زمانی که در پلتفرم یوتیوب ثبت نام کرده و کانالی برای خود ایجاد کردید، باید کارهای مختلفی برای رشد کانال خود انجام دهید.در حقیقت یوتیوب به افرادی که فعالیت خوبی داشته باشند، پول بیشتری پرداخت می‌کند.این مطلب تعدادی از ایده‌های خاص برای تولید محتوا برای یوتیوب را شرح می‌دهد.

20 ایده تولید محتوا در یوتیوب
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

زمانی که در پلتفرم یوتیوب ثبت نام کرده و کانالی برای خود ایجاد کردید، باید کارهای مختلفی برای رشد کانال خود انجام دهید. در حقیقت یوتیوب به افرادی که فعالیت خوبی داشته باشند، پول بیشتری پرداخت می‌کند. هر چه به صورت حرفه‌ای‌تر فعالیت کنید، کاربران بیشتری جذب شما می‌شوند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در مسیر کاری شما در یوتیوب تاثیرگذار خواهد بود، ایده‌هایی است که برای ویدیو در ذهن دارید. در حقیقت افرادی که بهترین ایده‌ها را داشته باشند، کاربران بیشتری جذب خواهند کرد. بهتر است برای دستیابی به بیشترین کاربر و در نتیجه پول، بهترین ایده‌ها را داشته باشید. اما اکثر مواقع حتی اگر زمان داستان سرایی، ادیت و انجام کارهای دیگر را داشته باشید، با پیدا کردن ایده تولید محتوا در یوتیوب مشکل خواهید داشت. این مطلب آریاپی تعدادی از ایده‌های خاص برای تولید محتوا برای یوتیوب را شرح می‌دهد.

معرفی خود

کاربرانی که قرار است ویدیوهای شما را تماشا کنند، بهتر است با خود شما نیز آشنا باشند. کاربران به افرادی که آنها را می‌شناسند، بیشتر اعتماد می‌کنند. اعتماد بیشتر باعث می‌شود تا آنها به طور مداوم کانال شما را دنبال کرده و ویدیوهای شما را تماشا کنند.

پس بهتر است ویدیویی در رابطه با خودتان ساخته و منتشر کنید. می‌توانید در ویدیو خود به کاربران خوش آمد گفته و در مورد زندگی، کار و حتی زندگی شخصی خود حرف بزنید. این باعث می‌شود تا کاربران با شما احساس صمیمیت کنند. به طور حتم افرادی که به کاربران خود نزدیک‌تر هستند، بازده بهتری نیز دریافت می‌کنند.

معرفی تیم

در صورتی که کانال یوتیوب شما مخصوص یک شرکت یا تیم خاص است، بهتر است تیم خود را برای کاربران معرفی کنید. افراد همیشه علاقه دارند تا افراد پشت پرده یک تیم یا کمپانی را نیز بشناسند. کاربران دوست دارند تا با افراد مختلف و ویژگی‌های آنها در تیم آشنا شوند. به همین خاطر کاربران یک احساس ویژه به تیم و کانال شما دریافت خواهند کرد.

یک ولاگ بسازید!

ولاگ به نوعی از محتوای ویدیویی گفته می‌شود که در آن افراد از یک موضوع خاص حرف می‌زنند. این موضوع خاص می‌تواند زندگی روزانه یا حتی تفکرات شما باشد. کاربرانی که حوصله آنها سر رفته، دوست دارند تا افکار و صحبت‌های دیگران را گوش کنند. کافی است تا ولاگی از خود تهیه کرده و در کانال یوتیوب خود آپلود کنید. بعدا مشاهده خواهید کرد که کاربران چه استقبالی از ویدیوهای شما می‌کنند.

ویدیوهایی توضیحی

در این نوع از ویدیوها می‌توانید به معرفی و توضیح یک محصول، خدمت یا حتی شرکت خاص بپردازید. چنین ویدیوهایی اغلب به صورت خلاصه و کوتاه ساخته می‌شوند. سعی کنید در حداقل زمان، بهترین و بیشترین توضیحات را برای کاربر خود بدهید. هر چه شیوه بیان شما بهتر باشد، کاربران بهتر منظور شما را متوجه شده و جذب کانال شما می‌شوند.

