تاثیر ظهور هوش مصنوعی بر گرافیک ، فعالیت گرافیست‌ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

یکی از سؤالات کلیدی که برای فعالان حوزه گرافیک، توسعه رابط کاربری و... مطرح می‌شود این است که تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک تا چه حد جدی خواهد بود؟

شاید این بحث از آن روزهایی شروع شد که برخی در عوض سفارش طراحی لوگو به طراحان گرافیک ترجیح دادند، از یک سازنده لوگوی آنلاین استفاده کنند.

پس از مدتی هم که هوش مصنوعی وارد میدان دنیای آنلاین شد و به کمک این‌ چنین ابزارها آمد.

حالا این سوال‌ها باقیست که آیا بازار کار گرافیست‌ها تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد؟ آیا هزینه خدمات طراحی گرافیک همچون قیمت طراحی لوگو به سبب حضور این تکنولوژی متاثر می‌شوند؟

 این تکنولوژی‌ها کی به بازار ایران می‌رسند و آیا قرار است واقعاً هوش مصنوعی موجب ازکارافتادگی گرافیست‌ها و یا محدودشدن فعالیت آن‌ها گردد؟

در این مقاله تمام این سؤالات کلیدی مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

ورود هوش مصنوعی به حوزه گرافیک و تصویرپردازی

موضوع این است که امروزه حتی موزیک‌هایی نیز مبتنی بر هوش مصنوعی، بدون این که خواننده صوت خود را ضبط کند، تولید و میکس می‌گردد.

این زمینه‌سازی سبب ورود به دنیای تدوین ویدئوها شده و به طبع تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک، ساده‌تر از مباحث بالا است.

یکی از کاربردهای اصلی هوش مصنوعی در گرافیک، افزایش سرعت پردازش تصاویر و ویدئوها است.

با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان تصاویر را به‌سرعت بیشتری پردازش کرد و افکت‌های مختلف را به تصاویر اضافه کرد.

همچنین، این تکنولوژی در تولید تصاویر و فیلم‌های واقعیت مجازی و افزوده نقش بسیار مهمی دارد.

این امکانات، به طراحان و توسعه‌دهندگان گرافیک، امکان می‌دهد تا تصاویر و فیلم‌های باکیفیت بالا و با افکت‌های متنوع و واقعیت بالا را به‌راحتی ایجاد کنند.

در کل، ظهور هوش مصنوعی باعث شده است که امکانات گرافیک به‌شدت بهبود پیدا کنند و باعث ایجاد تصاویر و فیلم‌هایی باکیفیت واقعیت بالا و افکت‌های متنوع شود.

به همین دلیل، استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای طراحی و تولید محتوای گرافیکی به‌شدت مورداستفاده قرار گرفته است.

تأثیر هوش مصنوعی در گرافیک، بیشتر در حوزه تولید المان‌های بصری است. خلاقیت موضوعی است که شاید در درازمدت موجب بروز مشکل شود.

ظهور هوش مصنوعی در صنعت طراحی گرافیک

در نهایت، بهتر است که به پاسخ این سوال مهم برسیم: تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک جدی است؟

آیا می‌تواند بر کسب و درآمد طراحان گرافیک ، استودیو طراحی‌های گرافیک و فعالان این صنعت اثر بگذارد؟

در پاسخ باید گفت بله هوش مصنوعی به طور قابل‌توجهی بر بازار کار گرافیک تأثیر داشته است. با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی، امکانات گرافیکی به طور چشمگیری بهبودیافته است، و این به معنای نیاز به توانایی‌های جدید و به‌روز شده برای طراحان و توسعه‌دهندگان گرافیک است.

بااین‌وجود، هوش مصنوعی همچنان نیازمند انسان برای برنامه‌ریزی، ارزیابی و کنترل است، به همین دلیل نیاز به مهارت‌های گرافیکی انسانی برای طراحی و تولید محتوای گرافیکی همچنان وجود دارد؛ بنابراین، هوش مصنوعی به‌عنوان یک ابزار کاربردی و جدید، به جایگاه خلاقیت و تخصص انسان در زمینه گرافیک نیازمندیم، و باعث ایجاد تغییراتی در مهارت‌ها و توانایی‌های موردنیاز برای این حوزه می‌شود.

هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری نوین، باعث ایجاد تغییرات و انقلاب در صنعت گرافیک شده است. با این‌وجود، نیاز به مهارت‌های انسانی همچنان برای طراحی و تولید محتوای گرافیکی وجود دارد، و به همین دلیل، طراحان و توسعه‌دهندگان گرافیک باید به‌روزرسانی و ارتقاء مهارت‌های خود را برای مواجهه با چالش‌های جدید با تکنولوژی هوش مصنوعی در نظر داشته باشند.

در ادامه بیشتر در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک صحبت می‌کنیم.

16

هوش مصنوعی کدام یک از بخش‌های گرافیک را بیشتر از همه تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

هوش مصنوعی در بسیاری از حوزه‌های گرافیک کاربرد دارد، اما در همه حوزه‌ها نمی‌تواند جایگزینی برای انسان باشد. برخی از حوزه‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند به آنها کمک کند عبارت‌اند از:

  • پردازش تصویر: هوش مصنوعی به طور گسترده در پردازش تصویر استفاده می‌شود. این شامل تشخیص چهره، تشخیص شی، تشخیص الگو، بازشناسی اجسام، و... می‌باشد.
  • طراحی و گرافیک: هوش مصنوعی می‌تواند در طراحی و گرافیک به‌عنوان یک ابزار کمکی برای طراحان استفاده شود، اما نمی‌تواند به طور کامل جایگزینی برای طراح انسان باشد. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار رنگ‌ها را انتخاب کند، اما برای ایجاد یک طرح گرافیکی کامل نیاز به تعقل  و دانش طراحی انسانی است. یا برای مثال
  • ویرایش تصویر و ویدئو: هوش مصنوعی می‌تواند در ویرایش تصاویر و ویدئوها کمک کند. برای مثال، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به طور خودکار آبجکت‌های موجود در تصاویر را شناسایی کرده و از بین بردارند، یا نویزهای تصویر را به طور خودکار حذف کنند.
  • طراحی سایت: هوش مصنوعی در طراحی رابط کاربری سایت نیز می‌تواند به طور گسترده استفاده شود. برای مثال، هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار ترتیب‌بندی و نمایش محصولات را بر اساس سلیقه کاربران تغییر دهد.

هوشمندترین ابزارهای هوش مصنوعی در دنیای گرافیک

مدتی است که یک سری ابزارهای هوش مصنوعی معرفی شده‌اند که در زمینه تدوین تصاویر و گرافیک می‌توانند واقعاً قدرت خود را به رخ بکشند. درصورتی‌که مایل به تست یک سری از این ابزارها هستید، می‌توانید به سراغ گزینه‌های مذکور بروید.

هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری نوین، ابزارهایی را برای گرافیک و تدوین تصویر فراهم کرده است. در ادامه به برخی از این ابزارها اشاره خواهیم کرد:

  • Generative Adversarial Networks: این ابزار برای تولید تصاویر و ویدئوهای مصنوعی به کار می‌رود. GANs شامل دو شبکه عصبی است که با هم به یکدیگر رقابت می‌کنند و تصاویر و ویدئوهای جدید را تولید می‌کنند.
  • Style Transfer: این ابزار برای تغییر سبک یک تصویر به سبک دیگری استفاده می‌شود. به این صورت که ابتدا یک تصویر انتخاب می‌شود و سپس از یک مدل هوش مصنوعی استفاده می‌شود تا سبک تصویر را به سبک دیگری تغییر دهد.
  • Neural Style Transfer: این ابزار شبکه‌های عصبی را برای تحلیل سبک و محتوای تصویر به کار می‌برد. با استفاده از این ابزار، می‌توان تصاویری با سبک‌های مختلف ایجاد کرد.
  • Deep Dream: این ابزار برای تغییر تصاویر به سبکی خاص استفاده می‌شود. با استفاده از Deep Dream، می‌توان تصاویر را به شکلی خلاقانه و با سبک‌های مختلف تغییر داد.
  • Autoencoders: این ابزار برای تولید تصاویر مصنوعی با استفاده از داده‌های ورودی استفاده می‌شود. به این صورت که ابتدا از تصاویر موجود استخراج می‌شود و سپس از این داده‌ها برای تولید تصاویر جدید استفاده می‌شود.

