نگهداری و تعمیرات به موقع قطعات استخراج رمز ارز اهمیت بسیار بالایی دارد. استفاده و نگهداری از دستگاه ماینر شرایط خاصی دارد و عدم رعایت این شرایط باعث خرابی و خاموشی ماینر خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برد

 

نگهداری و تعمیرات به موقع قطعات استخراج رمز ارز اهمیت بسیار بالایی دارد. استفاده و نگهداری از دستگاه ماینر شرایط خاصی دارد و عدم رعایت این شرایط باعث خرابی و خاموشی ماینر خواهد شد. با توجه به اینکه دستگاه‌های ماینر به صورت شبانه روزی در حال کار کردن هستند، خرابی و استهلاک قطعات دستگاه ماینر امری اجتناب ناپذیر است.

سرویس اولیه دستگاه اولین و کلیدی ترین قدم برای داشتن ماینری است که به صورت دقیق و منظم به امر استخراج رمز ارز بپردازد. عدم سرویس اولیه به موقع دستگاه ماینر میتواند موجب خرابی های گسترده در قطعات مختلف ماینر شود. در صورت نیاز به انجام خدمات سرویس اولیه دستگاه ماینر میتوانید به کارشناسان هشبان مراجعه کنید.

چطور می‌توانیم دستگاه ماینر خود را به درستی عیب یابی و تعمیر کنیم ؟

این روزها افراد زیادی به دنبال آموزش عیب یابی و تعمیر کنترل برد و هشبرد دستگاه ماینر هستند. داشتن دانش و اطلاعات کافی برای نگهداری و تعمیر دستگاه های ماینر برای استخراج کنندگان رمز امرز امری ضروری است. اگر شما نیز دستگاه ماینر دارید می توانید با آموزش کافی و داشتن ابزارهای لازم به هنگام نیاز مشکلات ماینرتان را خودتان برطرف کنید و یا دستگاه را به تعمیرگاه مجاز و معتبر بسپارید.

 

برد

دستگاه های ماینر دارای یک قطعه اصلی و در عین حال گران قیمت به نام هشبرد هستند؛ که کارکرد کلی دستگاه به صحت کارکرد این قطعه وابسته است. قدرت یک دستگاه ماینر به میزان هش آن دستگاه بستگی دارد از این رو این قطعه گرانترین قطعه ماینر می باشد.

خرابی هشبرد (Hashboard) دستگاه از معمول ترین خرابی های دستگاه ماینر است. هشبرد به عنوان قلب دستگاه ماینر وظیفه‌ی پردازش داده ها را بر عهده دارد و گران ترین قطعه ی یک دستگاه ماینر است. برای جلوگیری از خراب شدن هشبردها نیازاست که این قطعات به صورت دوره ای و تخصصی تمیز و سرویس شوند.

آموزش عیب یابی و تعمیر هشبرد

اولین گام جهت سرویس درست هشبرد ماینر شناخت استانداردهای بین المللی، محیط نگهداری و سپس استفاده از ابزارها و مواد اولیه مرغوب است. این امر با بررسی درست دستگاه و عیب یابی آن طبق استانداردها و پیدا کردن تیم متخصص میسر می گردد.

استفاده ی غیر اصولی از ابزار سرویس و نگهداری خود عامل خرابی قطعات دستگاه ماینر بخصوص هشبرد ماینرهاست. چرا که این قطعات بسیار حساس بوده و کمی بی دقتی در پروسه ی سرویس و تمیز کردنشان منجر به صدمات غیر قابل بازگشت به آن ها خواهد شد. بنابراین توصیه می شود تا دستگاه ماینر خود را جهت سرویس اولیه، عیب یابی و تعمیرات به تعمیرگاه معتبر بسپارید تا از متحمل شدن هزینه ی جایگزینی قطعات جلوگیری کنید. در صورت نیاز به تعمیر هشبرد دستگاه ماینرتان، می توانید درخواست خود را در آدرس https://hashban.com/Services/hashboard ثبت نمایید.

برد

کنده شدن هیت سینک های هشبرد یکی از نتایج سرویس غیر اصولی دستگاه ماینر است. کنده شدن هیت سینک باعث می شود تا کار انتقال دمای دستگاه به درستی انجام نشده و دمای دستگاه بالا برود و در نتیجه تمامی قطعات دستگاه آسیب ببینند. در خوش بینانه ترین حالت با کنده و یا جابجا شدن هیت سینک، چیپ هشبرد که کار اصلی پردازش داده را بر عهده دارد آسیب می بیند و در نتیجه کارکرد صحیحی نخواهد داشت و باعث افت هشریت دستگاه ماینر شما خواهد شد.

