حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد کفت: دو میلیون یهودی مهاجری که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، احساس ناامنی کرده و می‌خواهند برگردند ... البته انگلیس، آلمان و فرانسه هم می‌توانند برای یهودیان مهاجر سرزمین و حکومتی تشکیل بدهند.

پیشنهاد یک امام جمعه برای ایجاد «سرزمین و حکومت یهودیان» در آمریکا یا کانادا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی امام جمعه خرم‌آباد کفت: دو میلیون یهودی مهاجری که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، احساس ناامنی کرده و می‌خواهند برگردند ... البته انگلیس، آلمان و فرانسه هم می‌توانند برای یهودیان مهاجر سرزمین و حکومتی تشکیل بدهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های نماز عید فطر با اشاره به اینکه روزه عید فطر روزی است که نیکوکاران تلاش عبادت و بندگی خود را می‌گیرند، اظهار کرد: کسانی که در ماه مبارک رمضان عمدا روزه داری و بندگی نکرده‌اند، متحمل ضرر شده‌اند.

وی بیان کرد: به گفته امام علی (ع) اجتماع مردم در مصلی‌ها برای برپایی نماز عید فطر شبیه اجتماع عظیم روز قیامت است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه هر عید فطری برای روزه داران می‌تواند شروعی تازه باشد، گفت: هر کس به اندازه استعداد و توانایی خود توانسته از این یک ماه بهره‌برداری کند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: عید فطر روزی است که زندگی انسان مجدد شروع می‌شود، همانطور که انبیاء، اولیا، صالحین و صدیقین بهترین دستاورد را در ماه مبارک رمضان جمع‌آوری کرده‌اند، ما هم باید تلاش کنیم بهره‌های معنوی این ماه را حفظ کنیم.

وی تاکید کرد: ما باید در پایان ماه مبارک رمضان عیب‌های اخلاقی مانند: لجاجت، خودشیفتگی، بدخواهی، بی‌وفایی، سودجویی، تهمت، ریا، گران فروشی و دیگر رذایل اخلاقی از خودمان دور و حذف کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما ملتی هستیم که بیش از ۴۰ سال است، برای استقلال و اقتدار خود دفاع می‌کنیم، گفت: ما به دنبال این هستیم که با اقتدار به قله‌های پیشرفت مادی و معنوی برسیم و دشمنان به دنبال این هستند که در این مسیر موانع ایجاد کنند.

شاهرخی خاطرنشان کرد: رییس جمهور سابق آمریکا از هزینه هفت تریلیون دلاری در غرب آسیا صحبت کرده بود و این را هم مطرح کرده بود، این همه هزینه دستاوردی به دنبال نداشته است و این به معنای شکست آمریکا در منطقه است.

وی تأکید کرد: بدانیم دشمن درجه اول ما آمریکای جنایتکار و رژیم اشغالگر قدس است، امروز جمهوری اسلامی ده‌ها برابر گذشته قوی‌تر شده و در منطقه حرف اول را می‌زند.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه دو میلیون یهودی مهاجری که به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، احساس ناامنی کرده و می‌خواهند برگردند، گفت: پیشنهاد ما به کشورهایی که رژیم اشغالگر را در منطقه ایجاد کرده‌اند این است که تا قبل از فروپاشی رژیم اشغالگر سرزمینی را برای یهودیان مهاجر فراهم کنند.

وی بیان کرد: مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ساکن منطقه با انجام یک انتخابات حکومت خود تاسیس کنند، اما پیشنهاد ما ایجاد یک سرزمین در کشوری مانند آمریکا و کانادا برای یهودیان مهاجر است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: البته انگلیس، آلمان و فرانسه هم می‌توانند برای یهودیان مهاجر سرزمین و حکومتی تشکیل بدهند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز آنها هم پیشنهاد می‌کنیم هفت تریلیون دلاری را که خرج جنگ افروزی می‌کنند، برای ایجاد زیر ساخت‌های یهودیان مهاجر هزینه کنند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور در این زمینه با کشورهای اسلامی، اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی رایزنی کند، از مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم کمک بگیرند تا راه صلح در منطقه باز شود.