ویدیوهای تور

در این نوع از محتواهای تصویری قرار نیست به تور خارج از کشور یا جاهای دیدنی بروید، هرچند این ایده نیز می‌تواند بسیار جذاب باشد. کافی است ویدیویی از خانه یا شرکت خود تهیه کنید. تور ویدیوها از محبوب‌ترین نوع محتواها در یوتیوب هستند. چرا که طرفداران شما دوست دارند تا با محیط کار و زندگی شما آشنا شوند. با اتاق یا دفتر کار خود شروع کرده و به بخش‌های دیگر محیط زندگی یا کار خود بروید. بهتر است برای ایجاد ارتباط بیشتر، اجزا و افراد مختلف را در ویدیو خود معرفی کنید. کاربران سوال‌های زیادی در ذهن خواهند داشت، پس بهتر است هر چیزی که جلوی دوربین قرار گرفته است را معرفی کنید.

یک روز در زندگی شما!

در صورتی که بتوانید یک روز از زندگی یک فرد را بدون دیده شدن مشاهده کنید، چه حسی خواهید داشت. این حس کنجکاوانه و جذاب برای طرفداران یوتیوب شما نیز وجود دارد. یک ویدیو برنامه ریزی شده از روز خود تهیه کنید. اغلب این ویدیوها از زمانی که از خواب پا می‌شوید شروع می‌شوند تا شب هنگام خواب ادامه دارند.

20 ایده تولید محتوا در یوتیوب

افرادی که در یوتیوب به گشت و گذار می‌پردازند، علاقه دارند تا خود را در زندگی دیگران تصور کنند. چه راهی بهتر است تهیه چنین ویدیویی برای جلب توجه کاربران تا آنها نیز بتوانند یک روز را همراه شما باشند.

فرهنگ شما

به طور حتم زمانی که در خانه یا یک شرکت کار می‌کنید، یک فرهنگ کاری برای خانه و شرکت دارید. این فرهنگ می‌تواند بخش‌های مختلفی داشته باشد. به طور مثال زمانی که کار به پایان رسید، می‌توانید ساعاتی را در کنار همکاران به خوش گذرانی بپردازید یا با آنها پینگ پونگ بازی کنید؟ از چنین لحظاتی و محیط شرکت خود فیلمبرداری کنید و آن را در اختیار کاربران یوتیوب قرار دهید. درصورتی که کسب و کار شما از نوع فروش است، کاربران بیشتر جذب محصولات یا حتی خدمات شما می‌شوند. چرا که محیط دفتر و شرکت شما را بیشتر می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

ویدیوهای How-to

به طور حتم تا به امروز از این نوع ویدیوها در یوتیوب تماشا کرده‌اید. انجام برخی کارها، ساخت بعضی چیزها و شرکت در برخی رویداد یا هر کار دیگری می‌تواند چالش برانگیز و سخت باشد. مخصوصا زمانی که اولین بار شما باشد، با نحوه ورود به آن دنیا غریبه خواهید بود.

مطلب پیشنهادی: نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب

ویدیوهای How-To برای این ساخته شده‌اند تا کاربران را با چیزهای مختلفی آشنا کرده و نحوه انجام آنها را معرفی کنند. در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، کاربران به طور حتم سوال‌های زیادی از شما یا همکاران‌تان می‌پرسند. چه بهتر که چنین سوال‌های پرتکرار را در ویدیو پاسخ دهید. با این کار می‌توانید کاربران جدید جذب کرده و با کمک به آنها، حس خوبی به آنها بدهید.

توضیح یک مفهوم

دنیای امروزی در هر ثانیه توسعه پیدا می‌کند. هر لحظه ممکن است مفهوم و چیز جدیدی به وجود بیاید که از درک آن عاجز باشیم. این امر در مورد حوزه تکنولوژی بیشتر از همه به چشم می‌خورد. در این حوزه همیشه مفاهیم جدیدی به وجود می‌آیند که کاربران با آنها غریبه هستند. شما می‌توانید هر مفهومی که درک آن برای کاربران سخت است را به صورت خلاصه و ساده توضیح دهید. کاربران از این کار شما تشکر می‌کنند و در خاطر آنها می‌ماند که آن را از چه کسی یاد گرفته‌اند.

ویدیوهای Q/A

ساخت چنین محتواهایی بسیار آسان‌تر است. چرا که سوال‌ها از طرف کاربران برای شما مطرح می‌شوند. چنین سوال‌هایی را می‌توانید از راه‌های مختلفی به دست آورید. در اکثر مواقع کاربران سوال‌های مختلفی در بخش کامنت مطرح می‌کنند. در صورتی که تعداد زیادی از این سوال‌ها را در بخش کامنت دارید، زمانی را برای پاسخ دادن به آنها اختصاص دهید. افرادی که جواب سوال خود را در ویدیوهای شما مشاهده کنند، به طور حتم حس می‌کنند برای شما مهم هستند. چنین چیزی منجر به وفاداری بیشتر کاربران خواهد شد.