 

مزایای ورود هوش مصنوعی به صنعت چیست؟

قرار بود بیشتر در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک صحبت کنیم، حالا لازم می‌دانیم که Side Effectها و آثار آن را به تفکیک در ادامه ذکر کنیم.

هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری نوین، تأثیرات بسیاری بر صنعت گرافیک داشته است و به طراحان این امکان را می‌دهد تا کارهای خود را باکیفیت و سرعت بیشتری انجام دهند. در ادامه، برخی از تغییراتی که هوش مصنوعی در صنعت گرافیک ایجاد کرده است را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. افزایش سرعت: هوش مصنوعی به طراحان این امکان را می‌دهد که کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. برای مثال، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان تصاویر را به‌سرعت بسیار بالا برش داد و تغییر رزولوشون و... داد.
  2. ارتقای کیفیت: هوش مصنوعی به طراحان این امکان را می‌دهد تا کیفیت تصاویر خود را بهبود بخشند. برای مثال، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان تصاویر پیچیده را به شکلی دقیق و باکیفیت بالا بازسازی کرد.
  3. خلاقیت بیشتر: هوش مصنوعی به طراحان این امکان را می‌دهد تا خلاقیت خود را بهبود بخشند. برای مثال، با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان تصاویر و طرح‌های جدید و خلاقانه‌ای را ایجاد کرد که قبلاً به آن‌ها فکر نمی‌شد.

چگونه قربانی هوش مصنوعی نشویم

اگر به‌عنوان یک گرافیست نگران درآمد، آینده کاری و زمینه فعالیت خود هستید، به شما در ادامه، راهکارهای کلیدی شرح می‌دهیم که مبتنی بر آن‌ها، همچنان می‌توانید سطح درآمد خود را حفظ کرده و تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک را کم‌رنگ‌تر کنید.

دقت داشته باشید که به‌هرحال کنار آمدن با این تکنولوژی و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به همین راحتی‌ها هم نیست و در بسیاری از موارد، نتیجه خوبی از آن‌ها، مبتنی بر نیاز خود نمی‌گیرید.

هوش مصنوعی به‌عنوان یک فناوری نوین در صنعت گرافیک و تبلیغات، تأثیرات بسیاری داشته و دارد. اما می‌توان با برخی اقدامات مؤثر، تأثیرات منفی هوش مصنوعی بر بازار گرافیک را کم کرد. در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره خواهیم کرد:

توسعه مهارت‌های متفاوت

به‌عنوان طراحان گرافیک، می‌توانید با توسعه مهارت‌های متفاوت و متمایز از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، خود را از رقابت با این فناوری خارج کنید. به‌جای اینکه به‌شدت به هوش مصنوعی متکی شوید، به دنبال توسعه مهارت‌های خلاقانه و متفاوت باشید

ایجاد برندهای قوی

ایجاد برندهای قوی و جذاب در بازار، به شما کمک می‌کند تا از رقابت کردن و مقایسه شدن با هوش مصنوعی جلوگیری  کنید. برای ایجاد یک برند قوی، باید به بازار و نیازهای مشتریان خود توجه کنید و به دنبال ارائه خدمات و محصولات باکیفیت بالا باشید.

همکاری با هوش مصنوعی

به‌جای رقابت با هوش مصنوعی، می‌توانید با این فناوری همکاری کنید و از آن به‌عنوان یک ابزار برای بهبود کارهای خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای ایجاد پایگاه‌داده از تصاویر استفاده کنید که بتوانید برای پروژه‌های آتی خود به آنها ارجاع دهید.

