نحوه قیمت‌گذاری مانتو در بازار
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

مانتو از مهم­ترین لباس­های مورداستفاده روزمره برای بانوان است که خاص­ترین بخش‌های استایل آن‌ها نیز به شمار می‌رود. در موقعیت‌های مختلف می‌توان از انواع گوناگون این لباس استفاده کرد. مانتو‌ها دارای انواع اداری، مجلسی، اسپرت، زمستانی و... هستند.

همچنین طرح، رنگ و پارچه به‌کاررفته در تهیه هر یک از این محصولات نیز باعث افزایش تنوع در مانتو­ها شده است. به همین دلیل شما در هنگام خرید مانتو با قیمت‌های مختلفی روبه­رو می‌شوید.

امروزه در بازار کشور ما انواع محصولات داخلی و خارجی وجود دارد که قیمت آن‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است و گاهی اوقات نمونه‌های داخلی از نظر کیفیت در سطح مطلوبی هستند و قیمت مناسب‌تری دارند‌؛ اما مشتریان محصولات خارجی را ترجیح می­دهند با اینکه هزینه خرید آن­ها بیشتر است. عوامل مختلفی باعث ایجاد تغییر در قیمت مانتو‌ها می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

عوامل مؤثر بر قیمت مانتو

مانتو یکی از پوشاک بسیار پرفروش در بازار است که برای تمام بانوان لازم است. انواع مدل مانتو بر اساس ارزش کالای تولیدی، بهای تمام شده واردات، عرف بازار، تقاضای بازار، قیمت رقبا و... تعیین می‌شود. برخی از موارد دیگر مثل نوع مدل مانتو، جنس پارچه، دوخت و سایز‌های متفاوت آن بر قیمت محصول تأثیر دارد که در ادامه هر یک از این موارد را بررسی می‌کنیم.

جنس پارچه مورد استفاده در مانتو

بسیاری از افراد مانتو را به­دلیل داشتن جنس مناسب تهیه می‌کنند و هر چه میزان کیفیت آن مطلوب‌تر باشد، بیتشر موردتوجه مشتریان قرار می‌گیرد؛ چراکه مانتو به­صورت منظم و روزانه استفاده می‌شود و انتخاب جنس مناسب می‌تواند زمینه­ساز عمر طولانی جهت استفاده از لباس باشد.

به­طور مثال جنس مانتو اداری یا مانتو اسپرت به­دلیل استفاده روزمره و مکرر بیشتر موردتوجه است و هر چه پارچه این مانتو‌ها کیفیت و ثبات رنگ مناسبی داشته باشند، قیمت آن‌ها نیز بیشتر است.

 

نوع مدل مانتو

از عوامل دیگر مؤثر بر قیمت مانتو نوع مدل آن است که هر چه ساده‌تر باشد، فرایند دوخت آن آسان‌تر خواهد بود و در نتیجه قیمت کمتری خواهد داشت. در مقابل لباس‌های سفارشی مثل مانتو مزونی به‌دلیل فرایند دوخت دشوار و پیچیدگی‌های طرح قیمت بیشتری دارند. در نتیجه طرح و مدل لباس و نحوه دوخت‌ها می‌تواند در تغییر مثبت یا منفی قیمت محصول تأثیر بگذارد. همچنین پیچیدگی­ طرح یا ظاهر لباس باعث افزایش قیمت تهیه آن می­شود.

 

ابعاد مانتو

به­طور کلی مانتو‌ها در استاندارد‌ها و سایز‌های مختلف تولید می‌شوند و هر چه سایز یک مانتو بزرگ­تر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. همچنین مانتو‌هایی که بلند‌تر باشند نسبت به مانتو‌های کوتاه‌تر، به‌دلیل استفاده پارچه بیشتر گرانتر هستند. به­طور مثال مانتو‌ بهاره بلند در مقایسه با نمونه‌های کوتاه هزینه خرید بیشتری دارد.

 

11

خرید از فروشگاه یا تولیدی

به­طور معمول برخی از فروشگاه‌ها محصولات تولیدی مجموعه خودشان را به بازار عرضه می‌کنند که در این صورت انبوه مانتو‌ها بسیار زیاد است و به همین دلیل قیمت ارزان‌تری دارند. در محاسبه قیمت خرید عمده نوع پارچه در نظر گرفته می‌شود.

در مقابل خرید مانتو تکی قیمت بسیار بیشتری دارد و علاوه­بر هزینه پارچه، تکی بودن آن نیز بر قیمت محصول می‌افزاید. در نتیجه خرید مانتو از فروشگاه‌های تولیدی و به­صورت عمده مقرون­به­صرفه است.

