آیا بیشتر دارندگان دوج کوین هنوز در سود هستند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

طی سال‌های اخیر، فضای سرمایه‌گذاری وارد دنیایی جدید شده‌است، در ابتدا ارزهای دیجیتال تحولی عظیم ایجاد کردند، سپس در همین دنیای ارزهای دیجیتال اتفاقاتی افتاد که آن را متحول کرد، مانند عرضهٔ میم کوین‌ها و NFTها. سال 2021 برای بازار رمز ارزها سال بسیار خوبی بود که علاوه‌بر ارزهای رایج و متداول، میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و شیبا سروصدای زیادی در بازار ایجاد کردند. این میم کوین‌ها برای خیلی از کاربران سودهای چندصددرصدی داشت و درپی آن نیز حمایت ایلان ماسک تأثیر زیادی روی بازار گذاشت. پس از گذر زمان از معرفی و خرید دوج کوین توسط کاربران، افراد به این فکر می‌کنند که آیا هنوز هم زمان مناسبی برای خرید دوج کوین هست؟ آیا می‌توان روی قیمت دوج کوین حساب کرد و سرمایهٔ خود را وارد این حیطه کرد؟

 

وضعیت دوج کوین چگونه است؟

اکثر افرادی که جزو دارندگان دوج هستند، با وجود بازار نزولی طولانی‌مدت آن، دارای میم کوین پیشتاز بازارند و همچنان در سود به سر می‌برند. کریپتو بلاگ طی گزارشی اعلام کرده‌است که با بررسی داده‌های درون زنجیره‌ای دیده‌شده، 61% آدرس‌هایی که دوج دارند آن را هنگامی خریدند که قیمت پایین‌تر از بازار داشته است. 35 درصد دیگر افراد در زیان مالی به سر می‌برند و 5% از افراد نیز در نقطه‌ای هستند که سربه‌سر است و نه در سود و نه در زیان‌اند.

طی یک سال گذشته، قیمت خرید doge چیزی حدود نیمی از ارزش خود را ازدست داده‌است، زیرا بازار به‌صورت جاری نزولی بوده است. البته دوج در این ماه‌های اخیر به‌صورت آهسته در حال بازیابی قیمت خود است و در طی شش ماه گذشته نیز چیزی حدود 10 درصد افزایش پیدا کرده‌است.

انتقال بزرگ‌ترین نهنگ دوج

بزرگ‌ترین نهنگ دوج کوین که یکی از غول‌های این ارز دیجیتال است در سال گذشته اواخر ماه دسامبر، چیزی در حدود 280 میلیون دلار کوین را به یک آدرس تازه منتقل کرد. پس ‌از این انتقال عظیم، آدرس بدل ایجاد شده تبدیل به پنجمین دارنده بزرگ دوج در شبکه شد.

طبق بررسی‌ها به نظر می‌رسد زمانی یکی از بزرگ‌ترین آدرس‌های شبکهٔ این کوین، چیزی حدود 28% کل عرضه را در اختیار خود داشت. گفته شده‌است که این آدرس متعلق به یک پلتفرم معاملاتی به نام رابین‌هود بود. اگر این نکته حقیقت داشته باشد، این انتقال عظیم می‌تواند جابه‌جایی دارایی کاربران آن بین ولت‌های سرد پلتفرم رابین‌هود باشد.

ایلان ماسک تابه‌حال بارها از علاقهٔ خود به ارز دیجیتال دوج کوین صحبت کرده‌است و اتفاقاً صحبت‌های او نیز روی التهابات بازار اثر گذاشته است. برخی از افراد معتقدند این آدرس به ایلان ماسک تعلق دارد، زیرا او مدیر ارشد تسلا، مالک توییتر و حتی پدرخوانده‌ای خود خوانده برای این ارز دیجیتال است. از آوریل 2020 تا آوریل 2021 قیمت doge 10 هزار درصد افزایش یافت و سپس بن و تاب آن در بازار ارزهای دیجیتال کاهش پیدا کرد. ارزشی که این رمز ارز در بازار کنونی دارد، بیش از ارزش صرافی کوین بیس در بازار بورس است.

