً در هر صورت هنوز هم باید کمی بیت کوین داشته باشید. به این دلیل که اگر بیت کوین موفق شود بهترین راه ممکن برای ذخیره ارزش شود، بیشتر ارزشی را که در حال حاضر به روش های دیگر ذخیره می شود به دست خواهد آورد. فقط این نیست که قیمت بیت کوین بالا می رود، بلکه ارزش هر چیز دیگری نیز کاهش می یابد.

به همین دلیل است که چه شما بیت کوین را دوست داشته باشید یا نه، باید به این فکر کنید که اگر ارزش بیت کوین اثبات شد ضرر نکرده باشید. داشتن مقدار کمی بیت کوین یکی از راه های محافظت در برابر این خطر است – و احتمالاً کمتر از آنچه فکر می کنید نیاز دارید. اگر همه در جهان بیت کوین بخواهند، چیز زیادی برای ارائه وجود نخواهد داشت – داشتن 0.074 بیت کوین احتمالاً برای قرار دادن شخصی در فهرست 1٪ برتر ثروتمندان بیت کوین کافی است. اگر قصد خرید ارز دیجیتال دارید میتوانید از صرافی نیپوتو کمک بگیرید.

اگر در خرید و فروش ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین فعال هستید میتوانید در بازار معاملاتی نیپوتو اقدام به ترید بیش از ۲۰ ارز مختلف نمایید.

با توجه به اینکه برای محافظت در برابر آینده بیت کوین به چنین مقدار کمی بیت کوین نیاز است، نداشتن بیت کوین در واقع پافشاری بر موضع غیرمنطقی محسوب می شود. شک داشتن در مورد شانس موفقیت بیت کوین بسیار منطقی است، اما 100٪ مطمئن بودن از شکست آن اعتماد بیش از حد است. شکاکان باهوش نسبت به شک خود شک می کنند. 

منبع: نیپوتو