بررسی محصولات

زمانی که در یک حوزه خاص فعالیت داشته باشید، می‌توانید جدیدترین چیزهای تولید شده در آن حوزه را بررسی کنید. افراد دوست دارند تا با جدیدترین کالاها و محتواهای آن حوزه آشنا شده و از آنها مطلع شوند. این چیزها می‌تواند یک ماشین، گوشی، بازی یا حتی یک کتاب و فیلم باشد. تنها کافی است کالایی که به حوزه شما مرتبط است و اخیرا منتشر شده است را مورد بررسی قرار داده و اطلاعات مفیدی از آن در اختیار کاربر قرار دهید.

ویدیوهای خنده دار

برای افرادی که در حوزه سرگرمی فعالیت دارند، ویدیوهای خنده دار باید در اولویت قرار بگیرد. چرا که کاربران شما به دنبال لحظات خوش و سرگرم کننده هستند. نمی‌توانید چنین کاربرانی را با محتوای علمی راضی نگه دارید. آنها نیاز دارند تا دقایقی را سرگرم شده و بخندند. برای انجام چنین کارهایی می‌توانید ایده‌های خلاقانه و جذابی پیدا کنید. ویدیوهای پرنک Prank بخشی از ویدیوهای خنده دار و کمدی هستند که در سال‌های اخیر استقبال زیادی از آنها شده است. شاید شما نیز بتوانید با ضبط ویدیوهایی از بچه‌ها یا حیوانات، لحظات خوشی برای کاربران خود رقم بزنید.

چالش انجام دهید!

هر چند روز یک بار، چالش جدیدی در فضای مجازی منتشر می‌شود. افراد زیادی روی این موج سوار شده و معروف می‌شوند. بهتر است شما نیز از فرصت‌های مقابل‌تان بشترین استفاده را کنید. برای این که ویدیو شما بیشترین بازده را دریافت کند، بهتر است چالش را به بهترین شکل انجام دهید. هر چه سریع‌تر ویدیویی برای چالش اخیر بسازید، بیشتر دیده می‌شوید.

20 ایده تولید محتوا در یوتیوب

اگر کمی بیشتر فعال شوید، می‌توانید چالش خود را ایجاد کنید. اگر بتوانید کاربران را مجبور کنید که چالش شما را انجام دهند، همه شما را به عنوان به وجود آورنده چالش خواهند شناخت. پس از آن می‌توانید کاربران بیشتری جذب کنید. فقط به خاطر داشته باشید که چالش شما باید بدون خطر باشد.

ویدیوهای Walkthrough و Speed-run

این دسته از ویدیوها برای افرادی است که در حوزه بازی‌ها فعالیت دارند. برخی کاربران به دلیل نبود امکانات یا زمان قادر نیستند تا از یک بازی لذت ببرند. یا حتی در صورتی که قادر به انجام بازی باشند، بلد نیستند تا آن را به درستی بازی کنند. ویدیوهای Walkthrough به محتواهایی گفته می‌شود که شما از اول تا آخر یک بازی را برای کاربران خود ضبط می‌کنید. در سال‌های اخیر این نوع از محتواها بسیار محبوب شده‌اند. بهتر است Walkthrough را برای بازی‌هایی بسازید که به تازگی ساخته شده‌اند. چرا که علاقه مندان به دنیای گیم، به صورت لحظه‌ای چنین ویدیوهایی را دنبال می‌کنند.

همچنین توصیه می‌شود بهترین عملکرد را در Walkthroughهای خود داشته باشید. چرا که انجام یک بازی به اشتباه باعث نارضایتی کاربران می‌شوند. ویدیوهای Speed-run نیز از ابتدای انتشار بازی‌ها محبوبیت زیادی داشتند. این دسته از محتواها مخصوص افرادی است که در انجام بازی‌ها حرفه‌ای هستند. اسپید ران به ویدیوهایی گفته می‌شود که گیمر قصد دارد در کمترین زمان یک بازی را با راه‌های مختلف به پایان برساند. در انجام این کار نباید از نرم افزارهای تقلب استفاده کرد. پس اگر در انجام یک بازی مهارت دارید، ویدیو Speed-run آن را ضبط کرده و در یوتیوب آپلود کنید.

Mashups یا مشاپ

در سال‌های اخیر چنین ویدیوهایی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند. کاربران نیز ترجیح می‌دهند به جای تماشای چند لینک و ویدیو مختلف به صورت جدا، آنها را به صورت یک ویدیو مشاهده کنند. البته در صورتی به ویدیوهای Mashups شما علاقه نشان می‌دهند که آهنگ زیبایی داشته و بهترین صحنه‌ها را در کنار هم مشاهده کنند. پس بهتر از اهنگ خوبی برای ویدیو خود انتخاب کرده و بهترین صحنه‌های ویدیوهای مختلف را کنار هم قرار دهید. ویدیوهای Mashups می‌تواند از محتواهای کمدی و خنده دار گرفته تا ری اکشن افراد دیگر باشد.

