سرمایه و هزینه راه اندازی مرکز لیزر چقدر است؟ (آپدیت جدید امسال)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

سرمایه و هزینه راه اندازی مرکز لیزر چقدر است؟

هزینه راه اندازی مرکز لیزر اولین و مهم‌ترین قدم برای شروع این کار است. این موضوع شاید برای برخی افراد کمی ترسناک باشد، زیرا گاهی فراهم‌کردن سرمایه برای آنها کمی سخت و پیچیده است. هزینه راه اندازی کلینیک‌های زیبایی هر ساله در حال تغییر است. به خصوص در چند سال اخیر که این هزینه‌ها افزایش قابل توجهی نیز داشته است.

برای تأسیس یک مرکز لیزر لازم است تا در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا بسته به شرایط خود بتوانید برای تأسیس یک کلینیک لیزر اقدام کنید. در این مطلب به بررسی بیشتر درمورد سرمایه و هزینه راه اندازی مرکز لیزر خواهیم پرداخت.

مدرک کار با دستگاه لیزر

مسلما قبل از هر چیزی باید مدرک کار با دستگاه لیزر را داشته باشید. مدرک کار با دستگاه های لیزر بدن و صورت از سمت سازمان فنی و حرفه ای کشور صادر میشود. برای آموزش دوره لیزر باید به یک  آموزشگاه آرایشگری زنانه معتبر مراجعه کنید تا پس از آموزش برای آزمون فنی و حرفه ای آماده شده و مدرک را دریافت کنید.

داشتن برنامه کسب و کار

پیش از هر چیز اگر قرار است به‌عنوان یک اپراتور لیزر مشغول به کار شوید، باید یک برنامه کامل از کارهایی که قرار است انجام دهید، داشته باشید. یک برنامه بلندمدت مثلاً برنامه 5 ساله، می‌تواند به شما در رشد و بهبود بیشتر کارتان کمک کند. در واقع برنامه، اساس شروع کسب و کار است که همه افراد برای موفقیت در کار خود به آن نیاز دارند.

راه‌های مختلفی برای داشتن برنامه کسب و کار وجود دارد. یکی از این راه‌ها کمک گرفتن از مشاوره‌های کسب و کار است. مشاورین کسب و کار که تجربه بالایی دارند، می‌توانند در داشتن یک برنامه منسجم و رو به جلو کمک کنند. همچنین شما می‌توانید از تجربیات افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، برنامه‌های آنلاین و مربیان استفاده کنید.

عوامل مؤثر در هزینه راه اندازی مرکز لیزر

عوامل مؤثر در هزینه راه اندازی مرکز لیزر

میزان هزینه راه اندازی مرکز لیزر به فاکتورهای متعددی مرتبط است. به‌صورت کلی برای شروع کار و تأسیس مرکز لیزر به 500 میلیون تا 1 میلیارد تومان سرمایه نیاز است.

معمولاً سرمایه راه اندازی مرکز لیزر در شهرهای بزرگی مانند تهران بیشتر از شهرهای کوچک‌تر است؛ بنابراین میزان سرمایه در شهرهای مختلف متغیر خواهد بود. در این بخش به مهم‌ترین عواملی که بر هزینه تأسیس مرکز لیزر اثرگذار است خواهیم پرداخت.

اجاره یا خرید ساختمان

یکی از عوامل مهم و مؤثر بر هزینه راه اندازی مرکز لیزر، اجاره یا خرید ساختمان است. درصورتی‌که شما می‌خواهید یک ساختمان را خریداری نمایید قطعاً به هزینه‌های بسیار بالایی نیاز دارید. اما برای اجاره، به سرمایه کمتری نیاز است.

اجاره ساختمان‌ها بسته به موقعیت مکانی، متراژ و امکانات آن متفاوت خواهد بود. ساختمان‌ها در مراکز شهر یا مناطق شمال تهران، گران‌تر است.

دکوراسیون محیط سالن

دکوراسیون محیط سالن در جذب مشتریان تأثیر بسزایی دارد؛ بنابراین نیاز است تا هزینه‌ای برای داشتن یک سالن با دکوراسیون خوب و به‌روز کنید. همچنین بسیار مهم است که محیط کار شما کاملاً بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

برای شروع کار می‌توانید یک دکور ساده و در عین حال شیک و بهداشتی داشته باشید. هزینه مورد نیاز برای یک سالن لیزر با اندازه متوسط حدود 10 تا 20 میلیون خواهد بود.

خرید تجهیزات

پس از آماده‌سازی فضای درونی کلینیک یا مرکز لیزر، مهم‌ترین قسمت آن، خرید وسایل و تجهیزات است. دستگاه لیزر یکی از تجهیزاتی است که نسبت به سایر اقلام قیمت بالاتری دارد. قیمت دستگاه لیزر بسته به برند و طول موج آن، دارای قیمت‌های مختلفی است. در واقع این دستگاه‌ها قیمتی بین 100 میلیون تا 5/1 میلیارد تومان دارند.

