راهنمای خرید بهترین چراغ ریلی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

چراغ ریلی در بازار روشنایی انواع بسیار زیادی دارد که از ظر شکل ظاهری، توان مصرفی، نحوه نصب و شاخصه‌های کیفی نوری در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند. برای مثال می‌توان به چراغ ریلی تک فاز که برای استفاده در ریل تک‌ فاز طراحی شده و چراغ ریلی 3 فاز که برای نصب و استفاده در ریل 3فاز کاربرد دارد، اشاره کرد؛ تفاوت این دو نیز در این مورد است که در ریل 3 فاز شما می‌توانید در یک ریل، برخی از چراغ‌های ریلی را خاموش و برخی دیگر را روشن کنید.

با کیفیت‌ترین نوع لامپ ریلی، چراغ ریلی COB است؛ این نوع چراغ ریلی نسبت به انواع سنتی، کیفیت نوری بهتر و جلوه‌ی زیباتری دارند. علاوه بر این موارد چراغ ریلی از لحاظ توان مصرفی نیز از 15 وات تا 60 وات در بازار محصولات روشنایی موجود است تا بتوانید با توجه به نیاز فضای خود از هریک از آن‌ها استفاده کنید برای مثال از چراغ ریلی 60 وات معمولا برای فضاهایی با ارتفاع سقف بیش از 3 متر و یا فضاهایی مانند ویترین فروشگاه که به نور بیشتری برای جلب توجه نیاز دارند استفاده می‌شود.

 

یکی دیگر از انواع چراغ‌های ریلی که امروزه بسیار مورد توجه معماران نیز قرار گرفته و از به روزترین و محبوب‌ترین آن‌ها نیز هست، چراغ ریلی دارک است. در این چراغ ریلی با طراحی زیبای بدنه، منبع نور از فاصله‌ای معین مشخص و قابل رویت نیست و تنها اثر نور در فضا دیده می‌شود. به این ترتیب می‌توان به زیبایی در فضاهای دکوراتیو از چراغ ریلی دارک لایت استفاده کرد.

چراغ ریلی یکی از شیوه‌های جدید و نوین نورپردازی برای انواع فضاهای مختلف از فروشگاه و گالری گرفته تا دفاتر اداری و محیط خانه است. در شیوه نورپردازی ریلی، چراغ های ریلی بر روی یک یا چند ریل قرار می‌گیرند و علاوه‌بر حرکت در ریل قابلیت چرخش 360 درجه و ساطع کردن نور به تمام نقاط مختلف را دارند تا به راحتی بتوان هر فضایی را روشن کرد؛ هم‌چنین چراغ ریلی را می‌توان هم به صورت سقفی و هم به صورت دیواری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای بسیاری از افراد که قصد نورپردازی با چراغ ریلی را دارند شاید انتخاب نوع چراغ و لوازم همراه آن با توجه به تنوع بالای چراغ ریلی در بازار محصولات روشنایی کار سختی باشد. به همین جهت می‌توانید برای کسب مشاوره رایگان در رابطه با انواع و نحوه نورپردازی با چراغ ریلی و یا نورپردازی فضای خود با مهندسین بخش فنی اکووات در تماس باشید.

همانطور که قبل‌تر نیز اشاره شد یکی از دسته بندی‌های انواع چراغ ریلی، چراغ ریلی تک فاز و چراغ ریلی 3 فاز است که هر کدام در ریل تک فاز و ریل سه فاز نصب می‌شوند. در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

ریل‌ها و رابط‌های مخصوص چراغ ریلی تکفاز:

ریل‌های تکفاز قابلیت‌ها و کاربردهای بسیاری را در کنار ظاهر زیبا دارند. ریل تکفاز برای فضاهای مسکونی، نورپردازی گالری و کافه بسیار مناسب استو برای اتصال انواع ریل به یکدیگر باید از انواع رابط‌های مخصوص ریل تکفاز استفاده کنید. هم چنین نوع دیگری از انواع ریل های تکفاز به نام ریل‌های انعطاف پذیر وجود دارد که ظاهر بسیار جذاب و منحصر به فردی دارند البته نکته‌ای در رابطه با این ریل‌ها باید بدانید این است که ساختار ریل انعطاف پذیر را همیشه نمی‌شود با دست به فرم دلخواه تغییر داد و در بسیاری از مواقع به دستگاه های مخصوصی برای خم کردن ریل نیاز خواهید داشت.

ریل‌ها و رابط‌های مخصوص چراغ ریلی سه‌فاز:

یکی از امکانات فوق‌العاده کاربردی سیستم‌های ریلی، ریل سه فاز است. در سیستم ریلی سه فاز شما می‌توانید چراغ های ریلی قرار گرفته در ریل‌ را به صورت جداگانه در 3 شاخه کنترل و روشن و خاموش کنید.

این مزیت چراغ ریلی سه فاز به شما کمک می‌کند تا در فضاهای مختلفی که نیاز به روشن ماندن تمام چراغ‌های ریلی نیست، به جای استفاده از چند شاخه ریل تک فاز، با یک ریل سه فاز بتوانید به راحتی به تمام چراغ‌ها دسترسی داشته و آن‌ها را روشن و خاموش کنید.

علاوه براین کنترل جداگانه چراغ‌های ریلی، شما می‌توانی با اتصال 3 فاز به یکدیگر، از یک ریل تک‌فاز با قدرت تحمل بسیار بیشتری بهره‌مند شوید.

ظاهر و طراحی ریل های 3فاز تفاوت چندانی با انواع ریل‌های تک‌فاز ندارند و شما می‌توانی با استفاده از این ریل‌ها نیز سیستم ریلی خود را مطابق با طرح و نقشه‌ مدنظرتان طراحی کنید. رابط‌های ریل سه فاز نیز در انواع(I) شکل، (L) شکل ،(T) شکل و (X) شکل نیز به شما این امکان را می‌دهند تا ریل‌ها را در مسیر و شکل دلخواهتان تغییر دهید. از نظر کیفیت ساخت هم ریل‌های 3فاز اکووات مانند ریل‌های تک فاز از بدنه آلومینیومی با کیفیت و تسمه مسی به عنوان رسانا تهیه و تولید می‌شود که می‌توانید در طراحی‌ها و پروژه‌های خود با خیال راحت از آن استفاده کنید.

شما همواره می‌توانید با مهندسین و مشاوران فنی تیم اکووات برای خرید لامپ ریلی و یا مشاوره نورپردازی فضای خود و یا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چراغ‌های ریلی در تماس باشید.