پرطرفدارترین دوچرخه‌های بازار ایران را بشناسید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در نیمه دوم سال 1401 شاهد ورود بسیاری از بهترین و جدیدترین دوچرخه‌های جهان با پیشرفته‌ترین فناوری‌های این حوزه به داخل ایران بودیم، اما شاید این سوال برایتان به وجود بیاید که چه دوچرخه‌ای را باید خریداری کنیم؟

سالی که در حال گذر از آن هستیم برای بعضی از دوچرخه سواران سالی نبود که انتظارش را داشتند. در نیمه دوم سال دوچرخه های جدیدی وارد بازار شد و در رده‌های مختلف اقتصادی، حرفه‌ای، شهری، کوهستان، کودکان و غیره عرضه شد تا در هر رده کیفیتی و قیمتی نمایندگانی وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مثلث آنلاین، به نقل از آیبایک، با توجه به قراردادی که با شرکت‌های بزرگ جاینت، الکس، کمپ، کاپریولو، لوک، تاچ، قناری و سایر برندها منعقد شده بود، جدیدترین مدل‌های این برندهای باکیفیت و پرفروش به همراه فناوری روز دنیا وارد بازار دوچرخه ایران شده است. شاید فکر کنید با توجه به وضعیت حال حاضر ارز، قرار است تغییراتی در قیمت دوچرخه هم ایجاد شود، اما خبر خوب این است که مدل‌های مختلف این برندهای بزرگ در تمام رده‌ها چه رده اقتصادی و چه رده حرفه‌ای، با قیمتی معقول عرضه شده‌اند. در ادامه به معرفی پرطرفدارترین برند‌ها و مدل‌هایی که عرضه شده‌اند، می‌پردازیم.

 

دوچرخه‌های اقتصادی

به دلیل نوسانات قیمت ارز، هر چیزی حتی کوچکترین قطعات هم از قیمت دقیقی برخوردار نیستند و احتمال افزایش یا کاهش قیمت وجود دارد. اما چیزی که در این بین به چشم می‌خورد حضور رده‌های اقتصادی و ارزان دوچرخه در بازار است تا نگرانی‌های موجود در رابطه با قیمت را از بین ببرد.

در حال حاضر برندهای الکس، کمپ، لوک، تاچ و کاپریولو دوچرخه‌هایی را طراحی و تولید می‌کنند که برخلاف قیمتشان، امکانات زیادی را در کنار کیفیت خوب قطعات ارائه می‌دهند.

 

دوچرخه‌های حرفه‌ای

این دسته از دوچرخه‌ها مخصوص دوچرخه سواران حرفه‌ای یا کسانی است که در مسابقات شرکت می‌کنند. در طراحی و ساخت این دوچرخه‌ها از باکیفیت‌ترین قطعات موجود استفاده می‌شود تا احتمال هرگونه مشکلی را به صفر برساند و یک سواری باکیفیت با بیشترین بازدهی را برای سوار خود به ارمغان بیاورد.

2

برندهایی که در این حوزه فعالیت زیادی دارند و شناخته شده هم هستند، در نیمه دوم سال جای پایشان را در بازار ایران تثبیت کرده اند. از جمله این برندها می‌توان به برند جاینت و کمپ اشاره کرد که با شدتی بسیار زیاد در حال رقابت با یکدیگر هستند.

دوچرخه جاینت و کمپ هر دو حرفه‌ای ترین دوچرخه ها را تولید می کنند و تقریبا هر ساله در جهان یکی از این دو برند عنوان بهترین تولید کننده دوچرخه در جهان را به نام خود ثبت می‌کند. هر دو شرکت سعی می‌کنند تا جدیدترین و بهترین طراحی‌های خود را باکیفیتی دست نیافتنی به بازار عرضه کنند.

 

دوچرخه‌های کوهستان

این دوچرخه‌ها برخلاف اسمشان یک دوچرخه همه کاره هستند. لاستیکشان کمی پهن، فرمانشان به صورت کشیده و دارای انواع سیستم‌های تعلیق هستند. این دسته از دوچرخه‌ها را می‌توانید هم در کوهستان، هم در جاده و هم در داخل شهر استفاده کنید. اگر به دنبال یک دوچرخه همه کاره هستید، دوچرخه کوهستان می‌تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد.

