​ کشور انگلستان با در اختیار داشتن بیش از ۹۰ دانشگاه برتر با رتبه‌های جهانی کمتر از ۱۰۰۰ در رنکینگ QS مقصد بی‌نظیری برای مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌رود. دانشگاه‌های این کشور بیشترین دانشجویان بین‌المللی را در بین کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده‌اند و در مقایسه جهانی نیز، انگلستان پس از ایالات متحده آمریکا در رتبه‌ی دوم جذب دانشجویان بین‌المللی قرار دارد.

انواع روش‌های اخذ اقامت تحصیلی انگلستان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

با توجه به همین نکته و استقبال چشمگیر علاقمندان از سراسر جهان به تحصیل در این کشور و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان، باید در نظر داشته باشید که رقابت چندان ساده‌ای پیش روی شما نیست!

پیش‌زمینه‌ی قوی در هر یک از موارد زیر می‌تواند برگ برنده‌ای برای دریافت آسان‌تر ویزای تحصیلی انگلستان باشد:

تمکن مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور انگلیس

اگرچه می‌توان خیلی زود این هزینه‌ها را با اشتغال در حین تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی جبران کرد اما اثبات توانمندی مالی به سفارت برای دریافت ویزا بسیار اهمیت دارد.

پذیرش از دانشگاه‌های برتر انگلیس

 دریافت پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان مراحل مختلف و دشواری دارد. داشتن نامه پذیرش از یک دانشگاه معتبر نشان از عزم و پتانسیل شما برای تحصیل دارد و نقش خوبی در دریافت ویزای انگلیس ایفا می‌کند.

مدارک تحصیلی پیشین با نمرات بالا از مراکز آموزشی

 پیشینه‌ی تحصیلی شما در احتمال اخذ پذیرش از دانشگاه و تبعا دریافت اقامت تحصیلی موثر است.

چرا مهاجرت تحصیلی به انگلستان؟

اگر به ادامه تحصیل و دریافت اقامت یک کشور خارجی از این راه علاقمندید گزینه‌های مختلفی پیش‌ روی شماست اما چرا ما انگلستان را پیشنهاد می‌کنیم؟

دلایل متعددی وجود دارد که انگلیس را در مقام مقایسه با کشورهای همچون کانادا، آلمان و سایر کشورهای اروپایی، به گزینه‌ی بهتری برای تحصیل تبدیل می‌کند. اولین و مهم‌ترین آن‌ها که ویژگی شاخص مدارس و دانشگاه‌های انگلیسی محسوب می‌شود، نظام آموزشی قدرتمند این کشور است.

نظام آموزشی این کشور با توجه به پیشینه‌ی تاریخی و قدمت مراکز آموزشی همواره در بالاترین سطح کیفی قرار داشته و الگویی برای آموزش سایر کشورهای جهان بوده است.

 دریافت اقامت تحصیلی انگلیس

کیفیت رفاهی و آموزشی بالا

مدارس، دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و امکانات آموزشی آن‌ها با بهترین کیفیت، شرایط ایده‌آلی را برای تحصیل بدون دغدغه در این کشور فراهم کرده است.

زیرساخت‌های تحقیقاتی قوی

اگر حرکت روی لبه‌ی علم و انجام تحقیقات علمی دغدغه شما باشد، انگلستان با در اختیار داشتن بهترین کتابخانه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی شما را در این سفر پرماجرا به بهترین شکل ممکن همراهی می‌کند.

اعتبار سیستم آموزشی انگلستان در سطح دنیا

مدارک دانشگاه‌ها و مدارس این کشور از اعتبار بسیار خوبی در سطح بین‌المللی برخوردارند و آینده تحصیلی و شغلی شما را تضمین می‌کنند.

فرصت‌های شغلی مناسب

در نهایت اغلب تلاش‌های تحصیلی با هدف تضمین آینده شغلی و اطمینان از پیدا کردن یک شغل و حرفه مناسب انجام می‌شود. در انگلستان علاوه بر امکان اشتغال در حین دوره تحصیلی، با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری فرصت‌های بی‌نظیری برای فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های این کشور فراهم می‌شود.

