در این پست انواع روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید برای پیشرفت کسب‌وکار، کسب درآمد از تولید محتوا و افزایش مخاطب‌ از این روش و ایده‌ها استفاده کنید.

روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اینستاگرام در دنیای امروز به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی و بهترین بستر برای کسب‌وکار و درآمدزایی تبدیل‌شده است. برای درآمدزایی از اینستاگرام به تولید محتوا نیاز دارید که می‌توان از طریق آموزش‌های مربوطه آن را آموخت. در این پست انواع روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید برای پیشرفت کسب‌وکار، کسب درآمد از تولید محتوا و افزایش مخاطب‌ از این روش و ایده‌ها استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع روش تولید محتوا در اینستاگرام

بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که مهم‌ترین رمز موفقیت صفحات محبوب در اینستاگرام، کیفیت بالا و تداوم تولید محتوا در این صفحات است. در حالت کلی برای یافتن ایده و تولید محتوای اینستاگرام استاندارد جهانی وجود ندارد؛ ولی انواع محتواهای گوناگون در اینستاگرام وجود دارد که جذابیت بسیاری برای مخاطبان ایجاد می‌کند. در حالت کلی شما برای تولید محتوا در اینستاگرام به ایده نیاز دارید تا با استفاده از آن‌ها، با کیفیتی مطلوب تولیدمحتوای مدنظرتان را انجام دهید. در ادامه سعی کرده‌ایم روش‌های مختلف برای تولید محتوا در اینستاگرام را گردآوری کنیم:

آموزش تخصص خودتان

از مؤثرترین نوع محتوا در اینستاگرام، محتوای آموزشی است. به مخاطبان پیج خود نشان دهید که در کسب‌وکارتان متخصص هستید؛ به آن‌ها طرز استفاده از محصولات را آموزش دهید و در انتخاب محصول موردعلاقه‌شان کمک کنید. برای مثال اگر کسب‌وکار شما مربوط به مواد غذایی است، می‌توانید دستور پخت غذاهای مختلف را آموزش دهید؛ در صورت فروش لوازم‌آرایشی و بهداشتی، می‌توانید طرز استفاده انواع کرم‌ها را آموزش، و درباره‌ اهمیت محصولات مراقبتی پوست و مو توضیحاتی در قالب راهنمایی ارائه دهید. همچنین درصورتی‌که خودتان تولید کننده یک محصول هستید، می‌توانید ویدئوهایی از مراحل تهیه محصولاتتان تهیه کنید و درباره‌ چگونه به مرحله مصرف رسیدن محصول توضیح دهید.

برگزاری مسابقه

از دیگر روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام، برگزاری مسابقه به شیوه‌های مختلف است. به‌عنوان مثال، درباره‌ محصولات، از مشتریان سؤال بپرسید. یکی از محتواهای هفته اخیر خود را انتخاب و با طرح سؤال درباره‌ آن محتوا، یک مسابقه برگزار کنید. همچنین وقتی که یک محصول جدید آورده یا تولید کرده‌اید، می‌توانید از مخاطبان بپرسید که در تصویر چه محصولی را مشاهده می‌کنند. ایجاد حس رقابت بین مخاطبان، لایک و کامنت‌ها را افزایش می‌دهد. البته فراموش نکنید که حتماً یک جایزه‌ برای مسابقه تعریف کنید و در ارسال آن به دست برنده، متعهد باشید!

تعریف کردن قصه

کپشن خلاقانه بنویسید. برای مثال، در کپشن پست‌ها سعی کنید محصول خود را به‌صورت داستان تعریف کنید. کپشن‌های ساده برای مخاطبان در اینستاگرام جذابیت چندانی ندارند.

ایده گرفتن از محتوای سایت و شبکه‌های اجتماعی دیگر

محتوای سایت‌ها منبع خوبی برای تولید محتوا در اینستاگرام هستند که می‌توانید با استفاده از آن مطالب، پست اسلایدی یا اینفوگرافیک درست کنید یا از آن‌ها در رشته استوری استفاده نمایید. می‌توانید در این پست‌ها مخاطبان را برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مطالعه کامل مقاله، توسط لینک به بازدید از سایت دعوت کنید. همچنین می‌توانید از محتواهای دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کنید؛ مثلاً می‌توانید محتوای توییتر خود را در اینستاگرام بازنشر کنید یا اگر محتوای ویدئویی برای کانال آپارات یا یوتیوب خود ساخته‌اید، می‌توانید بخشی از آن را در قالب یک پست اینستاگرامی استفاده نمایید.

نقل‌قول

معمولاً در هر زمینه کاری، افراد مشهوری وجود دارند که می‌توانید توصیف و معرفی محصول خود را از زبان آن‌ها برای مخاطبان به اشتراک بگذارید. تولید محتوا به این سبک برای مخاطبان جذاب است و با تعریف یک فرد سرشناس از یک برند خاص، توجهشان به برند یا محصول موردنظر جلب می‌شود.

استفاده کردن از تصاویر و ویدئوهای جذاب

با توجه به پرمخاطب بودن اینفوگرافیک و پست‌های اسلایدی، می‌توانید از این موارد برای تولید محتوا استفاده کنید. همچنین پست‌های اسلایدی گزینه مناسبی برای محتواهای آموزشی است؛ چراکه افراد زیادی پست‌های آموزشی را ذخیره می‌کنند. در محتوای اینفوگرافیک، می‌توانید درباره‌ محصولات مختلف صحبت کنید یا روش استفاده از یک محصول را توضیح دهید.