با توجه به جاده‌های ایران به نظر می‌رسد دوچرخه های دوکاره کوهستان انتخاب خوبی برای دوچرخه سواری در آن‌‎‌ها باشد. به دلیل اینکه دوچرخه‌های کوهستان جزو پرطرفدارترین دسته از دوچرخه‌ها هستند، اکثر برندهای حوزه تولید دوچرخه، مدل‌های فراوان و بسیار زیادی در این بخش دارند. از جمله برندهای مطرح، پرفروش و پرطرفدار در ایران می‌توان جاینت، الکس، w standard، کمپ، راله و فیوری را نام برد.

 

 دوچرخه شهری

همانطور که از اسمش پیداست مخصوص استفاده‌های داخل شهری است. این سبک از دوچرخه دارای لاستیک‌های باریک، فرمان مخصوص (طوریکه بتوانید کاملا صاف روی زین بنشینید)، ترک بند، گلگیر، قاب زنجیر و جک متفاوت با سایر دوچرخه‌ها (مانند موتور سیکلت‌ها) است. اما با پیشرفت تکنولوژی می‌توانید ببینید که نسل جدید دوچرخه‌های شهری به صورت دوچرخه تاشو در حال عرضه هستند.

3

این دوچرخه‌ها بهترین بازدهی را برای سفرهای داخل شهری دارند. اگر تمام رکاب زدن شما در داخل شهر اتفاق می‌افتد یا وسیله‌ای می‌خواهید که با آن بتوانید به محل کارتان بروید، دوچرخه شهری می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

در حال حاضر برند‌های بسیار کمی در رده دوچرخه‌های شهری در ایران فعالیت می‌کنند. برند کاپریولو (ساخت تایوان تحت لیسانس ایتالیا) سنتی ترین دوچرخه‌های شهری و برند کمپ مدل تاشوی Maven Z9 را در این رده تولید کرده است.

 

دوچرخه کودک

ممکن است بسیاری از افراد اطلاع نداشته باشند که چه سایزی از دوچرخه‌ها در دسته دوچرخه‌های کودک قرار می‌گیرند، با این حال باید بگوییم که دوچرخه های سایز 10 الی 20 جزو دوچرخه‌های کودک محسوب می‌شوند.

دوچرخه‌های کودک دارای دو چرخ کمکی هستند تا کودکانی که هنوز آمادگی استفاده از دوچرخه را ندارند بتوانند به خوبی دوچرخه سواری را آموزش ببینند. همچنین طراحی این دوچرخه‌ها به نحوی انجام می‌شود تا بهترین درجه از راحتی را در اختیار کودکان قرار دهند. اگر هم کودکتان سنی کمتر از 3 سال دارد و احساس می‌کنید آمادگی دوچرخه سواری را ندارد بهتر است از سه چرخه یا بالانس بایک ها استفاده کنید.

اگر گذرتان به خیابان هلال احمر خورده باشد می‌توانید فروشگاه‌های زیادی را ببینید که تنوع بسیار زیادی در برندهای دوچرخه کودک دارند. در اینجا ممکن است کمی سردرگم شوید که چه برندی را انتخاب کنید اما بهترین راه حل این است که با کمی جست و جو و تحقیق درباره انواع برندها، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

در حال حاضر برندهای مطرح زیادی در حوزه کودک فعالیت دارند که برندهای قناری، لوک، تاچ، تایم و الکس جزو برترین‌های این بازار هستند.

 

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم در نیمه دوم سال شاهد ورود مدل‌های جدیدتر و پیشرفته‌تر بودیم که این مقدار تقریبا افزایشی 40 درصدی نسبت به سالی که گذشت دارد. در حال حاضر شرکت‌ آیبایک نمایندگی 80 درصد برندها را به عهده گرفته و به عنوان بزرگترین فروشگاه دوچرخه و سه چرخه در حال فعالیت است. این شرکت تمامی محصولات خود را به همراه تعهد ضمانت اصالت کالا و گارانتی 18 ماهه به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

اما شاید مهم‌ترین ویژگی این شرکت این است که نماینده رسمی برندهای زیادی است و همین امر باعث شده تا برای همه‌ی محصولات خود ضمانت کم‌ترین قیمت را هم قید شروط معاملات خود کند به این معنی که کم‌تر از قیمت‌های گفته شده را در هیچ فروشگاهی نخواهید یافت.