بنابراین استفاده از ابزارهای نگهداری و تعمیرهشبرد نیازمند دانشی است که در صورت نبود این اطلاعات ضررهای سنگینی بوجود خواهد آمد.

آموزش عیب یابی و تعمیر کنترل برد

عضو دیگری از دستگاه ماینر، کنترل برد است. در پروسه ماینینگ، کنترل برد ماینر، یکی از مهم ترین بخش های سخت افزاری ماینر است. همان طور که از نام  کنترل برد ماینر پیداست این قطعه وظیفه کنترل و هدایت دستگاه ماینر را بر عهده دارد، از آن به عنوان مغز ماینر یاد می کنند. هماهنگ سازی هش بردها، کنترل سیستم خنک کننده، کنترل منبع انرژی و انتقال اطلاعات از مهم ترین کارهایی است که کنترل برد ماینر انجام می دهد.

 

برد

مشکل در عملکرد کنترل برد نتایجی را به همراه خواهد داشت. مشکلاتی از قبیل :

  • پیدا نکردن IP
  • عدم شناسایی هشبردها
  • کاهش هش ریت
  • عملکرد ناقص سیستم خنک کننده و...

کنترل برد هم مانند هشبرد از قطعات حساسی ساخته شده است که همچنین میتواند بر اثر تعمیر و نگهداری اشتباه آسیب جدی ببیند. پس به شما پیشنهاد میکنیم برای عیب یابی و تعمیر کنترل برد دستگاه ماینر خود حتما به یک مرجع متخصص تعمیرات ماینر مراجعه کنید.

چگونه پاور ماینر خود را عیب یابی و تعمیر کنیم ؟

 پاور ها وظیفه دریافت برق و توزیع برق بین اجزای مختلف دستگاه های ماینر را بر عهده دارند. از آنجایی که دستگاه های ماینر به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند، قسمت پاور این دستگاه ها به صورت مداوم تحت فشار کار بود و از این سو امکان خرابی آنها نسبت به سایر قطعات بالاتر است.

کارکرد شبانه روزی ماینرها باعث بالا رفتن دما و در نتیجه آسیب به بخش های مختلف یک دستگاه استخراج بیت کوین از جمله پاور ماینر شود. کیفیت ولتاژ ورودی و نوسانات جریان برق به شکل مستقیم روی طول عمر قطعات پاور دستگاه های ماینر بشدت تاثیر گذار است. در صورت بروز مشکلاتی مانند تشدید نواسانات برقی، علاوه بر پاور دستگاه ممکن است که هش برد آن نیز آسیب

 

برد

جدی ببیند. نکته مهمی که در خصوص نگهداری و تعمیر پاور ماینر دستگاه های ماینر وجود دارد، این است که در صورت بروز مشکل در این قطعات، ممکن است احتمال آسیب دیدگی کل دستگاه، حتی در مقابل نواسانات معمولی جریان برق هم به شدت بالا رود.

در صورت ایجاد اشکال در کارکرد پاور دستگاه ماینر، نیاز است تا در سریعترین زمان ممکن، قطعه عیب یابی و تعمیر شود. به این دلیل که نه تنها عدم سرویس به موقع و رفع خرابی پاور ماینر باعث خاموشی دستگاه و ضرر مالی خواهد شد، بلکه در برخی موارد میتواند بسیار خطرناک بوده و موجب صدمات و حوادثی مانند آتش سوزی شود. برای ثبت درخواست تعمیر پاور ماینر خود، می توانید به آدرس مراجعه کنید.

سخن آخر:

عیب یابی کردن و انجام تعمیرات پاور ماینر نیازمند داشتن دانش تخصصی در این زمینه است. چرا که پاور عضوی است که مستقیما با برق کار میکند و برای اینکه بتوانیم پاور ماینر را تعمیر کنیم نیاز به تجهیزات بخصوص و دانش فنی کافی خواهیم داشت. ما در هشبان، با داشتن تیم متخصص کارشناسان تعمیر پاور، آماده ی ارائه ی خدمات در این بخش به شما هستیم.

کارشناسان هشبان آماده‌اند تا از طریق تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری مشکلات قسمت های مخلف دستگاه ماینر شما را شناسایی کرده و در صدد تعمیر آن برآیند. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص تعمیر قطعات ماینرها میتوانید به سامانه آنلاین تعمیرات هشبان (hashban.com) مراجعه نمایید و یا از طریق درگاه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

  • آدرس ایمیل : Hashban.com@gmail.com
  • شماره تماس : 91304343-021
  • آدرس : تهران , بلوار آیت الله کاشانی , مابین خیابان سلیمی جهرمی و گلستان شمالی , مجتمع اداری باران , طبقه 6 , واحد 604