طبق تحقیقات، یک میلیارد از هفت میلیارد نفر در جهان مهاجر هستند. جنسیت، سن، مذهب، نژاد و سلامت فرد بر مهاجرت شخص تاثیر‌گذارند. یکی از مهم‌ترین مواردی که تاثیر بسیاری بر روند مهاجرت افراد می‌گذارد، سن است. به همین دلیل رایج‌ترین سوال بیشتر افرادی که قصد مهاجرت دارند، این است که در چه سنی مهاجرت کنیم؟ بهترین سن مهاجرت بستگی به هدف هر فرد دارد. در این مقاله در مورد بهترین سن برای مهاجرت در افراد مختلف صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید قدمی مطمئن برای پروسه مهاجرت بردارید؛ پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

بهترین سن مهاجرت چه سنی است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بهترین سن برای مهاجرت کاری؛ هدفی مناسب برای مهاجرت با سن بالا

با‌توجه‌به قوانینی که هر کشور وضع می‌شود، بهترین سن برای مهاجرت کاری در هر کشور متفاوت خواهد بود. در واقع سن در هر کشور، امتیازهای متفاوتی برای متقاضی به‌همراه خواهد داشت. به‌عنوان مثال بهترین سن مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ، با بهترین سن در کشورهایی هم‌چون اتریش و استرالیا متفاوت خواهد بود.

هر کشور شرایط مختلفی را برای مهاجرت کاری مدنظر قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه کاری، مدرک تحصیلی و سطح زبان و سن اشاره کرد. با‌توجه‌به همه این فاکتورها ممکن است درخواست متقاضی رد شده یا مورد‌تایید قرار گیرد. بهترین روش مهاجرت برای افراد بالای 40 سال، مهاجرت از طریق ویزای کاری است.

2

آشنایی با بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی

اگر قصد مهاجرت با هدف ادامه تحصیل را دارید، باید به شما بگوییم که هر چه در سنین پایین برای مهاجرت اقدام کنید، به نفع شما خواهد بود. زیرا به‌سرعت با فرهنگ و زبان کشور مدنظرتان آشنا خواهید شد. بهترین سن برای مهاجرت، بستگی به کشور مورد‌نظر شما دارد. به‌عنوان مثال ممکن است بهترین سن برای مهاجرت به کانادا با بهترین سن برای دریافت ویزای تحصیلی انگلیس، آلمان و استرالیا متفاوت باشد.

بعضی از کشورها نسبت به گپ و سن حساسیت بیشتری دارند. اما در برخی از کشورها لازم است که شخص مدارک مورد‌نیاز را تکمیل کرده تا بتواند برای مهاجرت به کشور مدنظر اقدام کند. به‌طورکلی باید گفت که حداقل سن برای مهاجرت تحصیلی در سن 12 سالگی به بالا است. در واقع پس از 12 سالگی می‌توان برای تحصیل در مدارس کشورهای مختلف اقدام کرد. برای ورود به دانشگاه نیز می‌توانید از سن 18 سال به بالا اقدام کنید. توصیه می‌شود که هر چه سن شما کمتر است، کارهای دریافت ویزای تحصیلی‌تان را انجام دهید تا انجام پروسه برایتان راحت‌تر و ساده‌تر باشد.

بهترین بازه سنی برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری، به اندازه مهاجرت به روش تحصیلی و کاری سخت‌گیری نخواهد شد. در واقع در هر سنی که فکر می‌کنید آماده سرمایه‌گذاری در یک کشور دیگر هستید، با ارائه مدارکی، می‌توانید برای مهاجرت سرمایه‌گذاری اقدام کنید. اما معمولا بازه سنی که برای مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری مناسب است، بین 18 تا 55 سال خواهد بود. البته این بازه سنی در کشورهای مختلف ممکن است متفاوت بوده و از قوانین به‌خصوصی نیز برخوردار باشد.

با دریافت ویزای سرمایه‌گذاری در برخی از کشورها می‌توان گرین کارت کشور مورد‌نظر را نیز دریافت کرد. مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری شامل خرید ملک و کارآفرینی می‌شود. به‌منظور اقدام برای هر یک از این روش‌ها، باید از قوانین و مقررات کشور مورد‌نظر نیز به‌طورکامل آگاه باشید.

سن مناسب برای مهاجرت از طریق سایر روش‌ها

آمار و تجربه نشان می‌دهد بیشتر افراد، مسئولیت‌‌های مهم زندگی خود مانند ازدواج، تشکیل زندگی و فرزند‌آوری را به دوران بعد از سی ‌سالگی منتقل می‌کنند. به همین دلیل بهترین سن برای مهاجرت از هر طریقی قبل از شروع شدن دهه سوم زندگی، اقدام بهتر و موثرتری خواهد بود. زیرا پس از 30 سالگی علاوه‌بر اینکه افراد به دنبال موفقیت در پروسه مهاجرت خود هستند، باید در قدم بعدی به مهاجرت همسر و فرزندان خود نیز فکر کنند. این موضوع ممکن است کمی فرآیند مهاجرت را دشوار‌تر کند. به همین دلیل به بیشتر افراد واجد شرایط توصیه می‌شود برای دریافت انواع ویزای کانادا یا ویزای کشورهای اروپایی و آمریکا پیش از 30 سالگی اقدام کنند.

بهترین سن مهاجرت برای کودکان چه سنی است؟

شکل‌گیری شخصیت و رفتار کودکان از سن 8 سالگی به بعد آغاز می‌شود. کودک در سن 8 سالگی وابسته به خانواده است و در این سن، احساسات او شکل می‌گیرد؛ بنابراین اگر قصد دارید فرزند خود را برای ادامه تحصیل و زندگی به خارج از کشور بفرستید، از این سن با فرزندتان در مورد مهاجرت صحبت کنید. زیرا زمانی که فرزندتان به سن نوجوانی برسد، ممکن است مهاجرت و دوری از خانواده برای او سخت باشد. در واقع می‌توان گفت بهترین سن مهاجرت برای کودکان تعریف نشده است؛ اما شما می‌توانید در برخی از کشورها به‌صورت همزمان با فرزند خود که کمتر از 18 سال سن دارد برای مهاجرت اقدام کنید.

3

انتخاب بهترین روش مهاجرتی متناسب با سن شما توسط مشاوران ایران کانادا

در این متن در مورد بهترین سن مهاجرت، اطلاعاتی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دادیم. برای مهاجرت شما باید همه جوانب را در نظر گرفته و هدف خود را تعیین کنید. پس از آن بهتر است از یک راهنما و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید تا فرآیند مهاجرت شما آسان‌تر پیش برود.

برای این کار ما موسسه مهاجرتی ایران کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. ایران کانادا با متخصصین و کارشناسان حوزه مهاجرت، بهترین خدمات را به متقاضیان ارائه می‌کند. هم‌چنین این موسسه سعی دارد تا در کمترین زمان، مراحل مهاجرت را با موفقیت به اتمام برساند. چنانچه به فکر تحصیل، کار و زندگی در کشوری خارجی هستید، برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی irancanada.cc مراجعه کنید.