در این مقاله میخواهم شما را با جدیدترین استراتژی ها برای بهبود رتبه سایت در سال 2023 با استفاده سئو یا SEO آشنا کنم. ولی قبل از شروع میخواهم شما را کمی با سئو آشنا کنم و بعد در ادامه به استراتژی ها بپردازیم. اگر سئو کار متخصص یا مبتدی هستید و یا اگر اصلا با سئو آشنا نیستید پیشنهاد میکنم نکته نکته بخوانید و تمامی موارد گفته شده را اجرا کنید. با این مواردی که گفته شده میتوانید بهترین نتیجه را در نتایج گوگل دریافت کنید. در ادامه همراه من و سایت مثلث آنلاین باشید...

جدیدترین استراتژی های بهبود رتبه سایت با سئو در سال 2023!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

سئو چیست؟

سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization است که به معنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر مانند گوگل هست، سئو در واقع سایت ما را وارد نتایج گوگل میکنه و ما از این طریق میتوانیم کاربران را به سمت سایت خود هدایت کنیم و در نهایت محصول یا خدماتی را ارائه دهیم.

امسال در سال 2023 یکسری آپدیت هایی در گوگل داده; سوال خیلی ها این بود که آیا این آپدیت مسیر را برای ما سخت کرده یا آسان؟ گوگل همیشه سعی میکند سایتی را برای کاربران نمایش دهد که سازگار با دستگاه‌شان و نیازشان را کامل رفع کند. امیدوارم جواب را کامل درک کرده باشید حالا در ادامه به کامل به نکات میپردازیم...

چگونه میتوانیم سئو را یاد بگیریم؟

حالا قبله اینکه بریم نکات حرفه ای برای بهبود رتبه سایت در گوگل بپردازیم، بهتر است که بدونیم کلا چگونه میتوانیم سئو را آموزش ببینیم که بتوانیم در آن آموزش سئو سایت صفر تا صد سئو را بیاموزیم که سایت سئو لرن  در مقاله آموزش سئو مراحل یادگیری سئو را کامل برای چیده است که میتوانید عبارت روبرو را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت شوید: آموزش سئو رایگان در سئو لرن

 

بهبود رتبه سایت در گوگل (آپدیت 2023)

ما به روش های مختلفی میتوانیم سایتمان را در نتایج گوگل بهبود بدهیم ولی در ادامه شما را با مهم ترین نکات طبق آپدیت اخیر گوگل و الگوریتم های گوگل آشنا خواهیم کرد.

در آپدیت اخیر گوگل الگوریتم E-E-A-T بسیار در نتایج تاثیر گذار بوده! این الگوریتم از شما میخواهد که تخصص‌تان را به نمایش بگذارید، حالا این اتفاق چگونه می‌افتد؟ یکی از این روش هایی که میتوانید خودتان را به این الگوریتم ثابت کنید (نیچ کار کردن است) ولی موارد زیادی در این باره هست که کافیست وارد مقاله الگوریتم E-A-T گوگل در وبسایت سئو لرن شوید تا کامل متوجه این قضیه شوید.

بهبود رتبه سایت با استفاده از محتوا یونیک

یکی از مواردی که در بهبود رتبه سایت موثر است محتوای یونیک هست، محتوای یونیک باید به‌طوری نوشته شود که کاربران زمانی که وارد آن مقاله میشوند کامل بخوانند. حالا این کار را چگونه میتوانیم انجام بدیم؟ کافیست از محتوای بسیار جذاب در 200/300 کلمه اول استفاده کنید و تمام مقاله را بصورت جذاب بنویسید تا کاربران با خواندن آن مقاله کامل رفع نیاز شود.

بررسی سرچ کنسول و آپدیت محتوای سایت!

شما میتوانید از سرچ کنسول سایتتان بررسی کنید ببینید کدام مقاله از سایت شما سریعا رتبه گرفته و وارد صفحه اول یا دوم گوگل شده! و در اینجا یک آپدیت محتوایی سنگین برایش در نظر بگیرید تا بتوانید بهبود رتبه داشته باشید (گوگل همیشه آپدیت عاشق آپدیت کردن محتوای سایت شما، یعنی زمانی که شما مقاله از سایتتان را آپدیت میکنید گوگل به سایت شما توجه بسیاری میکند ولی نباید این آپدیت محتوا بیش از حد باشد!)

