در ابتدا باید بدانیم که آب مقطر چیست؟ اگر خیلی ساده بخواهیم توضیح دهیم آب خالص و بدون هیچ گونه املاح و مواد معدنی را آب مقطر میگویند.

آب مقطر و موارد استفاده آن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آب مقطر به دلیل خلوص بالا انتخاب آزمایشگاه ها و داروخانه ها می باشد. دستگاه تقطیر آب 99.9 درصد مواد معدنی، باکتری ها و مواد شیمیایی محلول را از آب حذف می کند. علیرغم کیفیت بالای آن، تشخیص اینکه آیا آب مقطر برای نوشیدن بی خطر است یا خیر، آسان نیست. اثرات نوشیدن آب مقطر همچنان موضوعی است که مورد تحقیق قرار نگرفته و اغلب مورد بحث قرار گرفته است. مواد معدنی ضروری مانند کلسیم، منیزیم و سدیم همراه با آلاینده‌های مضر از آب مقطر حذف می‌شوند و باعث می‌شود برخی نگران خطرناک بودن آن باشند.

برای درک مزایا و معایب آب مقطر، باید نقش آب در بدن، منابع مواد معدنی ضروری و نحوه استفاده بدن از مواد معدنی را در نظر گرفت. ما متخصص تصفیه آب هستیم، نه دانشمندان یا متخصصان پزشکی، بنابراین استدلال های رایج و حقایق علمی را بررسی کرده ایم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا آب مقطر بهترین انتخاب برای سلامتی شما است یا خیر.

آیا نوشیدن آب مقطر بی خطر است؟

 

بله، آب مقطر برای نوشیدن بی خطر است. با این حال، ممکن است متوجه شوید که طعم آن کمی صاف است. تقطیر آب را در یک فرآیند طبیعی، مشابه چرخه هیدرولوژیکی زمین، تصفیه می کند. هیچ ماده شیمیایی یا ضدعفونی کننده اضافه ای در آب وجود ندارد که به شما آسیب برساند. آنچه از آب باقی می ماند همان چیزی است که باعث نگرانی می شود.

 

دستگاه تقطیر آب در حذف مواد از آب آنقدر خوب است که تقریباً همه چیز از جمله مواد معدنی محلول حذف می شود. برخی از این مواد معدنی ضروری یا الکترولیت ها توسط بدن برای انتقال سیگنال بین سلول ها استفاده می شود. بدن ما الکترولیت ها را عمدتاً از طریق غذا به دست می آورد. آب فقط حاوی مقادیر کمی از مواد معدنی است، اما آیا برای تأثیر قابل توجه کافی است؟ این به سلامت، تغذیه و سطح فعالیت بدنی شما بستگی دارد.

 

استدلال های رایج در مورد نوشیدن آب مقطر:

 

     نوشیدن آب مقطر به دلیل کمبود مواد مغذی ضروری مشکلاتی را برای سلامتی ایجاد می کند و باعث کم آبی بدن می شود.

     نوشیدن آب مقطر هرگز ایده بدی نیست زیرا بدن نمی تواند مواد معدنی محلول آب را به بافت جذب کند.

     نوشیدن آب مقطر می تواند مفید باشد، اما ممکن است بهترین انتخاب برای همه نباشد، به خصوص اگر مواد معدنی با منبع دیگری تکمیل نشده باشند.

 

آب 60 درصد از بدن انسان را تشکیل می دهد، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که آب سالم و مفید است. ما می خواهیم اطلاعات مورد نیاز برای تعیین اینکه آیا باید آب مقطر را انتخاب کنید یا جایگزین را در اختیار شما قرار دهیم.

برای تماس با آب باران میتوانید از این لینک استفاده کنید.

آب مقطر در زمینه پزشکی

 

از آنجایی که آب مقطر بسیار خالص است، یک ابزار رایج مورد استفاده در زمینه پزشکی است. بیمارستان ها از آب مقطر برای تهیه غذا برای بیماران خود و استریل کردن مواد استفاده می کنند. جراحان در طی اقدامات پزشکی از آب مقطر استفاده می کنند.