انتخاب دانشگاه دلخواه و کسب پذیرش از دانشگاه‌های این کشور یکی از چالش‌های اخذ اقامت تحصیلی انگلستان است که می‌توانید با دریافت مشاوره از متخصصان مجموعه مای آرمان به خوبی آن را پشت سر بگذارید. پلتفرم بررسی و مقایسه‌ی دانشگاه‌های مای آرمان نیز اطلاعات کامل و بی‌نظیری را در اختیار شما قرار می‌دهد که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

images_1674903787.jpg

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

ویزای تحصیلی انگلیس درواقع با تعیین سن و مقطع یا دوره تحصیلی مناسب شما مشخص می‌شود. انواع روش‌های اخذ اقامت تحصیلی انگلستان شامل سه روش و سه ویزای مختلف است که همگی ذیل ویزای TIER4 صادر می‌شوند. ویزای تحصیلی کودکان، ویزای تحصیلی دانشجویی و ویزای تحصیلی کوتاه مدت.

ویزای دانش آموزی انگلستان

این ویزا برای افراد کمتر از ۱۸ سال و برای تحصیل در مقاطع ابتدایی، متوسطه و دبیرستان در کشور انگلیس صادر می‌شود. ویزای TIER4 Child حداکثر برای یک دوره ۶ ساله صادر شده و قابل تمدید و قابل تبدیل به ویزای دانشجوییست. برای دریافت این ویزا علاوه بر مدارک معمول مورد نیاز ویزای تحصیلی، به یک رضایت‌نامه کتبی والدین و مدارک اثبات تمکن مالی والدین جهت تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلیس نیاز خواهید داشت.

ویزای دانشجویی انگلیس

این ویزا با عنوان TIER4 General برای متقاضیان بالای ۱۸ سال صادر شده و امکان تحصیل در مقاطع دانشگاهی از کارشناسی تا دکتری را به صاحب آن می‌دهد. برای دریافت این ویزا به مدارکی مثل مدارک کامل هویتی به‌صورت ترجمه شده، مدارک تحصیلی به‌صورت ترجمه شده، نامه پذیرش، مدارک تمکن مالی و مدارک آزمون آیلتس نیاز خواهید داشت.

ویزای تحصیلات کوتاه مدت یا دانشجویی ویزیتور

دوره‌های کوتاه‌مدت (کمتر از ۶ ماه) مختلفی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور انگلستان برگزار می‌شود که علاقمندان به آن‌ها را واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلات کوتاه مدت انگلیس می‌کند. این ویزا برای افراد بالای ۱۸ سال صادر می‌شود و زمان آن ۶ ماهه است اما برای دوره‌های به‌خصوصی مثل دوره زبان انگلیسی نهایتا تا ۱۱ ماه قابل تمدید است.

روش‌های اخذ اقامت تحصیلی انگلیس هرکدام دارای جزییات و پیچ و خم‌های قانونی و اداری خود هستند که اطلاع از همه‌ی آن‌ها برای همه ممکن نیست. کارشناسان حقوقی و مهاجرتی موسسه مای آرمان myarman.com به‌طور مداوم در پرونده‌های مهاجرتی مختلف در جریان این جزییات بوده و بالتبع می‌توانند گام‌های بلند و محکمی در پیشبرد پرونده مهاجرتی شما داشته باشند.

images_1674903834.jpg

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم انگلستان

بسیاری از دانشجویانی که تحصیلات خود را در انگلستان دنبال می‌کنند یا علاقمند به تحصیل در این کشور هستند به تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائمی این کشور امیدوارند. البته که این موضوع امکان‌پذیر است اما باید شرایطی که اداره مهاجرت انگلستان برای آن در نظر گرفته را بدانیم.

پس از پایان دوره تحصیلات دانشگاهی در انگلستان، این کشور فرصتی یک ساله در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد تا شغل مناسب خود را در انگلستان پیدا کنند. قوانین مهاجرت انگلیس عنوان کرده که پس از ۵ سال اشتغال در کشور انگلستان با حقوق دریافتی سالانه حداقل ۳۵۰۰۰ پوند و پرداخت مالیات و بیمه، درخواست شما برای اقامت دائمی این کشور می‌تواند جریان پیدا کند.

به بیان دیگر پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های انگلیس بلافاصله نمی‌توانید اقامت دائمی این کشور را دریافت کنید و باید مدت زمان مشخصی را در این کشور مشغول به کار باشید.