6 روش از بین بردن افسردگی در خانه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

در زندگی زمان‌هایی به وجود می‌آید که برای هر انسانی به شدت سخت و دشوار است. اگر این شرایط دشوار همچنان ادامه پیدا کند باعث می‌شود تا انسان دچار افسردگی شود. این مشکل در حال حاضر گریبان‌گیر بسیاری از افراد شده است و پزشکان راهکارهای مختلفی برای آن ارائه کرده‌اند. اما در این مقاله ما قصد داریم 6 روش خانگی برای درمان افسردگی به شما پیشنهاد دهیم.

علائم و نشانههای افسردگی

قبل از اینکه به راهکارهای خانگی از بین بردن افسردگی اشاره کنیم، بهتر است با علائم آن آشنا شویم. در واقع کسی که افسرده است نشانه‌هایی در رفتار او مشخص می‌شود که می‌توان آن فرد را بیمار دانست.

  1. غضه خوردن
  2. بی حوصلگی
  3. احساس مداوم غم و اندوه
  4. ناامیدی از خود
  5. احساس بی کفایتی
  6. بی خوابی و پراشتهایی
  7. عدم توانایی تصمیم گیری و تفکر
  8. فکر کردن مدام به خودکشی
  9. اضافه وزن شدید و یا کاهش وزن در مدت بسیار کم
  10. ...

این موارد تنها برخی از نشانه‌های افسردگی است که در صورت مواجه شدن با آن باید سریعا آن را درمان و به پزشک مراجعه کنید. البته برخی از مواردی که در ادامه می‌گوییم می‌تواند تا حد بسیار زیادی این تاثیرات را کاهش دهد.

بهترین راهکارهای از بین بردن افسردگی

این را بدانید که تنها خواندن این مقاله کافی نیست و حتما و حتما برای اینکه بتوانید به زندگی سابق خود برگردید و حس خوشحالی را به خود و خانواده خود برگردانید حتما باید کارهای زیر را انجام دهید.

در طول روز برقصید

حتی بدترین کسانی که حس افسردگی را دارند، رقصیدن کمک بسیاری زیادی به آنها خواهد کرد. رقص به دلیل ماهیت خود، می‌تواند جنب و جوش بدن را بالا ببرد و از آنجایی که این جنب و جوش به همراه موسیقی است، این فضای شاد چندین برابر خواهد شد.

حتی پزشکان نیز برای بسیاری از افراد، رقص را پیشنهاد می‌کنند و از آن به عنوان تنها راه از بین بردن افسردگی نام می‌برند. شما با یادگیری و آموزش رقص، می‌توانید این بیماری را به سادگی برطرف نمایید.

البته اگر نمی‌دانید چگونه رقص را یاد بگیرید، می‌توانید از کلاس‌های رقص استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید در خانه و در هر لحظه این ورزش را انجام دهید بهتر است از دوره‌های آموزش رقص استفاده کنید. (برای یادگیری و آموزش رقص به سایت  https://amozeshraghs.com/  مراجعه کنید.)

یک دوست پرانرژی پیدا کنید

جالب است بدانید داشتن افرادی که انرژی بهتری نسبت به شما دارند باعث می‌شود که شما نیز رفته رفته به فرکانس آنها رفته و یک فرد شادتر و با انرژی تر باشید. در این زمان که بیماری سراغ شما آمده، تا می‌توانید باید از افراد منفی باف دوری کنید. بهتر است اینگونه بگوییم: از افراد سمی زندگیتان که تنها باعث بدتر شدن حال شما خواهند شد، فرار کنید.

حتما نیازی نیست که دوستان خود را کنار بگذارید، بلکه می‌توانید با تغییر محیط با افراد جدیدی آشنا بشوید. به عنوان مثال هنگامی که به کلاس رقص می‌روید سعی کنید دوستان جدید پر انرژی‌ای برای خود داشته باشید.

از اخبار دوری کنید

جالب است بدانید که اکثر خبرها فقط نگرانی‌های شما را افزایش خواهد داد. اینکه انتظار داشته باشید با خواندن یک خبر بتوانید انرژی بهتری را دریافت کنید کاملا اشتباه است.

خواندن اخبار و خبرهای بد تنها و تنها باعث می‌شود شما حال بدتری نسبت به خود و پیرامون خود داشته باشید.

غذای سالم بخورید

داشتن یک تغذیه مناسب می‌تواند انرژی بدن شما را در طول روز افزایش دهد و همین امر موجب خواهد شد تا شما در طول روز احساس بهتری داشته باشید.

سعی کنید از خوردن بیش از حد غذا و همچنین استفاده از فست فود دوری کنید.

خواب کافی داشته باشید

سعی کنید در طول روز به اندازه کافی بخوابید. خوابی که بیش از حد باشد یا کمتر از حد انتظار باشد سبب می‌شود شما در طول روز حس خوبی نسبت به خودتان نداشته باشید.

بهترین زمان برای استراحت شما چیزی بین 7 تا 8 ساعت می‌باشد.

خود را سرگرم کار کنید

اینکه شما خانه دار هستید یا در یک اداره مشغول به کار می‌باشید تفاوتی ندارد. بیکار بودن باعث می‌شود در طول روز فکرهای مختلفی به ذهن انسان خطور کند. داشتن این ذهنیت مخرب که بیشتر احساس‌های بد نسبت به آینده و زندگی است، تنها سبب حال بد شما خواهد شد.

 

جمع بندی

اولین کاری که یک فرد مبتلا به افسردگی باید انجام دهد مراجعه به پزشک متخصص است. بعد از آن باید شرایط اطرف خود را با یک محیط شاد جایگزین کند. این شرایط در بهبود شرایط جسمی و روحی او بسیار موثر خواهد بود.

بهترین راه برای اینکه از افسردگی خلاص شوید این است که سرگرمی‌های جسمی زیادی داشته باشید تا حتی فکر افسردگی نیز به سمت شا نیاید. سرگرمی‌هایی نظیر رقصیدن، ورزش کردن، کار کردن، هم صحبت داشتن و ...