ترازوهای لیبل ­پرینتر (Smart scale) دستگاه‌هایی هستند که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید و ارتباط از طریق بسترشبکه­ با دستگاه‌های دیگر، اطلاعات دقیقی را در مورد وزن­ کشی کالا ارائه می‌دهند و به عنوان یکی از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت و تجارت به شمار می‌روند. این ترازوها با امکاناتی مانند اتصال به شبکه‌های کامپیوتری، دارا بودن صفحه نمایش دیجیتالی، دقت و بالابردن سرعت اندازه‌گیری، محاسبه و ذخیره وزن‌ها و قابلیت اتصال به سیستم‌های مدیریتی، امکاناتی فراهم می‌کنند که در بهبود عملکرد و مدیریت کسب و کار موثر خواهند بود.

افزایش سرعت و دقت در کسب و کار فروشگاهی با ترازوهای دیجیتال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

ترازوهای دیجیتال فروشگاهی لیبل ­زن، با استفاده از ضریب بالای دقت و توان اتصال به نرم افزارهای فروشگاهی رایج، به خصوص در حوزه‌هایی مانند سوپرمارکت ها، هایپرمارکت ها و همه فروشگاه هایی که مدیریت امور مالی آنها مرتبط با کالای وزنی ست، توانسته اند مزیت نسبت به دیگررقبای خود کسب کنند.

ترازوی لیبل­ پرینتر یک ترازوی بارکدزن دیجیتال هم به شمار می رود که این قابلیت گام بزرگی به سوی بهره­وری کسب­وکارها­ست.

ترازوهای دیجیتال لیبل­ زن متصل به نرم افزار فروش، پس از وزن کشی کالا توسط چاپگر لیبل ، بارکدی چاپ می­کنند تا با الصاق روی کالا ، در صندوق فروش توسط نرم افزار ثبت شود و به فروش برسد .

ترازوهای لیبل ­زن قابلیت اتصال به شبکه‌های بی‌سیم (درخواستی) ودستگاه­های مختلف چون بارکد­خوان و فیش­ پرینتر را نیز دارند که با استفاده از آنها، می‌توان داده‌های ترازو را به نرم‌افزارهای حسابداری و مدیریت موجودی کالا وصل کرد.

ترازوهای هوشمند با اتصال به نرم‌افزارهای فروشگاهی حسابداری ِ فروشگاهی قابلیت تبدیل به صندوقهای فروشگاهی را نیز دارند؛ به ­این­ ترتیب اطلاعات وزن کالاهایی که در فروشگاه به فروش می‌رسند، به صورت خودکار به نرم‌افزار حسابداری ارسال می‌شود.

ترازوهای هماهنگ با سیستم های حسابداری و پایانه های فروش معمولاً دارای این امکان هستند که به کمک آن‌ها بتوان از خطاهای احتمالی در توزین کالاها جلوگیری کرد. این ترازوها با اتصال به سیستم‌های نرم‌افزار حسابداری مانند نرم­افزارهای حسابداری شرکت مهندسین رایان افزارپژواک اطلاعات توزین کالاها را به صورت خودکار و بدون دخل و تصرف انسانی به سیستم پایانه فروش منتقل می‌کنند.

ثبت اطلاعات توزین کالاها در سیستم نیاز به دستی‌کاری و دخل و تصرف انسانی در فرآیند فروش را برطرف می کند؛ در نتیجه مدیران کسب وکار می‌توانند به راحتی از اطلاعات دقیق و به روز در مورد موجودی و فروش کالاهای خود بهره‌مند شوند.

بارکد وزنی یکی از قابلیت­های ترازو­های دیجیتال ­لیبیل ­پرینتر است که به عنوان یک روش شناسایی محصولات به وزن مشخص، استفاده می‌شود.

2

 

برای ساخت یک بارکد وزنی، باید به جای استفاده از کد EAN یا UPC که برای شناسایی محصولات استفاده می‌شود، علاوه بر آن‌ها، وزن محصول نیز در بارکد ذخیره شود. به این صورت که با استفاده از عددی که در بخش وزن بارکد وجود دارد، می‌توان وزن محصول را برای پردازش در نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاهی استفاده کرد.

به‌طور مثال، در یک فروشگاه زنجیره‌ای، هنگامی که یک محصول با بارکد وزنی در سیستم ثبت می‌شود،

اطلاعات مربوط به آن شامل وزن و قیمت به‌طور خودکار به سیستم ثبت موجودی و فروش اضافه می‌شود. سپس، در هنگام فروش محصول، با اسکن کردن بارکد وزنی، وزن کالا در سیستم ثبت شده، به‌روزرسانی می‌شود و بعد از انجام فروش، موجودی آن به‌طور خودکار کاهش می‌یابد. این فرایند سریع و دقیق است و به‌طور قابل توجهی در هزینه و زمان صرفه‌جویی می‌کند.

 

ترازوهای دیجیتال فروشگاهی با اتصال به نرم­افزارهای حسابداری می­توانند به سه شیوه­ ی بارکدتفکیکی(تعدادی و وزنی)، بارکد تجمیعی  و پوز اسکیل( ترکیب ترازوی دیجیتال و پوز فروشگاهی) محاسبات مدیریت موجودی و فروش را در فروشگاه­ها انجام دهند.