بازار گرافیک ایران هنوز جای کار دارد

دقت کنید که اگرچه بازار جهانی گرافیک تحت‌تأثیر هوش مصنوعی قرار گرفته، اما به طبع مشکلات زیادی با زبان فارسی، سبک طراحی‌های مشتریان ایرانی و... وجود دارد. به طور مثال برای طراحی یک بنر، نمی‌توان هنوز آن طور که بایدوشاید به هوش مصنوعی متکی بود.

 

نواقص و مشکلات هوش مصنوعی در حوزه گرافیک

همین‌طور به‌عنوان مشکلاتی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، همچنان می‌توانید از عدم تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک استفاده کنید. اگر مایل هستید که در این جامعه فعالیت تجاری حضور پر رنگ داشته باشید، هرکدام از موارد بالا می‌تواند نقشه راه و سرنخ خوبی برای شما باشد.

هوش مصنوعی در حوزه گرافیک نیز مزایا و معایب خود را دارد. در زیر به برخی از معایب هوش مصنوعی در زمینه گرافیک اشاره خواهیم کرد:

کاستی‌های درک معنایی

هوش مصنوعی در برخی موارد نمی‌تواند به‌درستی معنای یک تصویر را درک کند. به‌عنوان‌مثال، یک الگوریتم هوش مصنوعی ممکن است نتواند تشخیص دهد که یک تصویر به چه دلیل خاصی جذاب است و برای ایجاد یک طرح گرافیکی مناسب باید به فاکتورهای بسیاری دیگری نیز توجه کرد.

بی‌تجربگی در طراحی

برخلاف طراحان گرافیک حرفه‌ای، الگوریتم‌های هوش مصنوعی معمولاً به تجربه و دانش بیشتری در زمینه طراحی نیاز دارند؛ بنابراین، استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک ممکن است به یک کاستی در ابتدای کار و بدون درک کافی از اصول طراحی منجر شود.

تحمل کمتری برای خطاها

هوش مصنوعی در برخی موارد به دلیل عدم توانایی در درک معنایی، تحمل کمتری برای خطاها و اشتباهات دارد. این مسئله در زمینه گرافیک بسیار حائز اهمیت است، زیرا حتی یک خطای جزئی در طراحی می‌تواند به ابطال کامل یک پروژه بزرگ منجر شود.

هوش مصنوعی جایگزین گرافیست‌ها می‌شود؟ خطری وجود دارد؟

به طبع که می‌توان انتظار داشت هوش مصنوعی بسیاری از فعالان گرافیک که زمینه‌های تخصصی را دنبال نمی‌کنند را تحت‌تأثیر قرار دهد. اگرچه که هنوز جای بحث دارد، اما به‌هرحال سیستم‌های قدرتمندی که در AI ابداع شده است، می‌تواند به‌شدت برای بازار کار و آینده این حوزه خطرساز باشد.

استفاده از هوش مصنوعی در زمینه گرافیک و طراحی می‌تواند به کاهش زمان و هزینه‌های تولید، بهبود کیفیت و کارایی و حتی افزایش خلاقیت کمک کند. بااین‌حال، هنوز نمی‌توان هوش مصنوعی را به‌عنوان جایگزین کامل برای گرافیست‌ها در نظر گرفت. به دلیل محدودیت‌هایی که در هوش مصنوعی وجود دارد، گرافیست‌ها هنوز هم نیاز به تصمیم‌گیری‌های انسانی و تجربی دارند.

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به بهبود فرایند طراحی و کاهش زمان تولید کمک کند، اما طراحی یک کار خلاقانه و موفق نیاز به چیزی بیشتر از فقط الگوریتم‌ها و روش‌های خودکار دارد. طراحی محصولات خلاقانه و منحصربه‌فرد، برای جلب‌توجه و تأثیرگذاری بر مخاطبان نیاز به خلاقیت و تخصص انسانی دارد که هوش مصنوعی به آن نمی‌تواند برسد؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی قادر به جایگزینی کامل گرافیست‌ها نیست، بلکه می‌تواند بهبودی در فرایند طراحی و کاهش هزینه‌ها و زمان تولید را به همراه داشته باشد. گرافیست‌ها هنوز هم نیاز به تخصص و تجربه دارند تا بتوانند طرح‌هایی خلاقانه و موفق را به وجود آورند.

