​ کوهی از لباس‌های کثیف گوشه خانه را تصور کنید؛ حتی تصور این موضوع هم ذهن را آشفته می‌کند! روشن نشدن ماشین لباسشویی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اگر لباسشویی از کار بیفتد و روشن نشود، احتمالا مجبور می‌شوید برای مدتی لباس‌ها را با دست بشویید. برای این که مجبور به شستن لباس‌ها با دست نشوید، در ادامه این مقاله قصد داریم چند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی را بررسی کنیم و راهکارهایی برای رفع سریع این مشکلات را پیشنهاد دهیم. اگر ماشین لباسشویی شما روشن نمی‌شود و به دنبال علت آن هستید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

بررسی ۶ علت روشن نشدن ماشین لباسشویی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

1. برقرار نبودن اتصال برق؛ علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ و سایر برندها

اولین علت روشن نشدن ماشین لباسشویی، برقرار نبودن اتصال برق است. پیش از این که برای تعمیر ماشین لباسشویی اقدام کنید، ابتدا کابل لباسشویی را موردبررسی قرار دهید. گاهی اوقات به دلیل پاره شدن، ذوب شدن بر اثر حرارت یا پوسیده بودن سیم اتصال، جریان برق در ماشین لباسشویی برقرار نشده و دستگاه روشن نمی‌شود. برای اطمینان از این موضوع حتما سیم اتصال و دوشاخه دستگاه را بررسی کنید.

علاوه‌بر سیم اتصال، ممکن است پریز برق مشکل داشته باشد. گاهی اوقات با جابه‌جا کردن پریز محل اتصال ماشین لباسشویی، دستگاه شروع به کار می‌کند؛ در چنین حالتی متوجه می‌شوید که پریز تغذیه برق مشکل داشته و نیازی به تعمیرات لباسشویی ندارید. با استفاده از یک فازمتر نیز می‌توانید از وجود جریان برق در پریز اطمینان پیدا کنید. هنگام انجام این کار و بررسی جریان الکتریسیته در پریز برق بسیار مراقب باشید.

2.خراب شدن سوئیچ درب؛ دلیل رایج کار نکردن ماشین لباسشویی‌های مدرن

در بسیاری از موارد اگر در ماشین لباسشویی به‌طورکامل بسته نشده باشد، برد کنترل اجازه شروع کار را به دستگاه نمی‌دهد. درصورتی‌که در ماشین لباسشویی به صورت صحیح بسته نشده باشد، فرمانی از برد دستگاه به‌منظور چرخش دیگ، وارد شدن آب به دستگاه و کار کردن آن صادر نمی‌شود؛ بنابراین پیش از یافتن علت روشن نشدن ماشین لباسشویی، ابتدا در آن را محکم ببندید و سپس دکمه استارت را بزنید. اگر باز هم دستگاه شروع به کار نکرد، باید نسبت به تعمیر لباسشویی بوش، سامسونگ یا سایر برندها اقدام کنید. گاهی اوقات با تعویض میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی، دستگاه مثل روز اول شروع به کار خواهد کرد.

5

3.ایراد در برد کنترل؛ یکی از علت‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی پاکشوما و دوو

یکی دیگر از علت‌های روشن نشدن ماشین لباسشویی، خرابی برد کنترل دستگاه است. در واقع برد کنترل یکی از قسمت‌های اصلی ماشین لباسشویی محسوب می‌شود که وظیفه کنترل کار کردن همه اجزای دستگاه از جمله موتور، فعال شدن قفل در، خاموش شدن دستگاه و پمپ‌های ورودی و خروجی را دارد. درصورتی‌که برد کنترل دچار خرابی شود و ولتاژ لازم برای کار کردن قطعات دستگاه فراهم نشود، ماشین لباسشویی شروع به کار نخواهد کرد. همان‌طور که برای تعمیرات ماشین ظرفشویی باید از افراد متخصص کمک بگیرید، تشخیص خراب بودن برد کنترل را نیز باید به تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر ماشین لباسشویی بسپارید؛ زیرا این کار به مهارت و تجربه بالا نیاز دارد.

4.از کار افتادن سنسور سطح آب و روشن نشدن ماشین لباسشویی

اساس کار ماشین لباسشویی به این صورت است که با روشن شدن دستگاه و وارد شدن آب به مخزن از شلنگ ورودی، بعد از رسیدن سطح آب به میزانی مشخص سنسور سطح آب فعال شده و در همان لحظه موتور شروع به کار می‌کند. گاهی اوقات خراب بودن سنسور علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ، پاکشوما یا سایر برندها است. تشخیص خرابی سنسور سطح آب به‌سادگی امکان‌پذیر نیست و باید توسط تکنسین‌های حرفه‌ای تعمیر ماشین لباسشویی انجام شود.

5. وزن کم یا سنگین بودن بیش از حد لباس‌ها؛ علت رایج روشن نشدن لباسشویی

گاهی اوقات به دلیل سبک بودن بیش‌از‌حد یا سنگین بودن وزن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، دستگاه روشن نمی‌شود. در واقع در این شرایط سوئیچ عدم تعادل به لباسشویی دستور روشن شدن و شروع به کار کردن را نمی‌دهد. برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما حداقل و حداکثر ظرفیت ماشین لباسشویی خود را بررسی کرده و متناسب با آن لباس‌ها را برای شستشو وارد دستگاه کنید.

6

6. خرابی موتور؛ پردردسرترین علت روشن نشدن لباسشویی

درصورتی‌که هیچ‌کدام از موارد گفته‌شده تا اینجا، علت روشن نشدن ماشین لباسشویی شما نبود، احتمالا موتور دستگاه آسیب دیده است. موتور ماشین لباسشویی قطعه‌ای است که وظیفه چرخاندن دیگ شستشو را بر عهده دارد. درصورتی‌که بعد از روشن کردن دستگاه، متوجه شدید که دیگ لباسشویی نمی‌چرخد، سریعا دستگاه را خاموش کرده و تعمیر آن را به فردی حرفه‌ای بسپارید. اگر احساس کردید روشن نشدن ماشین لباسشویی به خرابی موتور ارتباط دارد، برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش‌ازحد به دستگاه و به بار آمدن خسارت‌های جدی‌تر، سریعا دستگاه را خاموش کنید.

7

عیب‌یابی و تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تعمیر آنلاین بسپارید

در این مطلب چند علت روشن نشدن ماشین لباسشویی را بررسی کردیم. تشخیص علت روشن نشدن ماشین لباسشویی پاکشوما، سامسونگ، ال جی یا برندهای دیگر تقریبا مشابه بوده و با روش‌های یکسان تعمیر می‌شوند. اگر برای تعمیر لباسشویی خود از برندهای مطرح یا متفرقه دنبال مرکزی معتبر هستید، تعمیر آنلاین بهترین مرجع برای شما خواهد بود.

تکنسین‌های حرفه‌ای مرکز تخصصی لوازم خانگی تعمیر آنلاین، دوره‌های تخصصی تعمیر ماشین لباسشویی از برندهای مختلف را پشت سر گذاشته و در سریع‌ترین زمان ممکن برای رفع مشکل دستگاه شما در منزل یا محل موردنظرتان حاضر می‌شوند. برای هماهنگی به‌منظور اعزام تکنسین حرفه‌ای تعمیرات لباسشویی با شماره 02145396 تماس بگیرید یا به سایت این مجموعه سر بزنید.