ارائه پیشنهادهای شگفت‌انگیز و کد تخفیف

برای تولید محتوا می‌توانید از روش‌هایی مثل اطلاع‌رسانی، حراج‌های استثنایی و کدهای تخفیف استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای تأثیرگذاری بیشتر این روش، یک کد تخفیف مخصوص مخاطبان اینستاگرامی در نظر بگیرید.

تولید محتوا به روش مصاحبه

انتشار مصاحبه به‌صورت لایو، استوری و IGTV یکی از روش‌های تولید محتوا در اینستاگرام است که می‌تواند با مدیرعامل برند، همکاران فعال درزمینه‌ کاری شما و حتی رقیبتان باشد. این روش به‌خوبی توجه مخاطبان را جلب می‌کند.

چالش و ترندهای روز دنیا

برای پیدا کردن ایده تولید محتوا در اینستاگرام، انواع ترندهای روز دنیا را زیر نظر داشته باشد. انواع ترندها، انواع چالش‌های باب شده در دنیا هستند که می‌توانند شامل اتفاقات تأثیرگذار دنیا نیز باشند. برای مثال شیوع بیماری کرونا می‌تواند ترند باشد که در این صورت، شما می‌توانید درباره‌ کرونا محتوا تولید کنید و مردم را به شستن دست‌ها و استفاده از ماسک تشویق کنید.

طرح سؤال

پرسیدن سؤال و پاسخ دادن به سؤال کاربران، یک ایده خوب برای تولید محتوا در اینستاگرام است که می‌تواند تعامل زیادی بین شما و مخاطبین ایجاد کند. برای این کار می‌توانید در یک پست یا استوری از مخاطبان خود سؤالی بپرسید و از آن‌ها درخواست کنید که حتماً پاسخ بدهند. همچنین می‌توانید با قابلیت question استوری در اینستاگرام از مخاطبان درخواست کنید که درباره برند و محصولات شما سؤال‌هایشان را بپرسند.

تصاویر قبل و بعد

در این روش مثلاً می‌توانید عکسی از گذشته و اکنون خود را به اشتراک بگذارید که تأثیر کسب‌وکارتان را با تصاویر به مخاطبان نشان می‌دهد! یا اگر افراد جدیدی را استخدام کردید، می‎‌توانید تصاویر عکس دسته‌جمعی گروهتان را از شروع کار تا به حالا کنار هم بچینید و از این طریق، نحوه‌ رشد و توسعه مجموعه خود را نشان دهید، یا اگر روی اثری کار می‌کنید، عکس قبل و بعد از خلق اثرتان را به نمایش بگذارید.

پیشنهاد فیلم و کتاب

می‌توانید در قسمتی از برنامه تولید محتوای اینستاگرامی خود، بخشی را با معرفی فیلم و کتاب به سرگرمی مخاطبان اختصاص دهید. البته پیشنهاد می‌شود کتاب و فیلم‌هایی را معرفی کنید که مرتبط با زمینه کاری خودتان است.

مسئولیت اجتماعی

مسائلی مثل دغدغه‌های اجتماعی، حقوق بشر، محیط‌زیست، حقوق حیوانات و ... بسیار مهم هستند. به همین دلیل سعی کنید در اینستاگرام خود با تولید محتوای مناسب نشان دهید که شما هم نسبت به این مسائل حساس و دغدغه‌مند هستید.

از مناسبت‌های مختلف استفاده کنید

مناسبت‌های مختلف در تقویم یک فرصت خوب برای تولید محتوا است تا شما خلاقیت خود را به کار بگیرید و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. فقط کافی است گاهی به تقویم و مناسبت‌های ملی و جهانی نگاهی بیندازید تا از آن‌ها برای تولید محتوا ایده بگیرید. قبل از تنظیم و برنامه‌ریزی برای تولید محتوا، ابتدا بررسی کنید که کدام‌یک از مناسبت‌ها به کسب‌وکار شما مرتبط است و با کدام جشن و مناسب‌های ملی و جهانی می‌توانید تعامل بیشتری با مخاطبان به دست آورید.

ارائه انواع خدمات برای تولید محتوای اینستاگرام

امروزه با توجه به اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام و همچنین جذب کاربران، ارائه محتوای باکیفیت بسیار حائز اهمیت است. شبکه مترجمین اشراق یکی از شبکه‌های باسابقه در ارائه خدمات تخصصی تولید محتوا در اینستاگرام است که قیمت تولید محتوا را کاملاً منصفانه تعیین می‌کند. شبکه مترجمین اشراق تولید محتوا را به‌صورت کاملاً تخصصی و در زبان‌های مختلف برای مشتریان عزیز ارائه می‌کند. شما می‌توانید با خیالی آسوده تولید محتوای خود را در اینستاگرام به متخصصان باتجربه ما که آماده ارائه خدمات باکیفیت در حوزه تولید محتوا با بالاترین کیفیت، کوتاه‌ترین زمان و مناسب‌ترین هزینه هستند، بسپارید.