 

هر کسی که طبابت می کند احتمالاً از آب مقطر برای شستن دست ها و در آزمایشگاه ها استفاده می کند. خلوص ایمنی بیمار را تضمین می کند و برای میدان امری ضروری است.

در دامپزشک

 

مانند رشته پزشکی، دامپزشکان نیز از آب مقطر استفاده می کنند. آنها نیز از آب مقطر برای عملیات و ضد عفونی استفاده می کنند، اما از آب مقطر برای تزریق داخل وریدی نیز استفاده می کنند. تزریق داخل وریدی معمولاً برای کاهش تب در حیوانات خانگی ما و هیدراته نگه داشتن آنها انجام می شود.

خودروها

 

آب مقطر بهترین نوع آبی است که در تعمیر و نگهداری خودروها استفاده می شود. باتری‌های سربی که ماشین‌ها و کامیون‌ها را روشن نگه می‌دارند به آب متکی هستند. اگر آب داخل باتری کاملاً خالص نباشد، باتری به آرامی خراب می شود. در صورت عدم استفاده از آب مقطر، همین مشکل ممکن است در سیستم خنک کننده خودرو رخ دهد.

تمیز کردن

 

آب مقطر بهترین گزینه برای تمیز کردن است. پس از استفاده از ضد عفونی کننده، آب مقطر می تواند مواد شیمیایی را بشویید و همچنان میکروب سطحی را آزاد کند. همچنین این یکی از تنها راه‌های پاک کردن صفحه نمایش و جلوگیری از رگه‌ها است!

لوازم آرایشی

 

شرکت های آرایشی و بهداشتی به دلیل خلوص از آب مقطر استفاده می کنند. محصولات مراقبت از پوست و آرایش باید تمیزترین آب را در ترکیبات خود داشته باشند تا ایمنی مشتریان خود را تضمین کنند. آب ناخالص می تواند باعث افزایش لکه ها یا بدتر از آن شود. به همین دلیل است که خلوص در این صنعت بسیار مهم است.

زیست شناسی

 

در نهایت، می توانید به طور مداوم زیست شناسانی را پیدا کنید که از آب مقطر برای آزمایش استفاده می کنند. ناخالصی های آب می تواند یک آزمایش آزمایشگاهی دشوار را خراب کند و تعیین مشکل دشوار خواهد بود. آب مقطر از این اشتباه جلوگیری می کند و برای تمیز کردن ابزار نیز استفاده می شود.

 

بنابراین، شما آن را دارید: بسیاری از صنایع از آب مقطر استفاده می کنند! به بیان ساده، اگر نیاز به تضمین پاکیزگی دارید، پس آب مقطر همان چیزی است که به دنبال آن هستید!

امروز با خدمات تحویل آب باران تماس بگیرید!

 

به عنوان یک سرویس تحویل آب، ما معتقدیم هر شکلی از آب جایگاه خود را دارد، اما معتقدیم بهترین آب آشامیدنی آب چشمه است. به همین دلیل است که ما تحویل آب چشمه خوشمزه، ترد و با طراوت در منزل و محل کار را ارائه می دهیم! علاقه مند؟ بیشتر بدانید!

شرکت آب باران تولید کننده آب مقطر در ایران است که سالها تجربه و قدمت دارد. شما میتوانید برای تهیه آب مقطر در هر میزان با ما تماس بگیرید. ما آماده ایم تا نیاز شما را برطرف نمائیم.

موارد استفاده از آب مقطر

 

اگرچه تقریباً 70 درصد از زمین پوشیده از آب است و بیشتر آن برای مصرف یا استفاده روزمره مناسب نیست. آب مقطر به آبی اطلاق می شود که به شدت تصفیه شده باشد. با توجه به این کیفیت، کاربرد و فواید زیادی دارد.