چرا داشتن مهارت و بهداشت در آرایشگاه‌های آرایش دائم اهمیت دارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

باید دو اصل مهم در همه آرایشگاه ‌های آرایش دائم به صورت جدی در نظر گرفته شود و آن دو مهارت آرایشگرها و بهداشت مجموعه است. همه ما وقتی قرار است از خدمات یک آرایشگاه استفاده کنیم حتماً به کیفیت خدمات ارائه شده توجه داریم. این در حالی است که اگر یک آرایشگاه بهترین خدمات را نیز برای مراجعه کنندگان به اجرا درآورد اما در مسائل بهداشتی عملکرد قابل قبولی نداشته باشد، به طور حتم انتخاب نهایی‌مان نخواهد بود.

در همین راستا قصد داریم دربار این دو ویژگی آرایشگاه ‌های آرایش دائم صحبت کنیم تا در زمان انتخاب چنین مراکزی دقت بیشتری داشته باشید.

 

نحوه رعایت بهداشت در آرایشگاه ‌های آرایش دائم

موقعیت‌هایی مانند آرایشگاه‌ها که هر روزه مراجعه کنندگان زیادی دارد، منبع انواع میکروب، ویروس و مخصوصاً بیماری‌های قارچی و پوستی است. به همین دلایل چنین مجموعه‌هایی باید در بحث بهداشت نسبت به دیگر مکان‌ها پیشرو باشند. حال در ادامه به نحوه رعایت بهداشت در چنین مراکزی می‌پردازیم:

·استفاده از ابزارهای استریل شده

لوازم و وسایل آرایش مختلف ممکن است برای متقاضیان زیادی استفاده شود که برای مثال شانه، پیش‌بند و مواردی از این دست از متداول‌ترین آنها هستند. لذا باید قبل از بکارگیری از این لوازم به طور کامل تمیزکاری و استریل شوند. این موضوع آنقدر دارای اهمیت است که مراجع ذی‌صلاح باید نظارت بخصوصی در این زمینه داشته باشند تا همه آرایشگاه ‌های آرایش دائم به طور جدی چنین مواردی را انجام دهند تا مبادا برای مراجعه کنندگان مشکلاتی پیش بیاید.

·تمیز نگه داشتن محیط آرایشگاه

از جمله مواردی که در بحث بهداشت آرایشگاه‌ها مطرح است، تمیز نگه داشتن مکان‌هایی مانند صندلی، تخت‌های لیزر یا اپیلاسیون و... است. در واقع با توجه به اینکه متقاضیان زیادی از این قبیل لوازم استفاده می‌کنند، صاحبان آرایشگاه‌ها باید برای حفظ سلامت دیگر مشتریان از بهترین روش‌ها برای تمیز کردن چنین مواردی استفاده کنند. به طور کلی اگر محیط آرایشگاه ضدعفونی شده باشد، کمتر شاهد مشکلاتی مانند انتقال بیماری به مراجعه کنندگان خواهیم بود.

·درخواست برگه سلامت (بیماری پوستی و خونی)

در بعضی از آرایشگاه ‌های آرایش دائم به دلیل سخت‌گیری‌هایی که وجود دارد از مراجعه کنندگان درخواست برگه سلامت می‌شود. البته این موضوع تنها در معتبرترین آرایشگاه‌ها وجود دارد و بسیاری از متقاضیان نیز ضرورتی در این خصوص نمی‌بینند. با این حال هدف از این اقدام حفظ کامل و صد در صدی سلامت مراجعه کنندگان است.

20

مزایای رعایت کلی بهداشت در آرایشگاه‌ها

با رعایت بهداشت و نظافت از سمت مراکز آرایشی، پیامدهای جالب توجهی ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • افزایش اعتماد: پر واضح است که اگر مشتریان به یک آرایشگاه از نظر رعایت بهداشت اطمینان حاصل نماید، خیلی سخت مجاب می‌شود که آرایشگاه مدنظرش را تغییر دهد.
  • افزایش اعتبار: اعتبار برای هر مجموعه کسب و کار نیاز است و برای آرایشگاه‌های از اهمیت دوچندان برخوردار است. لذا در کنار کیفیت، رعایت بهداشت در این زمینه موثر است.
  • افزایش مشتری: با اعتمادسازی به روش در نظر گرفتن نظافت آرایشگاه‌ها رفته رفته بر مشتریان مجموعه افزوده می‌شود که طبیعتاً به درآمدزایی بیشتر کمک می‌شود.

