در خرید سرویس تخت خواب چوبی، اجزای مکملی به همراه تخت خواب عرضه می شوند که بسته به کاربرد و نیاز مشتری قابل ارائه میباشد.

آشنایی با اجزای اصلی سرویس خواب کلاسیک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق خواب، سرویس آن است. سرویس خواب به اتاق جلوه‌ای مناسب می‌دهد و همچنین نظم را به آن می‌بخشد. این که شما بتوانید از بهترین سرویس‌های مخصوص خواب در اتاق استفاده کنید، علاوه بر این که زیبایی بی‌نقصی را به اتاقتان می‌دهید، این زمینه را نیز برای خود ایجاد می‌کنید تا دکوراسیون فوق‌العاده را برای خود به همراه داشته باشید.

برای این که بتوانید بهترین سرویس‌ خواب را خریداری کنید، مهم است که اجزای اصلی آن را بشناسید. در این مطلب به معرفی اجزای اصلی سرویس خواب به شکل تخصصی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی اجزای اصلی سرویس خواب

فرقی نمی‌کند شما قصد خرید سرویس خواب کلاسیک را داشته باشید یا سرویس خواب دو نفره ! در تمامی مدل‌های سرویسی که در بازار وجود دارد، اجزایی که در این قسمت به شما معرفی می‌کنیم به چشم می‌خورند. این اجزا به طور کلی عبارت‌اند از :

  • تخت خواب
  • پاتختی
  • میز آرایش با آینه
  • صندلی عسلی میز آرایش
  • آینه قدی
  • فایل یا دراور
  • کمد
  • پاف

حال هر کدام را به شکل مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تخت خواب

اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش اتاق خواب، همان‌طور که از نامش پیداست، تخت خواب است. تخت خواب‌ها بر حسب این که برای چه کسی خریداری می‌شود، انواع مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی را با خود به همراه دارد. برای خرید سرویس خواب می‌بایست سایز استاندارد را مد نظر خود قرار دهید تا هم در اتاق خواب شما به خوبی جای گیرد و هم فردی که قرار است روی آن بخوابد، به خوبی در آن جای گیرد. تخت‌های یک نفره عموما 90 الی 120 سانتی متر طول داشته، در مقابل تخت‌های یک و نیم نفره تا دو نفره نیز بین 140 الی 160 متر طول دارند. در نظر داشته باشید که تخت‌های کودکان از این قاعده مستثنا هستند.

میز آرایش به همراه آینه

میزهای آرایش که گاهی اوقات به نام میز توالت نیز معرفی می شود، یکی از اجزای اصلی سرویس خواب معرفی می‌شوند که نظم و زیبایی خاصی، هم به اتاق و هم به لوازم ارایشی می‌دهند. این میزها عموما با ست تخت خواب و دیگر اجزای این سرویس ارائه می‌شوند. گاهی اوقات نیز برخی از آن‌ها دارای یک صندلی عسلی کوچک بوده و برخی دیگر نیز فاقد آن هستند. میز‌های آرایشی به همراه آینه ارائه می‌شوند. آینه‌ آن‌ها معمولا به میز متصل و برای مدل‌های دیگر، جدا از میز ارائه می‌شوند. میز‌های آرایش یا تماما دارای کشو بوده یا تعدادی کشو و کمد را با خود به همراه دارند.

پاتختی ها

یکی دیگر از لوازم جانبی سرویس خواب که در انواع مدل‌ها و ابعاد مختلف تولید می‌شوند، پاتختی‌ها هستند. پاتختی‌ها گزینه‌ای بسیار عالی برای قرار دادن وسایل مهم مانند انواع شارژر یا داروها هستند. برای تخت‌های دو نفره، عموما دو پاتختی در نظر گرفته می‌شود. برای تخت‌های یک نفره نیز تعداد یک پاتختی وجود دارد؛ اما گاهی اوقات چیدمان سرویس خواب به گونه‌ای برای تخت‌های یک نفره است که دو عدد پاتختی برای فرد ارائه می‌شود. اندازه استاندارد پاتختی باید به گونه‌ای باشد که فرد زمانی که به راحتی بر روی تخت دراز کشیده است، بتوانید به کشو یا بالای پاتختی دسترسی داشته باشد.