درصورتی‌که یک گرافیست هستید، می‌توانید با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی توسعه و تدوین تصاویر را برای خود آسان کنید و اما در نهایت امضای پایانی موفقیت‌آمیز یک طرح را خودتان ثبت کنید.

17

چگونه در سال 2023 گرافیست خوبی باشیم؟

سوال مهم دیگری که در بحث تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک و کار گرافیست‌ها مطرح می‌شود مرتبط با جلوگیری از بروز مشکلات گسترده‌تر و عدم کارایی خواهد بود.

برای اینکه بهترین گرافیستی که می‌توانید باشید، به چند نکته توجه کنید:

  1. مطالعه و پژوهش: برای بهبود مهارت‌های خود در طراحی، باید به طور مداوم مطالعه و پژوهش در زمینه هنر، طراحی و گرافیک انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا بتوانید به طور مداوم به‌روزرسانی‌های مرتبط با روند صنعت را دنبال کنید.
  2. تجربه کاری: برای بهبود تجربه کاری خود، می‌توانید با پروژه‌هایی که به شما محول می‌شود، به طور مستمر کار کنید و بهبود مهارت‌های خود را افزایش دهید. همچنین، برای کسب تجربه کاری بیشتر، می‌توانید با افراد دیگری که در این صنعت فعالیت می‌کنند، شبکه‌سازی کنید و با آن‌ها همکاری کنید.
  3. استفاده از ابزارهای مناسب: برای بهبود مهارت‌های خود در طراحی، باید از ابزارهای مناسبی استفاده کنید. برخی از این ابزارها شامل نرم‌افزارهای طراحی گرافیکی، ویرایش تصویر و گرافیک، وب و توسعه وبگاه، ویدئو و انیمیشن و... است.
  4. توجه به جزئیات: جزئیات در طراحی گرافیکی بسیار مهم هستند و این باعث می‌شود که کارهای شما به‌صورت حرفه‌ای‌تر و جذاب‌تر باشند. بهتر است همیشه بادقت و تمرکز به کارتان بپردازید و در جزئیات کار خود دقت کنید.

ورود AI یا هوش مصنوعی بر طراحی رابط و تجربه کاربری یا UI و UX

وقتی در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک و کار گرافیست‌ها صحبت می‌کنیم، به طبع شاخه‌های مختلف آن را در نظر داریم. در حال حاضر و باتوجه‌به تکنولوژی‌های موجود و قابلیت‌هایی که برای این ابزارها در نظر گرفته شده، هوش مصنوعی (AI) می‌تواند در طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) کمک بسیاری کند. در ادامه تعدادی از کاربردهای هوش مصنوعی در UI/UX را بررسی می‌کنیم:

  • طراحی مواد آموزشی: با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان در طراحی مواد آموزشی بهترین روش‌های یادگیری را تشخیص داد و بهبود آن‌ها را پیشنهاد داد.
  • خلق رابط کاربری: هوش مصنوعی می‌تواند به کاربر اجازه دهد تا با استفاده از صدا و حرکت، با رابط کاربری تعامل کند. همچنین، هوش مصنوعی می‌تواند با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و تعاملات کاربر، به طراحی بهتر و مطابق با نیاز کاربران کمک کند.
  • پیش‌بینی رفتار کاربر: با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان به پیش‌بینی رفتار کاربر و ارائه پیشنهادهای مناسب برای بهبود تجربه کاربری او پرداخت.
  • بهبود جستجو: با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان به بهبود سیستم جستجوی رابط کاربری و ارائه نتایج بهتر برای کاربران کمک کرد.
  • طراحی محصولات: با استفاده از هوش مصنوعی، می‌توان به طراحی محصولات جدید باتوجه‌به نیازهای کاربران و باتوجه‌به داده‌های جمع‌آوری‌شده از آن‌ها پرداخت.