مانتو ساده یا کار شده

در برخی از موارد مانتو‌ها فقط دوخته می‌شوند و از نظر ظاهری نیاز به تزیین ندارند. در واقع هدف از تهیه این مانتو‌ها برای استفاده روزمره است و تنها تزیین موجود بر روی آن به دکمه یا زیپ منتهی می‌شود.

در مقابل مانتو مجلسی یا مزونی از اکسسوری‌های خاص و گران­قیمت برخوردار هستند و دوخت پیچیده‌ای دارند که باعث افزایش قیمت کلی این لباس‌ها می‌شود.

12

نحوه تهیه مانتو

برخی از از مجموعه‌های تولیدی مانتو علاوه­بر شرایط خرید حضوری، امکان خرید اینترنتی را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند و به همین دلیل افراد می‌توانند از سراسر کشور نسبت به خرید این محصولات اقدام کند.

در خرید اینترنتی تنها هزینه لازم برای تهیه مانتو، واریز مبلغ خرید و هزینه ارسال آن است؛ اما در خرید حضوری علاوه­بر هزینه‌های رفت­وآمد، عدم­دسترسی به مغازه موردنظر است. همچنین اگر محل مغازه در شهر دیگری باشد، رفتن به آن برای خرید مانتو به­صرفه نیست و هزینه‌های بسیاری به­دنبال خواهد داشت.

فصل خرید

گاهی اوقات در بازار با انواع قیمت‌های نجومی خرید مانتو روبرو می‌شوید که به­دلیل شرایط زمانی فروش آن است؛ در واقع خرید مانتو زمستانه در فصل سرما به­دلیل استقبال زیاد قیمت بیشتری خواهد داشت و پالتو یا لباس‌های ضخیم بیشتر موردتوجه هستند.

در مقابل مانتو اسپرت یا بهاره در این فصول استفاده کمتری دارند و در صورت موجود بودن در بازار قیمت بسیار پایین‌تری خواهند داشت. همچنین قیمت مانتو مجلسی در زمان عید نسبت به سایر اوقات بیشتر خواهد بود؛ چراکه تعداد مراجعه‌کنندگان برای خرید این مانتو در این زمان بیشتر است.

 

خرید مانتو مقرون به صرفه است یا دوخت آن؟

در هنگام مراجعه برای دوخت یک مانتو شما با هزینه‌های مختلف خرید پارچه، دستمزد خیاط، طرح و مدل مانتو، جنس پارچه، تهیه تکی یا عمده، محل استقرار خیاط، تهیه لباس کار شده و... روبه-رو می‌شوید. اگر شما به یک مزون لوکس و معتبر مراجعه کنید هزینه‌های بسیار بیشتری برای تهیه مانتو باید پرداخت کنید.

همچنین این نوع مانتو‌ها برای استفاده روزمره مناسب نیستند و فقط برای محیط‌ها خاص و مجالس رسمی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؛ بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شوید که خرید مانتو در مقایسه با سفارش دوخت آن بسیار مقرون­به­صرفه است و قیمت کمتری دارد. در نتیجه سفارش دوخت برای لباس‌های روزمره مناسب نیست و خرید آن از بازار بهتر است.

نتیجه‌گیری

مانتو از مهم‌ترین لباس‌های مورداستفاده بانوان است که تنوع بسیار زیادی دارد و برای موقعیت‌های مختلف می‌توان از نمونه خاص آن استفاده کرد. افراد ممکن است برای محیط‌های مختلف کاری، آموزشی، مهمانی‌ها یا مجالس نسبت به خرید انواع مانتو اقدام کنند.

قیمت خرید مانتو نیز در بازار متفاوت است و تحت­تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. نحوه دوخت لباس، مدل و جنس آن و... می‌تواند باعث اختلاف قیمت در این لباس‌ها شود‌.

گالری بزرگ میرداماد از مهم­ترین فروشگاه‌های اینترنتی سطح کشور است که انواع مانتو و روپوش زنانه را عرضه می‌کند. شما می‌توانید انواع مانتو اداری، اسپرت، فصلی، مجلسی، مزونی، پالتو و... را با قیمت بسیار مناسب از این مجموعه خریداری کنید. برای ثبت سفارش و بررسی قیمت محصولات متنوع به سایت فروشگاه اینترنتی میرداماد مراجعه کنید.