ویدیوهای ری اکشن

در 5 سال اخیر ویدیوهای ری اکشن بازدید زیادی پیدا کرده‌اند. شاید برای برخی افراد جالب باشد بدانند که کاربران یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی دوست دارند تا واکنش یوتیوبرها به محتواهای دیگر را تماشا کنند. ری اکشن ویدیوهای مربوط به موسیقی‌های جدید از محبوب‌ترین نوع ری اکشن ویدیوها هستند. البته شما می‌توانید ری اکشن خود به هر نوع محتوایی را نشان دهید. اگر به سبک خاصی از موسیقی، فیلم، سریال، انیمه یا گیم علاقه دارید، کاربران حاضرند تا زمان خود را صرف تماشای واکنش شما کنند.

چنین ویدیوهایی زحمت زیادی ندارد و در کمترین زمان می‌توانید ری اکشن ویدیو بسازید. البته توجه داشته باشید که نباید به دروغ واکنش نشان دهید. بهتر است از علم و دانش خود در یک حوزه برای توضیح صحنه‌ها یا لحظات مختلف استفاده کنید تا کاربران بیشتر به کانال شما علاقه نشان دهند.

ویدیوهای آنباکسینگ

به طور حتم هیچ فردی از آنباکسینگ کردن یک محصول جدید بدش نمی‌آید. همه آن لحظات خوش باز کردن جعبه و کاورهای یک محصول جدید و بو کردن آن را به خاطر می‌سپارند. همه افراد نمی‌توانند به محصولات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند. در صورتی که شما به محصولات جدید یک حوزه دسترسی دارید، ویدیو آنباکسینگ آن را برای کاربران خود ضبط کنید. در فرایند ضبط ویدیو آنباکسینگ بهتر است به آرامی عمل کنید و احساسی که از لمس هر بخش دارید را شرح دهید.

نظر بدهید!

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو است. شما می‌توانید نظر خود را در مورد هر محصول و اتفاقی بدهید. به طور حتم افرادی هستند که با نظر شما موافقند. کاربران کانال شما نیز علاقه دارند تا نظر شما در مورد یک محصول یا اتفاق را بدانند. علی الخصوص زمانی که در یک حوزه مهارت داشته باشید، آنها دوست دارند تا از نظر شما استفاده کنند. در صورتی که بتوانید چنین ویدیوهایی ضبط کنید، کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

لایو استریم

برای این که کاربران ارتباط بیشتری با شما برقرار کنند، راهی بهتر از کامنت گذاشتن وجود دارد. یوتیوب امکان استریم آنلاین یا لایو استریم را نیز در اختیار یوتیوبرها قرار می‌دهد. کافی است از کاربران خود دعوت کنید تا در لایو استریم شما حضور داشته باشند. در این لایو استریم می‌توانید بسته به سلایق خود و کاربران‌تان کارهای مخلتفی را انجام داده و با آنها در بخش کامنت‌ها صحبت کنید.

آموزش آشپزی

آموزش آشپزی به صورت تصویری به طور حتم بازده بهتری نیز خواهد داشت. خواندن متن و رسپی یک غذا شاید کار پخت آن را سخت کند. چرا که چنین متونی اطلاعات کاملی از پخت یک غذا در اختیار شما قرار نمی‌دهند. پس کاربران بهتر می‌توانند نحوه پخت یک غذا را با ویدیوها یاد بگیرند.

آریاپی در کنار تولید کنندگان محتوا در یوتیوب

در صورتی که قصد دارید از طریق تولید محتوا در یوتیوب به درآمد برسید، به چند مورد مهم نیاز خواهید داشت. ساخت حساب کاربری و شروع مانیتایز یوتیوب اصلی‌ترین قدم‌ها در مسیر شما خواهند بود. پس از آن باید بتوانید به روش صحیحی درآمد خود را از یوتیوب و گوگل دریافت کنید. آریاپی در کنار شماست تا در هنگام انجام پرداخت‌های مالی آنلاین و بین المللی کار شما را راحت‌تر نماید. با آریاپی می‌توانید به راحتی در یوتیوب فعالیت کرده و درآمد خود را نقد کنید.

همچنین شما برای خرید شماره مجازی معتبر میتوانید از وب سایت آریاپی استفاده کنید .