هزینه‌ای که برای خرید دستگاه می‌شود، باید طبق پوست و بودجه مشتریانی باشد که به مرکز لیزر مراجعه می‌کنند. علاوه بر دستگاه لیزر، مراکز به امکاناتی چون کامپیوتر، پرینتر، تخت، کابینت، مبلمان و سایر وسایل نیاز دارند که  تعداد آنها بسته به فضای محیط متغیر است. به عنوان مثال در فضاهای کوچک به امکانات کمتری نیاز بوده و بالعکس در فضای بزرگ به تجهیزات بیشتری نیاز است. قیمت این تجهیزات بین 80 تا 200 میلیون تومان برای محیط با اندازه کوچک تا متوسط است.

پرداخت حقوق کارکنان و قبوض

حقوق کارکنان و قبوض از دیگر عوامل مؤثر بر سرمایه راه اندازی مرکز لیزر است. درصورتی‌که مرکز لیزری که تأسیس می‌کنید، فضای بزرگی داشته باشد، باید چند نفر را استخدام کنید. علاوه بر این، برای انجام لیزر به یک فرد متخصص نیاز است که اگر شما این تخصص را ندارید باید برای استخدام، اقدام کنید.

لازم به ذکر است که به دلیل کم بودن مشتریان در شروع کار باید حقوق آنان را در چند ماه اول، از سرمایه خود پرداخت کنید. همچنین ممکن است تا رسیدن به درآمدزایی کلینیک شما یک یا چند ماه طول بکشد؛ بنابراین باید هزینه‌ای بابت حقوق کارکنان در نظر داشته باشید. پرداخت قبوض مانند برق، گاز، آب و تلفن نیز در چند ماه اول باید از سرمایه خرج شود.

هزینه مواد مصرفی

علاوه بر خرید دستگاه‌ها و تجهیزات لیزر، مواد مصرفی از جمله وسایل مورد نیاز برای انجام خدمات لیزر است. لوسیون‌ها، پدها، محافظ چشم و هند پیس از جمله این وسایل است که باید دائماً خریداری شود.

علاوه بر این موارد، وسایل و تجهیزات پس از مدتی مستهلک شده و نیاز به تعویض دارند. برای شروع کار پیشنهاد می‌شود تا وسایلی دارای ضمانت هستند و همچنین مواد مصرفی که قابلیت چندین باز استفاده را دارند، خریداری نمایید.

هزینه آموزش و دریافت گواهینامه

همه کسانی که در مرکز لیزر کار می‌کنند باید گواهینامه‌ها مربوطه برای فعالیت را داشته باشند. کار با تجهیزات لیزر نیاز به دانش و تخصص دارد و داشتن گواهینامه آن افراد را مجاز به فعالیت می‌کند.

برای دریافت مدرک می‌توانید در دوره‌های لیزر که آموزشگاه‌ها برگزار می‌کنند شرکت کنید. علاوه بر این برخی از شرکت‌هایی که دستگاه‌های لیزر را تولید می‌کنند، دوره‌های آموزشی برگزار کرده که به‌صورت رایگان است. شما می‌توانید در یکی از این دوره‌ها شرکت کنید. در این بین میتوان به بهترین آموزشگاه آرایشگری تهران مراجعه کنید تا آموزش ها را با کیفیت بالا یاد بگیرید.

راه‌های تأمین سرمایه راه اندازی مرکز لیزر

راه‌های تأمین سرمایه راه اندازی مرکز لیزر

چندین راه تأمین سرمایه راه اندازی مرکز لیزر وجود دارد که شما می‌توانید از یک یا چند مورد آنها استفاده کنید. در این بخش به هر یک از این موارد پرداخته شده است.

1.     از پس‌انداز خود استفاده کنید

درصورتی‌که مبلغ قابل توجهی را پس‌انداز کرده‌اید، می‌توانید برای تأسیس مرکز لیزر استفاده کنید. استفاده از پس‌انداز، بهترین راه برای تأمین هزینه راه اندازی کلینیک لیزر است، زیرا در این صورت نیاز به پرداخت اقساط یا سود مشارکت نیستید. در این صورت سود به دست آمده از کار تنها مختص شما خواهد بود.

2.     از بانک وام دریافت کنید

بسیاری از بانک‌ها برای حمایت از کسب‌وکارها، وام‌هایی را به صاحبان مشاغل می‌دهند. اگر مدرک فنی و حرفه‌ای داشته باشید می‌توانید برای تأمین هزینه راه اندازی مرکز لیزر از این تسهیلات استفاده کنید.

لازم به ذکر است که در صورت دریافت وام، باید سرمایه‌ای به‌عنوان پشتوانه، داشته باشید. وام‌های کلان معمولاً نرخ‌های بازپرداخت بالایی دارند. درصورتی‌که پشتوانه مالی خوبی ندارید بهتر است که از دریافت این وام‌ها صرف نظر کنید.

3.     اسپانسر یا شریک مالی پیدا کنید

یافتن اسپانسرها یا شرکای مالی یکی از راه‌های ایده‌آل برای تأمین هزینه راه اندازی مرکز لیزر است. شما باید پلن خود را به طور کامل و شفاف برای آنها بیان کنید. در واقع بسیار مهم است که آنان به توانایی‌های شما در این کار اعتماد کنند. در صورت داشتن شرکای مالی باید سودی را برای آنها در نظر داشته باشید.