داشتن لینکسازی داخلی قوی

شما میتوانید با استفاده از بخش بلاگ لینک سازی داخلی خیلی قوی را در سایتتان ایجاد کنید حتما برایتان سوال پیش آمده که چطور؟ اگر لینکسازی داخلی سایت شما بصورت پاراگرافی باشه، یعنی در بین متنی که نوشته اید برروی کلمات کلیدی هدف لینک سازی داخلی را انجام دهید. اگر به این روش انجام دهید لینکسازی داخلی موثر تری پیش رو خواهید داشت.

 

5

 

گرفتن بک لینک های قوی

شما با دریافت کردن بک لینک از سایتای دیگر هم میتوانید در بهبود رتبه سایتتان در نتایج گوگل تاثیر بگذارید ولی به شرطی که این بک لینک ها بصورت دائمی باشند و هیچوقت از سایت مقصد حذف نشوند.

بک لینک به دو صورت میتواند باشد:

روش اول: بک لینک بصورت متنی (در هدر و فوتر سایت ها)

روش دوم: رپورتاژ آگهی (این روش موثر تر هست و میتوانید تاثیر بیشتری را دریافت کنید ولی منتشر کردن رپورتاژ آگهی اصول و قواعد خاص خودش را دارد که در دوره آموزش سئو و دوره آموزش رپورتاژ آگهی در سایت سئو لرن کامل توضیح داده شده است)

دریافت سوشال سیگنال قوی

دریافت کردن لینک از طریق شبکه های اجتماعی مثله اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، ردیت، لینکدین، پینترست و.... میتواند تاثیر بسیار بالایی را داشته باشد. حالا میتوانید آن پست را در شبکه های اجتماعی وایرال کنید (بازدید، کامنت، لایک، share بالایی را دریافت کنید)  و لینک سایت شما در همه جا پخش شود و در نهایت ورودی صفحه بالا برود و بهبود رتبه بیشتری حاصل شود.

استفاده کردن از کلمات کلیدی مناسب در محتوا

شما میتوانید با استفاده از کلمات کلیدی درست و کلمات کلیدی lsi در محتوای سایتتان. از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید که ممکن است توسط کاربران سرچ شود و زمانی که کاربران سایت شما زیاد شود در نهایت بهبود رتبه دارید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی درست پیشنهاد میکنیم از ابزاری های موجود در سطح وب استفاده کنید

داشتن عنوان، متا و تصاویر جذاب

شما با استفاده از تصاویر جذاب، عنوان جذاب و متا دیسکریپشن جذاب در صفحات سایتتان، کاربر را کنجکاو کنید تا در نتایج برروی سایت شما کلیک کنند که هرچقدر نرخ کلیک سایت شما بیشتر شود بهبود رتبه بهتری را دریافت خواهید کرد.

استفاده از محتوای اصولی و درست

پیشنهاد میکنم همیشه در محتوای سایتتان از متن، تصاویر، ویدیو، پاکست، فایل صوتی، فایل PDF استفاده کنید که باعث میشود کاربران در سایت شما زیاد بمانند و در نهایت نرخ خروج سایتتان کم شود و باعث بهبود رتبه شود.

 

6

 

بالا بردن سرعت سایت

شما با بالا بردن سرعت سایتتان میتوانید نتیجه خیلی بهترین را دریافت کنید، حالا این را در نظر بگیرید که کاربری در نتایج گوگل برروی سایت شما کلیک میکند و سریع باز میشود (با این کار رضایت کاربران را بالا میبرید) ولی اگر سرعت سایت شما کند باشد و بیش از دو سه ثانیه طول بکشد کاربر سریعا از سایت شما خارج میشود و در نهایت نمره منفی دریافت میکند.

دیساوو کردن بک لینک های مخرب سایت

ممکن است رقیب های شما برای سایتتان بک لینک های مخرب بسازند که بهترین کار دیساوو (بی تاثیر کردن) این بک لینک ها از طریق سرچ کنسول گوگل است که با بی تاثیر کردن بک لینک های مخرب و در مقابل ساخت بک لینک های قوی و موثر میتوانید بهبود رتبه خوبی را تجربه کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را به بهبود رتبه سایت در گوگل و یادگیری و آموزش سئو سایت آشنا کنیم. امیدواریم که توانسته باشیم مشکلات شما را حل کنیم و هر سوالی داشتید در قسمت کامنت ها برای ما بنویسید تا جوابتان را دریافت کنید.

منبع: سئو لرن www.seolearn.ir