بررسی اهمیت داشتن مهارت در آرایشگاه ‌های آرایش دائم

هیچ‌کدام از ما علاقه‌ای به استفاده از آرایشگاه‌هایی که هیچ‌گونه تخصصی در نحوه آرایشگری ندارند، نداریم. از طرفی شغل آرایشگری از جمله حرفه‌هایی است که آزمون و خطا در آن نقشی نداشته و اگر از یک مرکز بی‌کیفیت استفاده شود نتایج آن تا مدت‌ها گریبان‌گیر متقاضیان خواهد بود. حال در ادامه به بررسی اهمیت داشتن مهارت در آرایشگاه‌ها می‌پردازیم:

·جذب مشتری بیشتر

وقتی آرایشگرها به توانایی‌هایشان ایمان داشته باشند و هر روزه به مهارت‌شان بیفزایند، طبیعتاً نگرانی از بابت جذب مشتری نخواهند داشت. پر واضح است که همه ما به آرایشگاه‌هایی مراجعه می‌کنیم که آرایشگرهای مجموعه از توانمندی قابل قبولی برخوردار باشند. در واقع تنها در این صورت است که دریافت هر نوع خدمات بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای انجام می‌شود.

·برندسازی

داشتن مهارت عالی، کاملاً بروز و بر اساس سلیقه مراجعه کنندگان به برندسازی آرایشگاه ‌های آرایش دائم کمک شایانی خواهد کرد. در واقع این امر سبب افزایش بیشتر مشتریان نیز خواهد شد. در حال حاضر برندسازی در حوزه آرایشگری به دلیل حساسیت‌ها و وسواس‌هایی که مراجعه کنندگان از خدمات دریافتی دارند، سخت‌تر شده است که با داشتن مهارت این دغدغه تا حدود زیادی برطرف شده است.

·امکان اشتغال در کشورهای مختلف

یکی از بهترین مزیت‌هایی که در داشتن مهارت آرایشگری وجود دارد این است که چه خانم و چه آقای آرایشگر این امکان را خواهند داشت تا در کشورهای دلخواه به شغل آرایشگری بپردازند. در واقع بسیاری از علاقه‌مندان به حضور در دیگر کشورها هستند که علاقه به ادامه دادن شغل‌شان در یک موقعیت بهتر هستند. لذا در این صورت اگر مهارت کافی در این شغل وجود داشته باشد احتمال مهاجرت از این طریق نیز وجود دارد.

·راه‌اندازی شعبه شخصی

وقتی آرایشگرها در آرایشگاه ‌های آرایش دائم مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند وقتی احساس کرده‌اند که کاملاً در این حوزه به مهارت کافی رسیده‌اند، شعبه آرایشگاه مدنظرشان را راه‌اندازی کنند. طبیعتاً این امکان به درآمدزایی بیشتر متخصصان حوزه آرایشگری منجر می‌شود. به طور کلی داشتن مهارت عالی در این حرفه هم مناسب دغدغه‌های مشتریان است و هم امکان پیشرفت قابل توجه را برای آرایشگرها فراهم خواهد کرد.

21

مهارت و بهداشت در آرایشگاه ‌های آرایش دائم مکمل یکدیگر هستند

بی‌شک آرایشگری حرفه فوق العاده حساسی است که اگر مهارت و رعایت بهداشت به طور همزمان برای مشتریان در نظر گرفته نشود، نتایج خاصی مشاهده نخواهد شد. اگر به آمارها و آرایشگاه‌هایی که به موفقیت‌های آن‌چنانی دست یافته‌اند نگاه کنید، حتماً متوجه توازن در اصل‌های عنوان شده خواهید شد. بنابراین اگر در حال حاضر قصد دارید یک آرایشگاه حرفه‌ای راه‌اندازی کنید، حتماً برنامه مدونی در این خصوص ارائه دهید تا خیلی زود بتوانید به آنچه که در ذهن دارید، برسید.

گفتنی است در این زمینه حتی می‌توانید از تجارب بهترین آرایشگاه ‌های آرایش دائم که کارشان از مهارت تخصصی و بهداشت کامل در مجموعه‌شان به کار گرفته‌اند، استفاده کنید تا سرنخ موفقیت در این حرفه را زودتر از حد تصور بدست آورید. لذا به طور کلی می‌توان گفت که مکمل بودن مهارت و بهداشت کلید نهایی موفقیت و درآمدزایی بیشتر در حوزه آرایشگری محسوب می‌شود.