آینه های قدی سرویس خواب

برخی از افراد آینه‌های قدی را جزو اجزای اصلی سرویس خواب می‌دانند و برخی دیگر نیز این نظر را دارد که آینه‌های قدی در واقع اجزای فرعی سرویس خواب هستند. به هر حال ما در این لیست، آینه قدی را نیز قرار دادیم تا سرویس خواب را تکمیل کنیم. آینه‌های قدی در گوشه‌ای از اتاق به شکل جداگانه قرار می‌گیرند. آنها گاهی اوقات می‌توانند به همراه چراغ باشند و گاهی اوقات نیز کاملا ساده ارائه می‌شوند. معمولا بسیاری از آن‌ها دارای یک قاب چوبی یا فلزی هستند که رنگ آن با دیگر بخش‌های سرویس خواب، همسان است. برخی از آینه‌های قدی نیز بر روی یک کشو چوبی قرار می‌گیرد.

کمد سرویس خواب

برای اتاق خواب‌هایی که دارای کمد دیواری نیستند، کمدهای سرویس خواب یکی از مهم‌ترین اجزایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای قرار دادن لباس و یا دیگر وسایل استفاده کرد. کمدها دارای انواع مد‌ل‌های مختلف بوده و همچنین رنگبندی آن‌ها نیز بسیار بی‌نظیر است. نکته حائز اهمیت در رابطه با کمدهای سرویس‌ خواب این است که شما می‌توانید آن‌ها را به همراه آینه سفارش داده و دیگر نیازی به خرید آینه قدی نداشته باشید. برخی از کمدها نیز در بخشی از خود دارای چند کشو هستند که می‌توان برای قرار دادن کیف‌ها یا کفش‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

پاف سرویس خواب

پاف به مبلمانی گفته می‌شود که به همراه سرویس خواب ارائه می‌شوند. پاف‌ها انواع مدل‌های جذاب و مختلفی را با خود به همراه دارند، اما سبک آن‌ها به گونه‌ای است که با تمامی اجزای سرویس خواب همسان سازی می‌شود. به عنوان مثال، اگر انتخاب شما سرویس خواب کلاسیک باشد، پاف مبل نیز با این سبک ارائه می‌شود. پاف‌ها معمولا در کنار تخت قرار گرفته و برای اتاق خواب‌هایی که از متراژ بالایی برخوردار هستند، می‌توانند گزینه بسیار عالی برای زیبایی باشند.

فایل یا دراور سرویس خواب

گاهی اوقات ما در اتاق خوابمان نیازی به میز آرایش نداریم. در این طور مواقع برای این که بتوانیم به وسایل خود نظم ببخشیم، از فایل یا دراور استفاده می‌کنیم. دراورها می‌توانند به شکل پاتختی ارائه شوند و یا مانند میز آرایش، اما در ابعادی کوچک‌تر در اتاق قرار بگیرند. دروارها تنها دارای چندین کشو بوده و برخی کشوها نیز ممکن است تقسیم بندی شده باشند. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که اگر سرویس خواب برای اتاق فرزند نوجوان خود خریداری می‌کنید، این دراور می‌تواند به میز تحریر، تغییر کند.

کلام آخر

ما در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اجزای اصلی سرویس خواب را به شما عزیزان معرفی کنیم. با توجه به این اجزا، می‌توانید به هنگام خرید بهترین محصول را انتخاب کرده و از بین صدها مدلی که در بازار موجود است، بهترین را برای خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که به هنگام خرید سرویس خواب، می‌بایست تختی را انتخاب کنید که ابعاد استانداردی دارد. در صورتی که تخت یک نفره خریداری کرده‌اید و نیاز به دو پاتختی دارید، حتما این موضوع را به فروشنده اطلاع دهید.