با وجود هجمه ها و فضاسازی تحریم کنندگان، این بخش از جشن پیروزی انقلاب اسلامی با شکوهی مشابه سال های گذشته در حال برگزاری است.

واکنش تند مجری رادیو به عدم تبلیغات درباره جشنواره فیلم فجر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در برنامه امروز رادیو انقلاب از جمله موضوعاتی که مورد بررسی قرار  گرفت، اخبار درباره جشنواره فجر بود. مصطفی صادقی مجری سردبیر برنامه جام انقلاب به مسئولان شهرداری به ویژه حوزه زیباسازی انتقاد کرد و گفت: چرا در سطح شهر تبلیغی درباره فیلم های حاضر در جشنواره نمی بینیم.

وی افزود: از چند ماه قبل جریان ضدانقلاب تلاش کرد جشنواره فجر امسال را به تحریم بکشاند و از طریق رسانه های همسو و فضاسازی در فضای مجازی تبلیغات زیادی علیه جشنواره راه انداخت، به فیلم سازان، تهیه کنندگان و بازیگران فشار آورد تا چهل و یکمین جشنواره فجر که بخشی از جشن انقلاب است، برگزار نشود اما نتوانستند.

سردبیر برنامه جام انقلاب تأکید کرد: الان 24 فیلم در حال پخش در بخش سودای سیمرغ است که آثار خیلی خوبی در میان آنها وجود دارد به عنوان مثال فیلم سرهنگ سریا به خوبی و درستی چهره نفاق گروه تروریستی منافقین نشان می دهد. به رغم همه هجمه های سنگین، جشنواره فیلم فجر در حال برگزاری است اما چرا در سطح شهر تبلیغی درباره فیلم های جشنواره فجر دیده نمی شود.

وی افزود: فقط چند پوستر از جشنواره فجر نصب کردند که درباره شکل و نوع طرح آن پوسترها نیز حرف برای گفتن زیاد است اما سئوال اصلی آن است که چرا در این زمینه فکر و تدبیر نشد. البته آقای رضا صیادی در سازمان زیباسازی شهر تهران مدیر انقلابی و ارزشی است و معتقدم حتما غفلت شده که ای کاش نمی شد. هم اکنون در اواسط جشنواره هستیم امیدواریم از سمت شهرداری و سازمان زیبا سازی برای جبران غفلت انجام شده تلاش شود. اگر هم دوستان مدیریت شهری تمایل داشتند و خواستند توضیحاتی دهند از توضیحات آنها استقبال می کنیم.

همچنین مجری برنامه جام انقلاب با انتقاد از مکانیزم توزیع بلیط جشنواره فجر بیان کرد: در دو سطح برای تحریم جشنواره فیلم فجر تلاش شد یکی انصراف فیلم سازان از حضور در جشنواره بود و دوم تشویق مردم به عدم شرکت در جشنواره فیلم فجر و تماشای فیلم ها بود.

وی افزود: از برخی سالن ها خبرهای خوبی می رسد و خبرها از حضور مردم حکایت می کند اما برخی سالن ها چنین شرایطی ندارد چون در وضعیت فعلی اقتصاد خیلی سخت است که سینما در سبد خانوار قرار بگیرد. وزارت ارشاد که از میزان استقبال تماشاگران در سالن های مختلف اطلاع دارد، چرا برای پرکردن صندلی های خالی تدبیر نکرده است. مثلا به سینماها یارانه بدهد یا بلیط های جشنواره به جاهایی بدهد که بروند و فیلم ها را ببینند. اگر وزارت ارشاد نمی خواهد اینجا برای جمهوری اسلامی هزینه کند کجا می خواهد هزینه کند؟

صادقی گفت: جا دارد مسئولان وزارت ارشاد تدبیر کنند و اگر صدای ما را می شنوند خوشحال می شویم که روی خط برنامه بیایند و درباره چرایی این اتفاق صحبت کنند. همین چیزهاست که تصویر جمهوری اسلامی را می سازد. یک مدیر باید آنلاین باشد و در لحظه ، زخم را ببیند و درمان کند نه آنکه بیاستد ببیند چه اتفاقی می افتد.

برنامه جام انقلاب امروز شانزدهم بهمن ماه با تهیه کنندگی فریدون ماهر، سردبیری مصطفی صادقی و سیدمجتبی جلال‌زاده، امین صبحی و امید کرمانی‌ها به عنوان اعضای تحریریه از رادیو انقلاب پخش شد.