3

در شیوه محاسبه بارکد تفکیکی با استفاده از ترازوهای لیبل­ پرینتر و اتصال آنها به نرم­افزارهای حسابداری فروشگاهی ، ترازو وزن کالا را با استفاده چاپ بارکد در نرم­افزارحسابداری فروشگاهی ثبت می‌کند و در فاکتور فروش نیز نمایش داده می‌شود.

مزایای استفاده از بارکد تفکیکی:

  • قابلیت استفاده در سیستم آفلاین
  • ردیابی موجودی: با استفاده از بارکد تفکیکی، فروشگاه می‌تواند به‌راحتی موجودی کالاهای خود را ردیابی کند و مطمئن شود که موجودی کالاهایش به دقت محاسبه شده

 در روش حسابداریِ بارکد تجمیعی، فروشندگان می‌توانند در یک سیستم آنلاین، به راحتی کالاهای خود را به‌صورت یک­جا و سریع  به سیستم‌های مدیریت مالی خود اضافه کنند و همچنین به‌راحتی فروش کالاها را ثبت کنند. این بارکد شامل یک سری از ارقام و حروف است که با استفاده از یک دستگاه اسکنر، می‌توان آن را خواند.

برای استفاده از بارکد تجمیعی در تجارت و فروشگاه‌ها، معمولاً مراحل زیر را طی می‌کنند:

شناسایی کالاها وچاپ بارکد: پس از توزین کالاهای خریداری شده و ثبت و اضافه در سبد خرید، مشتری  یک فیش بارکد تجمیعی برای مجموعه سفارش­های خود دریافت می‌کند.

اسکن بارکد و خوانش اطلاعات: سپس با مراجعه مشتری به صندوق فروشگاهی و تحویل فیش بارکد تجمیعی، متصدی فروش  اطلاعات موجود در بارکد را با استفاده از یک دستگاه اسکنر، خوانده و فاکتور خرید را نهایی می­کند.

ثبت فروش: با دریافت اطلاعات مربوط به کالاهای خریداری شده، سیستم مدیریت موجودی فروشگاه می‌تواند فروش را به‌روزرسانی کند و  وزن یا تعداد کالارا در موجودی کاهش دهد.

 

4

تهیه گزارشات: سپس، با استفاده از اطلاعات موجود در سیستم حسابداری فروشگاه، صاحبان کسب ­وکار می‌توانند گزارشاتی را تهیه کنند تا از وضعیت موجودی و فروش در فروشگاه خود آگاه شوند و تصمیماتی برای بهبود عملکرد مجموعه خود بگیرند.

 

 

مزایای استفاده از بارکد­تجمیعی:

  • چاپ تنها یک فیش برای مجموعه خرید­های مشتری(درهرتعداد)  سبب صرفه‌جویی در وقت، هزینه و موادمصرفی کسب و کار شما خواهد شد.
  • در بارکد تجمیعی عملیات شناسایی، ثبت و فروش کالاها با دقت و سرعت بسیار بالاتری نسبت به دیگر شیوه های بارکدخوانی انجام می­گیرد
  •  استفاده از شیوه بارکدتجمیعی، احتمال فساد  و سرقت در روند(ترازو تا صندوق) فروش کالاهای وزنی را به شدت کاهش می­دهد

نرم‌افزار حسابداریِ فروشگاهی "پرنس" از قابلیت اتصال ترازوهای دیجیتال لبیل­پرینتر به خود بهره می‌برد. با استفاده از این نرم­افزار و ترازوهای لیبل­زن، می‌توانید موجودی کالاهای وزنی خود را با روش شناسایی بارکد­وزنی به صورت دقیق و بدون اشتباه به­روزرسانی کنید . همچنین این نرم افزار، قابلیت‌هایی مانند مدیریت فاکتورها، مدیریت موجودی، صدور رسید، ایجادگزارش‌های مالی و ... را نیز داراست.

به عنوان مثال، فروشگاه‌های خرده­فروشی کالای­وزنی مانند دهکده پروتئین هشتم، پروتئینی سالار و الوکیک از ترازوهای هوشمند و نرم‌افزار حسابداری­ ِفروشگاهی پرنس شرکت پژواک بهره می‌برند.

 در پایان پیشنهاد ما به شما این است که با اتصال ترازوهای لیبل­پرینتر به نرم افزارهای حسابداری ِ فروشگاهی  چون شرکت پژواک، از مزایای زیر استفاده کنید:

 - دقت بیشتر در اندازه‌گیری: با دارا بودن سیستم های خودکار اندازه‌گیری در ترازوهای لیبل­زن ، احتمال خطا در اندازه‌گیری و ریسک افتادن در مشکلات حسابداری به شدت کاهش می‌یابد.

- مدیریت بهتر موجودی: با اتصال ترازوهای دیجیتال­ بارکد­زن به سیستم مدیریت موجودی و انبار،

اندازه‌گیری وزن کالاها و ثبت آن‌ها درسیستم به صورت خودکار صورت می‌گیرد و به مدیران فروشگاه کمک می‌کند تا بهتر از موجودی کالاهای خود آگاهی داشته باشند وبتوانند به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنند.

- صرفه جویی در زمان و هزینه: با اتصال ترازوهای لیبل­زن به سیستم حسابداری ِ فروشگاهی ، فرآیند 

ثبت وزن کالاها و محاسبه قیمت به صورت خودکار صورت می‌گیرد و نیازی به دستی واردکردن اطلاعات نیست.