 

ادوبی تحت‌تأثیر هوش مصنوعی و قابلیت‌های آن

کم‌تر کسی فکرش را می‌کرد که روزی هوش مصنوعی، شرکت بزرگ ادوبی را نیز وادار به استفاده مستقیم از قابلیت‌های خلق و توسعه گرافیک کند. اما به‌هرحال این اتفاق رخ داد. Adobe Photoshop یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای گرافیکی است که برای طراحی، ویرایش و پردازش تصاویر استفاده می‌شود. در ادوبی فتوشاپ، از هوش مصنوعی به‌عنوان یکی از ابزارهای پردازش تصویر استفاده می‌شود که به کاربران امکانات جدیدی برای انجام کارهایشان در زمینه گرافیک می‌دهد. به‌عنوان‌مثال:

1- Adobe Sensei:

هوش مصنوعی Adobe Sensei به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از این پلاگین، تصاویر خود را بهبود دهند و به طور خودکار و سریع به تصاویر گرافیکی برتری دست یابند.

2- ابزار Content-Aware Fill:

در این قابلیت، هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از این ابزار، قسمت‌های مختلفی از تصویر را حذف کرده و جایگزینی هوشمندانه برای آنها پیدا کنند.

3- ابزار Select Subject:

این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور خودکار و سریع، موضوع اصلی یک تصویر را انتخاب کنند و سایر قسمت‌های تصویر را از بین ببرند.

4- فیلتر Adobe Camera Raw:

این فیلتر به کاربران امکاناتی مانند تنظیم دقیق تنظیمات نورپردازی و رنگ‌بندی تصاویر را می‌دهد که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود.

بهترین سایت‌ها برای خلق گرافیک توسط هوش مصنوعی

در حال حاضر، بسیاری از سایت‌ها به‌منظور کمک به کاربران در خلق تصاویر با هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. در زیر به برخی از این‌سایت‌ها اشاره می‌کنیم:

  • Deep Dream Generator: به‌عنوان اولین گزینه فعال در این زمینه بزرگ، این سایت به کاربران امکان می‌دهد تصاویر خود را با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی به‌صورت خودکار تغییر دهند.
  • Artbreeder: همین‌طور این پلتفرم با استفاده از شبکه‌های مولد مقابله‌ای (GAN)، به کاربران امکان می‌دهد تصاویر خود را با ترکیب چندین تصویر، خلق کنند.
  • RunwayML: این سایت به کاربران امکان می‌دهد از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای خلق تصاویر، ویدئوها و صداها استفاده کنند.
  • AI Painter: هوش مصنوعی نقاش از شبکه‌های قدرتمند و منابع تصاویر برای تبدیل تصاویر خام به تصاویر هنری استفاده می‌کند.
  • NeuralStyler: این سایت به کاربران امکان می‌دهد تصاویر خود را با استفاده از مدل‌های یادگیری عمیق، به یک سبک خاص تبدیل کنند.

میدجرنی نیز به‌عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین‌ها، از جمله کلیدی‌ترین، مهم‌ترین و بهترین ابزارهایی است که می‌توانید برای خلق تصویر با هوش مصنوعی استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی محوریت تأثیر هوش مصنوعی بر گرافیک و فعالیت گرافیست‌ها پرداختیم و به این موضوع اشاره داشتیم، اگرچه AI توانسته انجام بسیاری از کارهای سخت و پیچیده را تبدیل به یک پردازش چنددقیقه‌ای کند، اما هنوز هم برای ایجاد و توسعه خلاقیت نیاز به یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای دارد. هوش مصنوعی می‌تواند موجب بیکار شدن بسیاری در زمینه‌های گرافیک شود. حتی بهترین و موفق‌ترین‌ها را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اما قرار نیست که صرفاً صفر تا صد کار را خودش انجام دهد.

هنوز هم اگر بخواهید از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید، لازم است که با روان‌شناسی رنگ، توسعه گرافیک و هماهنگ‌سازی جلوه‌های گرافیک به‌درستی آشنایی داشته باشید. در غیر این صورت به‌عنوان یک شخص که آشنایی به گرافیک را ندارد به مشکل برمی‌خورید و صرفاً با یک سری تصاویر نامفهوم که توسط ذهن هوش مصنوعی، از خواسته‌های ناقص شما به وجود آمده است روبرو می‌شوید.