آیا خرید دوج کوین پیشنهاد می‌شود؟

همان‌طور که گفتیم، دوج کوین از ابتدای سال 2020 و در سال 2021 روندی صعودی روبه‌پیشرفت داشت و افرادی که آن زمان روی این ارز سرمایه‌گذاری کردند، به سود خوبی هم رسیدند. پت وایت برای خرید doge با دید سرمایه‌گذاری بلندمدت، ابراز نگرانی کرده‌است. به دلیل این‌که استخراج بی‌وقفه این کوین ادامه دارد و محدودیتی نیز برای تعداد کوین‌های استخراجی وجود ندارد و روی فروش دوج کوین فشار جدیدی وارد می‌شود. این نکته برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در دوج یک ریسک به‌حساب می‌آید، اما افراد باید مباحث امنیتی، فنی و سایبری را نیز در نظر بگیرند.

درزمینهٔ امنیت دوج، پت وایت عقیده دارد که سیستم امنیتی مورداستفادهٔ آن به پای بیت کوین و اتریوم نمی‌رسد. این یعنی جامعهٔ ماینینگ قدرتمندی در کنار دوج وجود ندارد که همین مسئله ریسک حملات سایبری را در سطوح استخراج دوج بالا می‌برد.

افراد باید بدانند که هر خریدی در کریپتو کارنسی ریسک‌هایی دارد و یکی از همین کوین‌های ریسکی نیز دوج کوین است که ریسک خاص خود را دارد. اگر قرار باشد بخش کوچکی را به خرید doge اختصاص دهید، می‌تواند برای شما سود ساز باشد.

آیندهٔ قیمت doge چگونه است؟

ابتدا نگاهی به پیشینهٔ قیمت دوج کوین داشتیم، سپس به سراغ بررسی آن آینده آن می‌رویم، در سال 2014 دوج سقف قیمتی ثبت کرد. پس از ثبت این سقف وارد فاز ریزشی شد که تا سال 2015 نیز ادامه پیدا کرد، سپس دوج پرواز کرد و یک اوج‌گیری خارق‌العاده‌ای را در سال 2018 تجربه کرد. پس‌ازاین رشد دوباره وارد فاز ریزشی و فرسایشی شد که تا 9 مارس 2021 نیز ادامه داشت.

دوج برای رشد زمینه‌سازی می‌کرد و پس از رسیدن به سال 20،21 طی یک اسپایک صعودی قدرتمند با 29 هزار درصد سود جهشی عظیم داشت. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای قیمت doge 1 دلاری زمینه‌سازی می‌کردند، اما این دوج به 1 دلار نرسید و با توجه به بررسی نمودار می‌توان گفت هنوز شاهد تشکیل کف معتبر نیستیم. در صورت فتح نکردن سقف‌ها، روندی نزولی و امکان ریزش بیشتر پیش‌بینی می‌شود.

با بررسی طول اصلاح‌های قبلی که در گذشته برای قیمت دوج کوین اتفاق افتاده‌است، پس از تشکیل سقف‌های تاریخی ورود به رکود طولانی برای دوج کوین متحمل است، اما برای بررسی آینده نیاز به تحلیل‌های دقیق‌تری از بازار هم هست و تنها نمی‌توان به پیشینهٔ تاریخی آن نگاه کرد. البته التهابات و نوسانات بازار نیز ممکن است گاهی روی تغییر قیمت ناگهانی و مقطعی آن اثر بگذارد.

کلام پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که آیا هنوز دارندگان دوج در سود به سر می‌برند و یا دارایی خود را در این بازار ازدست‌داده‌اند. طبق آمارها و گزارش‌ها اکثر افرادی خرید دوج کوین را انجام داده‌اند، هنگامی بوده‌است که ارزش این ارز زیر قیمت بازار بود، بنابراین بیشتر افرادی که دوج را تهیه‌کرده‌اند، با وجود روند نزولی هنوز در سود به سر می‌برند. دوج طی تاریخ وجود خود سقف‌هایی تاریخی را ثبت کرد که سودهای زیادی را به خریداران خود داد. در حال حاضر روند این کوین کاهشی است، اما طبق بررسی پیشینهٔ آن، رکود بازار پیش از بروز سقف تاریخی طبیعی است. شما می‌توانید برای خرید راحت و مطمئن ارزهای دیجیتال، به وب‌سایت معتبر والکس مراجعه کنید.برای مثال شما می‌توانید برای خرید دوج کوین از Wallex همانند coinbase اقدام کنید.